Recension – World War Z

Robot
Recension – World War Z

Världen är i krig mot de odöda. Inte en plats är orörd och vårt sista hopp sätts till en orakad spelskribent från (typ) småland. Om World War Z hade varit på riktigt hade vi varit dödsdömda.

#saber-interactive, #world-war-z, #zombies


Gnällkuk

Har varit sugen på detta sedan jag såg JackFrags spela det, ser riktigt kul ut! Men, minuset i artikeln ör också min farhåga, det verkar gå rätt snabbt att spela igenom och då är det endast att börja om på högre svårighetsnivå med kanske en annan karaktär, men hur stort blir egentligen replay value?

Hade varit bra om du fått med uppskattat tid det tagit dig att spela igenom det, sen säger ju konstant 60fps inte mycket när du vare sig berättar vad för inställningar eller upplösning du kör

Du skrev att det fanns fyra episoder tror jag, hur ser det ut med roadmapen för fler? Hur många fler är planerade och när? Kommer nog införskaffa mig detta och lira med polarna, men det känns tveksamt just nu med tanke på det skrala innehållet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hade köpt om Epic behagade skicka mail med lösen-återställning.

Medlem

Låter bra detta, jag övervägde att köpa det men tvekade då det släpps så många mediokra spel av denna typen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var sugen tills jag såg det var Epic exklusivt, så hård pass på denna titeln.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Var sugen tills jag såg det var Epic exklusivt, så hård pass på denna titeln.

Jag var lite så först...sen insåg jag att jag faktiskt inte bryr mig så mycket. En plattform mer eller mindre bland mina hundratals usernames/passwords gör varken från eller till. Men visst, det hade varit roligt att ha allt samlat på ETT ställe istället.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser riktigt tråkigt ut

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag var lite så först...sen insåg jag att jag faktiskt inte bryr mig så mycket. En plattform mer eller mindre bland mina hundratals usernames/passwords gör varken från eller till. Men visst, det hade varit roligt att ha allt samlat på ETT ställe istället.

För mig handlar det mer om hur Epic beter sig mot konsumenter samt TenCents inblandning.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

För mig handlar det mer om hur Epic beter sig mot konsumenter samt TenCents inblandning.

Jo jag förstod nästan det, men dagen därpå är det Origin som får kritik..eller steam...eller uplay etc etc..

Men visst är det en bra gest av dig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jo jag förstod nästan det, men dagen därpå är det Origin som får kritik..eller steam...eller uplay etc etc..

Men visst är det en bra gest av dig

Eller att de hade intrång senast ett par månader sedan där 80miljoner konton läckte och de har fortfarande inte fixat sina säkerhetsproblem eller infört 2 faktor :/.

Medlem
Skrivet av Esri:

Eller att de hade intrång senast ett par månader sedan där 80miljoner konton läckte och de har fortfarande inte fixat sina säkerhetsproblem eller infört 2 faktor :/.

Som sagt

Edit: Förövrigt tror jag det finns en thread om epic i fz's forum? Om jag inte är helt fel på det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Esri:

Eller att de hade intrång senast ett par månader sedan där 80miljoner konton läckte och de har fortfarande inte fixat sina säkerhetsproblem eller infört 2 faktor :/.

Om du pratar om Epic så har de 2-faktor autentisering.


signatur

You fail

Medlem

Nämen så trevlig, nu blev jag pepp på spelet för jag har letat efter ett spel som L4D.
"Söker lite snabbt på gog och steam..... hittar det inte.... oh no, Epic.."
Och lika snabbt dog intresset.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

KoP
Medlem

För mig personligen är zombie genren död. Så redigt less på zombies i spel och på film. Tråkigt när brist på fantasi "tvingar" spelutvecklare att gå med strömmen. :'D

Gen
Medlem

Kollat på några YouTube recensioner som kallar spelet för en "dålig LFD2 kopia"

Releasehästryttare

Med tanke på hur mycket vapen de har i 'murica så är alla zombie scenarion som utspelar sig där så overkliga.

Tacka vet jag filmer som död snö som är mer realistiska

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Kollat på några YouTube recensioner som kallar spelet för en "dålig LFD2 kopia"

Jag testade Left 4 Dead för något år sedan, det hade inte åldrats särskilt bra.


signatur
Medlem

Förvånad att det får så högt. Blir nyfiken. Tittar igenom lite videos på Youtube. Nah detta är inget för mig...

Ser fram emot Days Gone istället med linjär story och singleplayer moment.

Medlem
Skrivet av Mirage:

För mig handlar det mer om hur Epic beter sig mot konsumenter samt TenCents inblandning.

Vad har du emot tencent?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Ingen förstapersons vy?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Esri:

Eller att de hade intrång senast ett par månader sedan där 80miljoner konton läckte och de har fortfarande inte fixat sina säkerhetsproblem eller infört 2 faktor :/.

De har väl haft 2-faktor länge? Vet att de mailtrakasserade mig om att skaffa det och det var ett bra tag sen.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Har varit sugen på detta sedan jag såg JackFrags spela det, ser riktigt kul ut! Men, minuset i artikeln ör också min farhåga, det verkar gå rätt snabbt att spela igenom och då är det endast att börja om på högre svårighetsnivå med kanske en annan karaktär, men hur stort blir egentligen replay value?

