Inlägg av Mesmerize

Inlägg som Mesmerize har skrivit i forumet

Skrivet av Bullen86:

Äntligen! Älskade ettan och körde på svåraste svårighetsgraden, som bl.a. inte visade var man var på kartan. Det gjorde att inlevelsen blev så mycket bättre och roligare, speciellt när man kom vilse i skogarna haha. Ska köra igenom 2:an på samma sätt.

Jag fegade och körde på något mildare svårighetsgrad. Hur var duellerna i den svårighetsgraden? Tyckte alltid det var lite knepigt tills man plötsligt blev hur stark som helst. Men alltid ganska kämpigt när 2-3 bankade på en samtidigt från alla håll

Är väl toppen att de inte fegar som de flesta. Som anställd så måste det vara fantastiskt att få testa något nytt.

Stora fördelen som jag ser är att man får möjligheten till att ställa följdfrågor och direkt få svar. Visst du kan googla fram ett svar, sen googla dig fram till nästa eventuellt. Men bara där så lägger man massa tid på att leta sig fram till vad man söker.
Att se på det som en hjälpande kollega som har riktigt bra koll men som inte kan allt så man får ta det med en nypa salt.

Skrivet av Alexraptor:

Som indieutveklare som använder Unity så kan jag säga att jag ALDRIG någonsin, kommer att använda generativ AI i mina projekt.

Famous last words.

Ärligt talat så tror jag det blir svårt att undvika framåt. Hade en UI/UX-are på mitt jobb som hade noll intresset och inte kollat in något. Har ganska svårt att se hur man ska kunna konkurrera framåt med den inställningen. Den som lever får se.

Började köra The outer worlds nyligen, rätt bra, så blir nog en stund med det förhoppningsvis

Skrivet av Hipshot:

Undrar vad det kostar att "hyra" den här typen av resurser? Det måste ju kosta sjukt mycket tänker jag?

Hade varit intressant att få ta del av hur de hostar m.m. En del verkar ju ske i Azure

Skrivet av Gaara:

Det är bevisligen dyrt att skapa spel, då har man inte utrymme för inkompetenta utvecklare som inte kan slutföra projekt på rimlig avsatt tid. Någonstans måste man sätta gränser.

Utan att veta så tror jag inte att problemet ligger hos utvecklarna. Det är i alla fall min erfarenhet av det hela.

Edit: inser nu att du kanske inte syftade på programerarna specifikt 🤷

Som nämnt tidigare i tråden, bara Baldurs gate som är aktuellt nu

Skrivet av Maysay:

Är de det att folk inte får spelet gratis som skaver?

Jo man kan ju anta att det helt klart ger en ökad användarnabas. Men att det samtidigt skulle kunna ge blodad tand till fler spelare som för ökat intresse för kommande spel.
Se på många av de spelen som ges ut av Epic, inte sällan kommer de ett par månader innan nästa spel i en serie släpps.

Om nästa spel inte har något att erbjuda mer än det som redan erbjuds så tror jag att man får svårt att sälja in det. Men det är ju spekulationer från min sida.

Skrivet av Maysay:

Förstår inte varför folk ens jämför på detta viset. Payday 2 har haft flera reor och tror även att det har funnits gratis. Känns lite som att jämföra med ett f2p-spel.

Hur menar du annars att man ska jämföra det? Det talar väl tydligt om att något skaver.

Undra om det här sätter mer press på remaken som var på g. Man kan ju hoppas att de sammanstrålat

Skrivet av Pettor:

Men nu till kritiken. Jag hoppas jag har fel såklart, men detta är ju som vilket dussinspel som helst? Vad har detta med Outcast att göra ens. Det känns som man tar ett IP som ingen kommer ihåg och gör ett spel helt utan koppling till originalet bortsett från några rent ytliga val här och där.

Kanske var Outcast före sin tid och idag hade samma spel tagits emot annorlunda. Det är i alla fall ett helt annat spelklimat och dialogen och världen med de mindre kvalitativa open-world sammanhangen hade säkert kunnat hitta sin community. Men det som visas här känns som något mittemellan som jag ifrågasätter om någon vill ha?

Jag tänker mer eller mindre samma. När Outcast kom så var det unikt och stack ut från mängden då. Idag så är det inget speciellt med det, det som var unikt då är mer generiskt idag, Att köra på samma eller liknande koncept idag tror jag inte räcker för att komma speciellt långt. Tror tyvärr inte att det här nya kommer bli en större hit, men jag hoppas att jag har fel.

Fint spel men fastnade aldrig, lite styltigt och en massa smygande.

Vågar inte gissa varken eller.
Men det måste vara svårt när man gått ut tidigt med en vision. I mångt och mycket handlar det ofta om att sälja in en idé, om det inte finns potentiella intressenter så är det eventuellt inte värt att ödsla sin tid och pengar.
Fin gräns och farligt att lova mer än vad man kan leverera, är antagligen väldigt svårt att backa när hypen blir enorm.
Är väl samma inom de flesta branscher

Skrivet av Hipshot:

Vadå för milstolpe? Att det görs om igen?

Nedlagt kanske? Är ju en typ av stolpe

Tycker man kunde förväntat sig mer av ett företag i denna kalibern. Trist på många sätt, tekniskt som i utförande. De lyfter inget om man jämför med deras tidigare titlar som tog branchen framåt. Resultatet bli mellanmjölk.
Man har fegat

Måste vara en av de sämsta releaserna på flera punkter den senaste tiden va? Av ett etablerad bolag dvs.
Trist men som nämnt tidigare i tråden så är det kanske ett sista försök till att hålla sig flytande så man chansade.

Förvånansvärt få som nämnt Halo, är ju fantastiskt bra!

Skönt att det släpptes på gamepass, jag tycker inte det är värt 750:- eller mer.
3/5

Skrivet av Metroid:

Jag var inte imponerad av spelet i början, men efter några timmar kommer spelet igång och jag gillar det mer och mer. Kul med något nytt även om det är ett typiskt Bethesda-spel. På gott och ont.

Sitter i samma sits, får hoppas att det vänder. Är 4-5 timmar in tror jag, är än så länge inte det minsta imponerad eller speciellt intresserad att ens fortsätta. Just nu kämpar jag bara på då det verkar som många tyckt samma men att det sedan vänder.

Väldigt svag inledning som inte gör mig det minsta engagerad.
Mycket känns alldeles för daterat.
Menyerna är hemska.
AI'n är inget som imponerar.
Rymdresandet känns meningslöst.

Ser just nu inte storheten, vad är det som är så bra? Hoppas jag kommer till insikt.