Inlägg av Mesmerize

Inlägg som Mesmerize har skrivit i forumet

Skönt att det släpptes på gamepass, jag tycker inte det är värt 750:- eller mer.
3/5

Skrivet av Metroid:

Jag var inte imponerad av spelet i början, men efter några timmar kommer spelet igång och jag gillar det mer och mer. Kul med något nytt även om det är ett typiskt Bethesda-spel. På gott och ont.

Sitter i samma sits, får hoppas att det vänder. Är 4-5 timmar in tror jag, är än så länge inte det minsta imponerad eller speciellt intresserad att ens fortsätta. Just nu kämpar jag bara på då det verkar som många tyckt samma men att det sedan vänder.

Väldigt svag inledning som inte gör mig det minsta engagerad.
Mycket känns alldeles för daterat.
Menyerna är hemska.
AI'n är inget som imponerar.
Rymdresandet känns meningslöst.

Ser just nu inte storheten, vad är det som är så bra? Hoppas jag kommer till insikt.

Ettan är ett av mina bästa spelminnen. Då var det unikt och stod ut på många sätta. Men lite osäker på om de kan lyckas på samma sätt nu, tyvärr.

GlaDOS är väldigt minnesvärd, inte många andra jag minns lika väl. Utöver att vara väldigt välgjord så blir det eventuellt något annat när antagonisten är så närvarande under mer eller mindre hela spelets gång.

Skrivet av Pjotor:

- Ja, vi har läst igenom din ansökan och ser att du har ett hål i ditt CV mellan 2019 och 2023. Kan du förklara det?

- Oj, öhh, hmm... Jag satt i fängelse.

Pest eller kolera

Vill man ha på sitt cv att man varit delaktig, eller lämnar man ett litet tomrum tro?

Skrivet av alias:

Är så osäker på om man borde köpa det här, generellt så gillar jag inte den här typen av spel och har faktiskt aldrig spelat Diablo förut. När jag hör att det är ett mästerverk så blir jag trots det sugen.. Mycket slantar för mig om jag kommer på att jag hatar det och spelar 20 minuter..

Köper du via battllenet så kan du lämna tillbaka om du inte spelat mer än två timmar

Skrivet av I am Grööt:

Bloodbuild är cheese så det är inget konstigt egentligen. Jag tycker att hon var skapligt svår, måhända att jag var något underlevlad vid det tillfället.

Hehe ne det är väl så, var inte så många motståndare som var speciellt svåra. När man kom till någon viss nivå med bloodbuilden så mosa man det mesta.
Minns inte vad de hette, de två gargoylesen och sista bossen var nog de som var besvärligast.

Skrivet av Evilof:

Ändå kul att Malenia är dödligast.
Svårast? Ja. Men det är ändå en frivillig boss i slutet av ett frivilligt område. Märks att många kör långt i spelet.

Förresten. Visste ni att Malenia är blade of Miquella...

Svårt att skriva det här utan att låta skrytig, men det är inte tanken
Blev något slags antiklimax för mig när jag mötte Melania. Vet inte om jag var hade för hög level eller om bloodbuild är väldigt effektiv mot henne. Tog henne ganska enkelt på första försöket, eller om det var andra. Tänkte hela tiden att "nu kommer den svåra biten".

Skrivet av rosski:

Ja jag vred också ner svårighetsgraden förutom på bossfighterna som blev lite väl enkla.

Men att behöva hugga en stromtrooper 4-5 gånger kändes inte Star Wars för mig.

Men jag gillade spelet i övrigt så ser fram emot survivor

Det borde jag nog med gjort, men var så less på striderna att jag bara ville plöja fram
Bossarna blev meningslösa när man körde på enklaste

Får hoppas striderna blir roligare. På tal om frågan i veckan som dök upp, ett av få spel jag ställt ner svårighetsgraden till botten för jag tyckte striderna var så tråkiga, ville bara ha känslan av Star wars och en story. Stormtroopers var de enda som gav en tillfredsställelse av att vara en Jedi.

I ungdomens år köpte jag Morrowind på måfå i spelbutiken utan att veta riktigt vad jag gav mig in på. Magi

Skrivet av Ribcage:

Smart av dem att hålla i recensionerna. Som när man gjorde GT7 ännu sämre efter att alla recenserat det. Synd för de som förhandsbokat.