Hade varit bra om du fått med uppskattat tid det tagit dig att spela igenom det, sen säger ju konstant 60fps inte mycket när du vare sig berättar vad för inställningar eller upplösning du kör

Du skrev att det fanns fyra episoder tror jag, hur ser det ut med roadmapen för fler? Hur många fler är planerade och när? Kommer nog införskaffa mig detta och lira med polarna, men det känns tveksamt just nu med tanke på det skrala innehållet.

Hej,
Jag tog faktiskt med en benchmark, som jag tänkte hade varit bra att slänga upp. Tyvärr pratar inte jag med Calle av religiösa skäl (eller så glömde jag).

Sitter i alla fall på följande:
Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz
NVIDIA GeForce GTX 970
8 GB ram
Windows 10

Körde på ULTRA-inställningar och en upplösning på 1080p.

Jag vet faktiskt inte hur roadmapen ser ut för det här spelet, men vad jag läste till mig så har man inget betal-dlc planerat, däremot "free content". Jag vet inte vad det innebär, men jag antar att vi kommer få lite mer kartor och kanske något riktigt svårt läge.

Skrivet av Gen:

Kollat på några YouTube recensioner som kallar spelet för en "dålig LFD2 kopia"

Det är viktigt att vi tycker olika. Jag kikade på lite betyg och det var i allra högsta grad varierande. Har dock inte läst texterna, för jag vill inte att Kalle Influencer ska influera mina genuina åsikter om spel jag recenserar, men ändå. Läs både de låga och höga betygen. Bilda dig sedan en uppfattning innan du slänger 400 kronor på ett spel.

Skrivet av Mirage:

Var sugen tills jag såg det var Epic exklusivt, så hård pass på denna titeln.

Jag förstår dig – tyvärr. Behövde ladda hem fraps för att kunna ta screenshots och fick läsa en guide för att förstå hur jag skulle ladda ner spelet. Nu är jag ju lätt efter, men ändå. Sjukt osmidig tjänst.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad har du emot tencent kommunistisk diktatur?

Sådär, fixade ditt citat så jag kan svara på frågan. Företag som stödjer kommunistisk diktatur försöker jag undvika så gott det går, och inom gaming är det ganska lätt. Jag undviker helt enkelt produkter som jag vet Tencent är inblandade i.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Sådär, fixade ditt citat så jag kan svara på frågan. Företag som stödjer kommunistisk diktatur försöker jag undvika så gott det går, och inom gaming är det ganska lätt. Jag undviker helt enkelt produkter som jag vet Tencent är inblandade i.

Om man tänker ett steg längre.
Utan tencent kanske gamers i Kina fortfarande fått sitta med kinaschack?
Är det inte svårt att bojkotta kinesiska produkter, jag gissar enheten du skriver ifrån har majoritet av komponenter tillverkade i Kina


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag testade Left 4 Dead för något år sedan, det hade inte åldrats särskilt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=G2uCfpt18Ts

Vad är det du tycker som inte har åldrats bra med spelet/spelen?

Medlem

Såg också Jack Frags spela, ihop med vänner kan man nog ha riktigt kul i detta! Gärna e kväll med några öl Får se om fler blir sugna

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om man tänker ett steg längre.
Utan tencent kanske gamers i Kina fortfarande fått sitta med kinaschack?
Är det inte svårt att bojkotta kinesiska produkter, jag gissar enheten du skriver ifrån har majoritet av komponenter tillverkade i Kina

Så du menar jag ska tänka på kinesiska gamers, därför ska jag stödja en mördande regim? Nej du, det tänker jag inte göra. Ja, jag undviker kinesiska produkter så långt jag kan. Saker som spel är väldigt lätta att undvika. Mobilen är aningen värre, den har jag fått av jobb som ett verktyg för mitt arbete.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Så du menar jag ska tänka på kinesiska gamers, därför ska jag stödja en mördande regim? Nej du, det tänker jag inte göra. Ja, jag undviker kinesiska produkter så långt jag kan. Saker som spel är väldigt lätta att undvika. Mobilen är aningen värre, den har jag fått av jobb som ett verktyg för mitt arbete.

Ja det är nog mer än mobilen som är "kinesisk" men jag förstår vad du menar.
Tyvärr i det här fallet så kommer nog"Kineserna" bara växa och bli större eftersom hela världs och kinesiska marknaden vill och "tillåter" det.
Vi får helt enkelt hoppas att kinesisk regim slutar mörda om din som blir det är oskyldiga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är nog mer än mobilen som är "kinesisk" men jag förstår vad du menar.
Tyvärr i det här fallet så kommer nog"Kineserna" bara växa och bli större eftersom hela världs och kinesiska marknaden vill och "tillåter" det.
Vi får helt enkelt hoppas att kinesisk regim slutar mörda om din som blir det är oskyldiga

De lär inte sluta. Så det enda man kan göra är att försöka undvika stödja kinesisk ekonomi.


signatur

I drank what?

Medlem

För mig så är detta spel ett L4D med annan kamera och sämre. Främst då specialinfekted inte är nämnvärt minnesvärda och då multiplayer är rentutav dåligt. Medans L4D var klockrent på denna punkt. Ända fördelen jag tycker är just att du kan levla en massa saker och att det finns klasser som ger det merspelsvärde. Men dessvärre tycker jag spelupplevelsen i sig är sämre på nästan alla punkter efter att ha kört det ett antal timmar.

12
Skriv svar