Inlägg av Trappski

Inlägg som Trappski har skrivit i forumet

Missade på spelstudion vilket såklart var ren klantighet.

Skrivet av hannes.theorell:

Sen kan man fundera på om det verkligen handlar om kvaliteten på spelet. Det kan mycket väl vara så att Skybound bedömer att Starbreeze kommer att gå i konkurs inom en nära framtid. Då vill de inte lägga ut pengar till Starbreeze och hamna längs bak i kön med sina fordringar den dagen det smäller.

Spelet var sjukt trasigt vid release. Det var långt ifrån vad det borde varit. Hade lika gärna kunnat vara en fristående expansion till PayDay 2 till fullpris och lite till.
På minst fyra år borde man kunnat åstadkomma något mer.

Grin gick i konkurs av en anledning... Overkill var spillror därifån. De fick ihop något riktigt bra med båda PayDay men sen har det inte hänt mycket.

The Hex vill jag slå ett slag för. Det kommer från Daniel Mullins Games som skapade det helt fantastiska Pony Island.
The Hex verkar kunna bli minst lika eh, "intressant".

http://store.steampowered.com/app/510420/The_Hex/

De introducerade det bästa fordonet av alla i ME2-DLC:t Firewalker, M44-Hammerhead. Ge mig en variant av den istället för en Bil...

Inte mycket som är unikt med det spelet som ni påstår. Shards of War har funnits ett tag och erbjuder styrning med WASD och liknande Gameplay.
Dead Island:Epidemic som Stunlock utvecklade hade även detta PvP och PvE där du samlade loot och craftade loot och liknande.
Shards of War lever och Frodas men Dead Island : Epidemic blev tyvärr inte tillräckligt poppis så det lades ned. Åas får man hoppas att det var detta som gjorde att Stunlock nu jobbar hårt med Battlerite som förhoppningsvis får den uppmärksamhet som Bloodline Champions borde fått för längesedan.

Skrivet av SuNK1LLeR:

Det bästa med nostalrius var ju inte att det var vanilla utan att det var progressiv vanilla. De försökte släppa content i rätt lagom takt så att man skulle få en upplevelse som var i närheten av originalet.

Lite som Daybreak gör med Everquest då. De har speciella progerssionservrar som i intervall låser upp nya expansioner. Verkar vara hyggligt populärt så.

Skrivet av MacNille:

Hoppas att man kan köra Stridsvagn S i spelet.

Nope. Men det ska komma en dealer som har svenska tanks har jag för mig att de har sagts. Så det är bara att hålla tummarna.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av conthox:
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av esset:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av conthox:

Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.

är ju inte bara warcraft 3 som kör med hjälte konceptet du har även hjältar i wc2

Mitt minne kanske sviker men jag har inge minne av hjältar i 2an. Vilka hjältar tänker du på då ?

Zulj'in, Cho'Gall, Uther Lightbringer, fanns nog nån till. Ghul'dan kanske, eller om det var i expansionen... Där tillkom ju en hel drös hjältar.

Jo, men det var ju inte som i 3an att det var specialenheter med egna skills och som dessutom kunde levela. Att dom bara har lite mer hälsa och gör mer skada är Ok, speciellt för storyn i SP. Men att möta en über-enhet i MP som kan radera en halv armé på egen hand är inte kul.

well dom hade förmågor i tvåan oavsett vad du säger, kanske dags för dig att spela om tvåan för att fräscha upp minnet? alla hade inte förmågor men 5 eller 6 stycken hade det

Samma förmågot som enheterna de var speglade ifrån hade. Dvs. Uther och Turalyon hade Paladins förmågor. Khadgar hade Wizard. Teron Gorefiend och Gul'Dan hade Death Knight. Cho'Gall och Dentarg hade Ogre Mage. Så de var inte unika ur den aspekten. Varken Grom, Kargath, Danath, Alleria eller Lothar hade några speciella förmågor. Hjälteenheter har alltid funnits i Warcraft Lothar var med i ettan tillsammans med Garona, Griselda och Medivh också.

