Några äldre filmer från QLAN 1 och QLAN 2, Quake 3 turnerning

Quake-konnässsör
Några äldre filmer från QLAN 1 och QLAN 2, Quake 3 turnerning

För väldigt många år sedan så anordnade jag och ett skaplig skara bekanta QLAN 1 (2003) och QLAN 2 (2004), herregud det börjar bli några år sedan nu. Vi fick ihop några eliter från världens alla hörn, lite synd att vi inte riktigt har hittat hemsidorna för dessa två turneringar som vi skapade, men de ska väl ligga på en hårddisk någonstans.

Jag blev positivt överraskad när en av de personerna som var med i "arbetsgruppen" råkade hitta de gamla filmerna vi hade spelat in under eventen, och tänkte vilken bättre plats att dela med sig än på FragZone Filmerna är oediterade, och filmade på skakiga händer.

Länkarna går till ESReality som skrev någorlunda mycket

QLAN 1 (2003)

Lite information från ESReality om QLAN:
WITH QLAN ON THE MENU - Skriven av sizah (ESReality)
QLAN: IT'S GETTING EVEN BETTER - Skriven av sizah (ESReality)

QLAN 2 (2004)

Lite information från ESReality om QLAN2:
QLAN2 :: BEFORE THE TOURNAMENT - Skriven av sizah (ESReality)
QLAN 2 GALLERY BY B2L - Bilder tagna av Black2lip (ESReality)

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Man saknar ju q3 ibland.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Den tiden saknar man allt!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skymf:

Man saknar ju q3 ibland.

Lätt bästa multiplayershootern någonsin, även om jag har en softspot för QW,


signatur
Inaktiv

Skitkul att se! Skall se om jag kan skaka fram lite bilder från 99-00 med.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lätt bästa multiplayershootern någonsin, även om jag har en softspot för QW,

Q3/QL Promode det bästa ur två världar.

Medlem

Så underbart!

Apropå tidig Q3-historia, ingen som råkar sitta på lite material från NM i Q3 som hölls i Sthlm runt -00 -01 någonstans? (kommer inte ihåg exakta året).

Quake-konnässsör

@anon_1418: Jag lägger in filmerna sedan i vår lilla myshörna, aka "Officiela Quaketråden". Men jag gör det senare så jag inte spammar filmerna i forumet

Medlem

XSReality, sidan där man laddade ned gigabyte-vis med q3-demos. Tror jag hade dryga 800mb redan på min pentium tvåa.

På tal om något annat..

https://www.youtube.com/watch?v=rSJxhXPEX1w

https://www.youtube.com/watch?v=1tveIe-bZK0

Introt till UGH 2001-filmen var så häftigt när det begav sig.

Medlem

Haha! Kände igen en polare i den första videon från 2004! Tyckte det var så jävla likt honom att jag var tvungen att fråga om han varit på LAN:et i fråga, och visst fan hade han det! Fantastiskt

Medlem

Vilken Nostalgi!

Och vilket arbete man la ner på att göra dessa LAN på den tiden.

Medlem

Fantastiskt att se hur psykiskt q3 är och first kill när det gäller 1on1.

Kollar man Cooller vs Fox så tar det ju 4min innan första kill kommer och att det är ett rent rävspel i början.

phi
Medlem

Man kan nästan känna doften av pungsvett och cola av att bara kolla på filmerna. Vilka tider.

Medlem

Det här var kul att se! Jag var där då QLAN fortfarande var vid ungdomsgården bredvid hamnen i Enköping. Måste ha varit 2003-videon. Känner igen så många ansikten, gamla och nuvarande vänner överallt i videorna. Vilken trip det här var för mig!

Medlem

Satt och kollade demos från Qlan för inte allt för länge sedan, kul att se att filmmaterialet överlevde. Tycker inte vi hade så skakiga händer.

Medlem

När det kommer till LAN så var det verkligen bättre förr på alla sätt.

Medlem

Vilka minnen =D Såg både mig själv och kompisar från förr !

1
Skriv svar