Klockan 19 smäller det, för då visar Activision upp premiärtrailern från Call of Duty: Modern Warfare II. Detta är alltså inte samma spel som vi fick 2009, utan i stället en uppföljare till Modern Warfare-rebooten från 2019 sålde galet bra. Ungefär som CoD brukar göra, med andra ord.

Eller ska vi säga "brukade"? Nåja, fjolårets Vanguard sålde såklart bra, men i CoD-mått mätt blev succén betydligt mindre. Activision har varit självkritiska och sagt att det delvis berodde på att de inte levererade innovation nog, samtidigt som andra världskriget inte gick hem hos spelarna.

Detta ska ha korrigerats till Modern Warfare 2, och även om vi inte får hela facit ikväll blir det ändå upp till bevis. Debuttrailern ikväll kommer följas av ännu mer singleplayer-gameplay under Summer Game Fest. Väl valda youtubers kommer visserligen dela med sig av tidiga multiplayer-intryck redan ikväll, men det är kampanjen som först och främst får strålkastarljuset.