Skrivet av Manqs:

Meh! Inget fel på WC3, men ge mig hellre 2an istället,

Allra helst ettan som är närmast ospelbart rent kontrollmässigt.
Tvåan är nära nog Warcraft-perfektion. Lore-mässigt började ju allt gå utför efteråt.

Alternativet är ju att göra klart Warcraft Adventures!

Se den tvärläckra - och interaktiva - trailern till Warcraft-filmen

Vet inte riktigt vad som är läckert med Fish-Eye lens gone terribly wrong men...

http://i.imgur.com/BnVOKFg.jpg

Skrivet av burkmopp:

spelat tills ögonen blöder nu, kul som fan, men lite väl begränsat rent innehållsmässigt. Mercs är dyra, inte så förvånande, men det finns få att välja mellan även om man nu skulle lyckas låsa upp alla så det saknas variation.

Det finns bra många fler mercs. De ska komma tillbaka under betans gång vad jag förstått det. Vet inte varför de faktiskt är borta nu. Men det var säkert ett tjuogotal tidigare iaf.

Skrivet av Cav_swe:

Kommer ihåg BF2 tiden och hur Quake wars skulle vara frälsningen enligt många och även Paul Wedgwood själv. Eftersom DICE redan då börjat strunta helt i sin community och klan-scen. Det var en enorm hype kring ETQW och många löften från Paul om att vara välpolerat och klan-anpassat, men något som tydligen glömdes nämna var att motorn var låst till 30 fps..

Hypen för ETQW kom väl till stor del av att Splash Damage tidigare gjort det i mitt tycke fortfarande oöverträffade Wolfenstein: Enemy Territory som hade väldigt många intressanta koncept i spelet. Med hur du rankade upp din karaktär och kunde bygga diverse fortifieringar och annat baserat på klass osv.
Finns små hintar av det här också men inget som kommer i närheten av det som en gång var. Känslan i spelet är också ganska "budget".

Skrivet av burkmopp:
Skrivet av nudelsdesign:

det finns typ 3ggr så många "mercs" än vad som är reprecenterade i denna betatestomgången samt fler mappar... jusst nu pågår det ett matchmaking stresstest. varför man valt att göra det på detta sättet är bortom mitt förstånd och komplett idiotiskt...

Spelet var mycket bättre innan... nu är det mest värdelöst enformigt och irriterande, med all väntan, kass matchmaking etc...

Jag förstår att det vill få oss att testa specifika saker, men det ger ju en ganska skev bild verkar det som, tackar för inlägget.

Det har ju stått explicit att det är ett matchmaking-test och inget annat. Spelet är fortfarande under utveckling och har en bit kvar. Det är inte meningen att man ska få en hel bild av spelet.

Men folk generellt nuförtiden verkar ju se beta som ett speldemo och inte en möjlighet att kunna vara med och påverka spelets utveckling med feedback och bugrapporter vilket är vad det är till för.

Skrivet av nudelsdesign:

ja, jag begriper faktiskt inte varför man tar in nya spelare alls i detta stadiet av utvecklingen. det saknas många bra mercs, att man överhuvudtaget tar in helt nya spelare i ett matchmaking test är ju helt otroligt korkat... för att inte tala om hela idén med att göra ett publikt matchmaking test, där du inte kan spela med dina vänner/teammates (vilket är själva iden med matchmaking). SD borde sluta göra spel, de klarar ju uppenbarligen inte av att göra ett bra fungerande spel...

Svårt att få till ett stresstest utan att ha mycket folk som spelar.

Men jag håller med om att det var synd att matchmaking tillsammans med vänner inte fanns.
Det är också en matchmakingaspekt som behöver testat. Men det lär komma.
Spelet har inte release än på ett tag så det finns gott om tid att ordna detaljer.