Fast det är det ju inte, vill man inte köpa grisen i säcken så får man vänta lite. Det är inte svårare än så

Läste lite om detta, skaparen menar på att han faktiskt inte höjer priserna: "We don't increase the price, the price is still the same, just the value of money is going down.". Antar att det beror på hur man väljer att tolka saker och ting

Rätt tunt år om det inte varit för Elden ring och God of war

Skrivet av eld:

Att använda en blockchain hindrar ingen från att ha en databas, OPENSEA har en databas där de bestämmer vilka NFT's är legit eller inte.

Steam skulle ha en databas där de registrerar vilka NFT's som har aktiverats och på vilket konto, vilket hade förbrukat dessa NFT's och de hade förlorat sitt praktiska värde, precis som de gör med cd-keys.

Alla spel som implementerar NFT funktionalitet kommer ha en databas där de gör samma sak.

Nej det är klart, finns inget sätt att stoppa det, men man kan tänka sig att någon i framtiden kommer använda sig av kedjan rakt av istället för att mellanlagra med en egen databas. Men som du säger så är nog risken att det inte sker inom närmaste tiden, i de fallen så känns det hela rätt menlöst.

Skrivet av PeTTs0n:

Känns ju inte direkt så relevant eftersom någon fortfarande har skapat, och äger/äger rätten till, det som NFTn pekar på. Det finns en drös lagar som reglerar sådant (så som ex. upphovsrätt), och NFTer får inte magiskt dessa lagar att försvinna. Man kan överföra sådana rättigheter, och/eller licensiera dessa - men det går utanför NFTn i sig, och således är den delen av en sådan beroende av externa/traditionella system (så som juridiska avtal) för att faktiskt betyda särskilt mycket.

Det är just det som jag (och sannolikt en del andra skeptiker) försöker poängtera - att tekniken i sig må ha en del intressanta aspekter, men vi lever inte i ett samhälle där den för närvarande kan tillämpas särskilt väl, om alls. Kommer vi någon gång att göra det? Kanske. Kanske inte.

Vi ser också problemen med den groteska instabilitet en oreglerad databas där värde hanteras (se ex. kryptovalutors växlingskurs) - visst, för ren spekulation kanske det är kul när det kan fluktuera så, men att bygga något som den breda massan kan använda och dra nytta av? (Vilket i alla fall en del får det att låta som ska vara tanken - Troy Baker, exempelvis.)

Ja absolut, alla är inte helt med på innebörden av en NFT än. Oavsett kan jag inte se att det i längden skulle vara irrelevant att det inte är ett företag som sitter och håller på informationen om vem som äger vad. Att den informationen skulle leva på en blockchain istället som kan delas med andra kan jag inte se som en nackdel, Å andra sidan så behöver ju underliggande content som NFT'n pekar på bo någonstans.. Ja känns inte som man är i hamn riktigt än med hur det borde vara.

Skrivet av PFC Hudson:

Fast man behöver inte NFTs för att sälja steamspel. Det är en begränsning Steam har tillsammans med utgivare. Tekniskt är det fullt möjligt iaf. Precis som att det är fullt möjligt med unika skins genom en vanlig SQL-databas. Detta är ett hittepå för att tjäna snabba pengar.

Helt sant, men problemet här är att någon äger databasen, det man ultimat vill bort från

Skrivet av Slashgibber:

Allt som NFT:er gör kan göras enklare och billigare med en traditionell databas. NFT är att försöka lösa ett problem som aldrig existerat.

Allt är nog att ta i, en traditionell databas administreras av någon/några, för och nackdelar där.

Skrivet av Hipshot:

Jag förstår ändå inte, om jag har ett unikt hjul i t ex Forza 7, då finns det ingen anledning? För när Forza 8 kommer så kommer jag inte få använda det där däcket ändå eftersom: * MS vill att jag köper ett nytt däck * Det ser förjävligt ut grafiskt * Volvodäcket passade inte på bilarna eftersom volvo inte fanns med?

Är det så här jag skall förstå det?

Ja, men du kan slå dig på börstet och veta att du äger ett unikt hjul i Forza 7.. Så grattis