Rainbow Six Siege "kan leva för alltid"

Robot
Rainbow Six Siege "kan leva för alltid"

Detta enligt regissören. Spelet fyller tio nästa år.

#rainbow-six-siege


Medlem

Ett riktigt bra spel, men till slut hade de lagt till så många operators med DLCs att det tappade charmen helt. Det var bra till year 3 typ.

Medlem

-Mycket bra spel, men likt CS med små kartor blir det lite enformigt när det blir samma play nästan varje gång.

Skribent

Siege kan gärna få överleva, men jag tycker det är dags för ett singelplayer R6 nu.

...även Splinter Cell.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ducci:

-Mycket bra spel, men likt CS med små kartor blir det lite enformigt när det blir samma play nästan varje gång.

Enligt mig är det en av sakerna som gör det bra. Man kör samma maps om och om igen, tills man kan dem utantill och kan ta beslut baserat på vad motståndarna hittar på. Man attackerar från vinkel Y istället för vanliga X för att de har operator Z som fortfarande är vid liv.

Medlem

Hur är är spelarna nu? Vill minnas att när jag testa så var det väldigt mycket svordommar och tråkigheter i voice och chat. Har dom lyckats förbättra gemenskapen där eller är det lika hemsk fortfarande?

Medlem

Jag önskar bara att dels man kunde spela deathmatch med respawn (alltid kul med polarna) samt att när man spelar terrorist hunt hade jag velat ha tillgång till alla vapen till samtliga karaktärer. Många favoritvapen är bara tillgängliga om man spelar badguys.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av piddau:

Hur är är spelarna nu? Vill minnas att när jag testa så var det väldigt mycket svordommar och tråkigheter i voice och chat. Har dom lyckats förbättra gemenskapen där eller är det lika hemsk fortfarande?

Ett av anledningarna till att jag slutade spela det. Blev alltid vote kickad och fick höra massa svordomar under omröstningarna

Medlem
Skrivet av piddau:

Hur är är spelarna nu? Vill minnas att när jag testa så var det väldigt mycket svordommar och tråkigheter i voice och chat. Har dom lyckats förbättra gemenskapen där eller är det lika hemsk fortfarande?

Det är inte i närheten lika jäkligt nu för tiden. Jag kör ett par timmar på helgerna och har gjort det sen release och det verkar som alla löjliga småbarn har tröttnat och sökt andra spel att terrorisera. Första åren var det hemskt. Blev anklagad för "fusk" nästan varenda match och kallad alla möjliga saker.

Medlem

Hade ju varit bra om dom faktiskt hade kunnat lägga till crossplay också efter alla dessa år om det skall vara ett så "stort" spel. Att inte kunna spela mellan PC och PS är ju skamligt.

Medlem

Jag verkligen ogillar match spel som CoD, CS, Battlefield och liknande. Enda jag gillat va action quake som man spelade i gymnasiet.

Köpte Siege dag ett och ogillade det direkt.
Men efter 4-5 månader testade jag det igen med några kompisar och fy faan vad kul jag haft.
Har numera över 1200h i pvp. Jag kan fortfarande inte sikta men i detta spelet kan man spela smart istället.
Inte hittat något annat spel som får både syn och hörseln att vara på så fokuserade. Pulsen när man är sista man kvar kan vara hemsk. Och glädjen när man gör ett ace är otrolig.

Men ska du spela spelet, så kommunicera med ditt lag! Det gör sån otrolig skillnad. Även om man är död.

Kan starkt rekommendera detta.

Avstängd

Jaha vissa spelar samma spel i 10 år, live service plague, well, fair enough jag har kollat på Seinfeld i över 10 år, men då behövs inga Battle pass och skins. George e fortfarande George. Men ni som pyntar var väl inte födda då och förstår 90 tals ironin, ni önskar Battle pass i veckopeng.

Medlem

De sabbade ju det totalt med alldeles för mycket random skit i form av gimmicks och operatörer samt tjuttioelvatusen banor vilket knappast är positivt i ett sånt här dynamiskt spel. Grunden är riktigt bra, synd att det blev som det blev.

Medlem

Själv skulle jag gärna vilja ha ett Rainbow Six från gamla skolan. Seige är ett bra och kompetent spel men känns mer som Overwatch, Black ops 4 eller Apex Legends med sina karaktärer.

Medlem

"Leva för alltid".

För mig höll spelet 4,5 timme... det mesta av den tiden var nog väntetid på att matcherna skulle börja och avslutas.
Efter dom futtiga timmarna ville jag ha mina pengar tillbaka, men då var det försent. 😂

Medlem
Skrivet av Fernaperson:

Jaha vissa spelar samma spel i 10 år, live service plague, well, fair enough jag har kollat på Seinfeld i över 10 år, men då behövs inga Battle pass och skins. George e fortfarande George. Men ni som pyntar var väl inte födda då och förstår 90 tals ironin, ni önskar Battle pass i veckopeng.

Vad är det för fel att spela samma spel om man tycker det är kul. Jag har spelat CS sedan beta tiden när vi hade 56k modem som bäst. Spelet är lika kul idag fastän jag fortfarande saknar de_aztec.

Seinfeld däremot har jag aldrig förstått storheten i...

Medlem
Skrivet av Neroz:

Enligt mig är det en av sakerna som gör det bra. Man kör samma maps om och om igen, tills man kan dem utantill och kan ta beslut baserat på vad motståndarna hittar på. Man attackerar från vinkel Y istället för vanliga X för att de har operator Z som fortfarande är vid liv.

Jo smaken e delad, och nu e jag gammal och spelat CS i 20år nästan därav blir den typen av spel snabbt tråkiga nu. Känns gammalt.

1
Skriv svar