Skrivet av nhagyavi:

Jag stängde precis ner det efter 2 rundor, och det här spelet har verkligen potential till att bli något riktigt bra Dirty Bomb liknar mer Brink än vad det liknar Team Fortress 2. Det enda som jag såg i likhet med Team Fortress 2, var de snabba spelsättet och objektivläget (gå till ett fordon, laga det och var vid det, så att fordonet tas från punkt A till punkt B). Resten har de tagit från Brink.

Eskortuppdragen fanns redan i Wolfenstein: Enemy Territory.
Dock var de mera intressanta där imo.

Skrivet av Terranzin:

Om det är skaparna av Brink så skall man absolut inte köpa detta spel eller förhandsboka, se hur de lämnade efter sig brink fullt med buggar och slutade bry sig.

Inte så mycket att köpa eller förhandsboka här då det är F2P.

Hoppas Splash Damage får till det här ordentlig.
Gameplay är riktigt trevligt än så länge ivf. Snabbheten i spelet gör väldigt mycket. Det är inte snyggast men det är polerat och flyter på fint.

Betan nu är inte särskilt spännande eftersom den är begränsad båda vad gäller spellägen och innehåll.

Antalet karaktärer är bra många färre nu än vad det var tidigare i Betan men mycket har ändrats på vägen och det är fortfarande en bit kvar tills ett helt spel finns där. Speciellt utanför matcherna där mycket inte är som det ska än.

Suck... När ska företagen lära sig att gråimport inte är bedrägeri...

Om det är vad jag tror det är så är iaf första ledtråden helt fantastisk bra. Men det behövdes ett par till för att koppla den.

Skrivet av Joakim Bennet:

Hur upplever ni mus/tangentbord-kontrollen?

Personligen har jag inga proble med den förutom i menyerna. Där är den fruktansvärd. Men det beror inte så mycket på kontrollsättet som att hela menysystemet speciellt inventoryt och Skill-träden är helt värdelösa.

Fö. är motorn fruktansvärt o-optimerad och väldigt ojämn i prestandan rent generellt. Jag kan komma in i ett nytt område och allt flyter på fint medans nästa gång jag kommer till samma område så droppar framraten enormt mycket. Dock brukar den återhämta sig relativt snabbt. Men ändå. Generellt håller sig frameraten stabil iaf.

Jag saknar möjligheten att faktiskt få den där taktiska aspekten av taktik-läget. Som det är nu har man ingen som helst möjlighet att göra taktiskta beslut vad gäller positionering i det taktiska läget eftersom du inte ser någonting av slagfältet. Längre utzoomning och möjlighet att köa iaf. förflyttning och övrig order så skulle det förbättra avsevärt.

Skrivet av Emyxia:

Okej då. Men under deras första 10 år släppte de bara två spel.

Visserligen. Det var också bra mycket större produktioner än de flesta av spelen som släpptes efterpå. Undantaget Broken Age.

Skrivet av Emyxia:

Inget tvivel om att hans gammla spel är riktigt fina. Men studion Double Fine är relativt ny och dom har haft många skumma saker för sig. Kolla upp spelet Spacebase DF-9 som exempel.

Double Fine är en studio med snart 15 år på nacken... Reltivt ny är väl att ta i lite.

Spacebase DF-9 var ju helt klart olyckligt. Men det säger sig självt att det inte lönar sig för en studio att pumpa in pengar i ett projekt som ständigt kostar mer än det genererar.

Skrivet av Oneone:

"Dead Rising 3 är en av få konsolexklusiva titlar" mkay.

Tänkte precis samma sak när det liggen en artikel om PC-versionen på förstasidan.
Men som vanligt med denna typen av "Exklusivitet" så räknas inte PC. SKkulle bli så jobbigt för Microsoft då eftersom ungefär alla intressanta titlar som någonsin kommit till deras konsoller dykt upp på PC förr eller senare.