Inlägg av qwail

Inlägg som qwail har skrivit i forumet

Varför blandar folk ihop smart AI med en aimbot ?

Tror de flesta som vill ha en smartare AI eller "bättre" AI. Vill ha motståndare som gör mer taktiska val, men ända kritiken jag hör är folk inte tycker om aimbots.
Sen när blev perfekt sikte o reaktionsförmåga synonymt för intelligens ?
10x mer hp på fienden än nödvändigt är inte samma sak som att göra den svår för den delen heller. Utan bara ett sätt att göra en strid drygare i dubbel bemärkelse på enklaste vis.

Åh kul tänker jag definitivt söka, lagret på Schenker funkar. Men det här har jag ju faktiskt passion för!

Florida

Både träskmarker i Everglades, Miami och flera stora fästningar. Passar för att blanda in allt från alligatorer, sasquatch och gömmor från knarksmugglare.

Tycker Starcraft: Brood war är världens bästa RTS spel genom tiderna personligen, men kampanjen är nog en utav de tråkigaste det tyckte jag till och med när det var nytt.

När det kommer till singel player så är nog Dawn of war 1 och 2 väldigt olika kampanjer mina onekliga favoriter. Synd bara att Dawn of war 3's kampanj nog är en av de sämsta jag spelat

Har nog aldrig någonsin spelat ett spel på easy, normal är väl standardvalet då det är det jag utgår att spelet balanserats mest för. Många spel på hard gör spelet bara svårare genom att göra allt tåligare vilket jag tycker är tråkig design. Spel däremot som gör det svårare genom att öka fiender ändra abilities eller så kallade "Realism" modes där allt blir skört och varje kula räknas väljer jag däremot nästan alltid om möjligheten finns. Jag älskar när det är svårt och jag får stånga skallen men det är skillnad på svårt och svårt. Jag röstade ändå på hard, då jag alltid väljer dessa om det är "hard done right"

Divinity spelen är grymt smarta och bra, hoppas bara inte de blandar in lvl baserade items som förstör friheten. ända jag verkligen inte gillade med senaste spelet.

Grym recension, täckte det mesta man kan önska.

För mig så är detta spel ett L4D med annan kamera och sämre. Främst då specialinfekted inte är nämnvärt minnesvärda och då multiplayer är rentutav dåligt. Medans L4D var klockrent på denna punkt. Ända fördelen jag tycker är just att du kan levla en massa saker och att det finns klasser som ger det merspelsvärde. Men dessvärre tycker jag spelupplevelsen i sig är sämre på nästan alla punkter efter att ha kört det ett antal timmar.

När det kommer till LAN så var det verkligen bättre förr på alla sätt.

Trashtalk förekommer i all slags tävlande, ju högre nivå ju vanligare är det. Och spel online är verkligen inget undantag, utan det främjar den. Då till skillnad från Verkliga sporter så finns det inga domare inne i själva arenan och då man kan vara vem man vill bakom en skärm så förstärker det bara vissa individers möjligheter att förverkliga sig själva genom att förminska andra.

Spelar på dator och har inga problem med laddningstider eller andra tekniska bekymmer. Jag är ett stort fan av bg spelen och planescape, som jag lagt hundratals timmar på.

Har dessvärre inte alls lyckats fastna för Numenera, efter åtskilliga timmar.
Jättevälskriven dialog, men då alla karaktärer har tonvis av den, med NOLL betydelse så pallar jag snart inte läsa allt.

Det är bara för mycket av samma saker jag gillar djup och beskrivande dialog, men vill gärna att den kommer med lite längre mellanrum och vid tillfällen som är speciella. Inte för att jag trycker på en kub som inte gör nått särskilt.

Sen vill jag väl ha strider också och de tycker jag är fruktansvärt tråkiga och sega då de strategiska elementen snarare är att nöta samma kombination om och om igen eller hitta gimmicken för att lösa den nästan omöjliga fighten, där gimmicken är att springa och göra om samma sak om och om igen.

När det kommer till turbaserad combat så gör Divinity och de gamla fallout spelen detta så sjukt mycket bättre.

Men vill du att spelet skall vara en digital bok för all del köp

grymt roliga bossfighter i det spelet, men förutom dem så var det väldigt tomt dessvärre. Bra humor också

Viktigaste är att känslan matchar grafiken. Vissa spel klarar sig inte utan bra grafik i andra är det inga problem. En vacker värld där allt är stelt som sten, är sällan någon höjdare.

Quake 3 spelen kontra Unreal när det kom är bra exempel. Unreal var ljusår snyggare men väldigt stelt. Quake 3 var inte så vackert i jämförelse men det hade flytet. Båda var bra spel på sin tid men de hade fokus på 2 olika saker.

Utan coop, så blev detta Far Cry helt ointressant för mig iaf. Tyckte Far Cry 4 var ganska roligt på den fronten ändå och hade hoppats mer utav den varan.

Fan såg ju verkligen fram emot multiplayermed polarna i just detta Farcry

Skrivet av Senjinone:
Skrivet av qwail:

Det negativa med detta är, att man i ännu mindre utsträckning kan skräddarsy sin karaktär så den passar sin egen spelstil.

Jag tyckte det var så tråkigt när de streamlina talent träden t.ex att jag slutade spela då.
Personligheten försvann helt, blizz sa att det var för att få bort cookie cutter builds och för att inte förvirra nybörjare.
Resultatet blev ännu enformigare cookie cutter builds och nybörjare är fortfarande nybörjare.

Annars är jag helt för att gear inte skall spela någon större roll i PVP

Det där argumentet är fortfarande lika dumt.

Med de gamla träden fanns bara ett "rätt" sätt att ha det i alla fall. Spenderade man poängen på något annat sätt än det "rätta" så presterade man helt enkelt sämre. Det vara bara en illusion av valfrihet.

Det stämde i PvE kanske, men inte i PvP hade fler poäng jag kunde flytta runt där än vad jag har nu.
Självklart fanns det nobrainers, men alla talents var långt ifrån mandatory. Och något är alltid mer än inget.

Det negativa med detta är, att man i ännu mindre utsträckning kan skräddarsy sin karaktär så den passar sin egen spelstil.

Jag tyckte det var så tråkigt när de streamlina talent träden t.ex att jag slutade spela då.
Personligheten försvann helt, blizz sa att det var för att få bort cookie cutter builds och för att inte förvirra nybörjare.
Resultatet blev ännu enformigare cookie cutter builds och nybörjare är fortfarande nybörjare.

Annars är jag helt för att gear inte skall spela någon större roll i PVP

Enda som gör någon större skillnad nuförtiden, är grafikkorten. Var så enormt stor skillnad från år till år från 1995-2005 , när datorhastigheterna närmast dubblerades varje år!

Ingen aning, det nämns men aldrig haft något större problem med lagg i något cod spel. Mer än någon enstaka p2p server som man bara kunde byta ifrån. I black ops 3 är vissa dagar ospelbara andra dagar inga som helst problem.

Föredrog sweetFX, att det skall vara rostigt och skitigt i postapocalypsen håller jag med om. Men det är inte samma sak som att dränka allt i ett grön slem/hinna.