Inlägg av Urbandurban

Inlägg som Urbandurban har skrivit i forumet

Too little too late förmodligen.

Skrivet av trickeh2k:

Vilket också känns väldigt märkligt. Man lanserar spelet från ingenstans, lägger stora summor pengar på marknadsföring och får en dundersuccé. Nästan alla öser lovord över spelet och även jag, som är fantastisk dålig på BR har kul, trots att det oftast går på röven.

De ville påverka spelet så lite som möjligt med ambitionen att det inte skulle vara för stor inverkan med patcharna, en bra idé i teorin men som vi alla vet så hittar spelare vägar och vapen som är obalanserade. Om det nu var så som en användare sa, att de inte hade några planer på att släppa en enda karta under första året så måste de ju inse att de är tvungna att ge spelarna något annat att kämpa emot/för.

Jag vet inte om man fastnat i något gammalt tänk med "ja, men det behövdes ju inga rewards när man spelade quake, annat än att vinna matchen!". Du är ju tvungen att snegla på dina konkurrenter PUBG och Fortnite och se vad det är som gör dessa populära. Som du säger, får de inte till rätt drastiska ändringar inom kort kommer spelet försvinna lika fort som det kom - och det är en jävla miss av Respawn/EA i så fall.

Men, å andra sidan verkar det ju vara ruskigt poppis med mismanagement idag.

Argumentet att man inte "behövde rewards när man spelade quake" är ett otroligt dåligt argument enligt mig. Dels så finns det väldigt många nya spelare som har vuxit upp med andra spel och fått den där belöningen och behöver således just den. Dels så ändras folks spelvanor, Quake var en grej för väldigt länge sedan, men nu konkurrerar man med spel som Fortnite och PUBG där det finns både ranked mode och många banor med frekventa uppdateringar.

Jag tror inte en till karta skulle göra särskilt mycket. Det är kanske roligt i en vecka men sen då? Du har fortfarande inget incitament för att faktiskt vinna så alla kommer fortfarande att hot droppa för att sen dö > re-queue. Man har helt enkelt inget att spela för då Battle Pass är helt ofattbart dåligt. Tror inte ett bra Battle Pass skulle ändra folks spelvanor märkvärt ändå, att vinna ger helt enkelt inte någonting.

Apex är det roligaste BR-spelet jag spelat, men det ekar otroligt tomt när det kommer till content. Battle Pass är ofattbart dåligt och tar överdrivet lång tid att komma igenom. Det finns endast 3-manna köer, that's it. Ingen solo-queue, ingen duo-queue. Når man level 100+ så det finns det ingen mening med att vinna heller då man inte längre får Apex packs när man levelar upp, detta gör att 80% av spelarna hot zone droppar och i genomsnitt är det kanske 4-5 squads kvar INNAN första cirkeln ens är på väg in. Det finns helt enkelt NOLL incitament för att försöka vinna. Om dom inte introducerar solo, duo och ranked mode inom väldigt kort så kommer spelet dö av totalt. Alla jag spelade med har i princip slutat p.g.a samma anledningar. Inte överraskad över hur långt spelet har sjunkit.

Skrivet av Jeehao:

De har höjt Debuffs gränsen från 8 till 16 vilket betyder att spelet troligtvis blir lite lättare/snabbare. Jag tycker inte de ska öka antalet debuffs men jag förstår varför de gör det, i alla fall när det kommer till raids.

Gränsen är 16 för att gränsen var 16 år 2005. Classic är inte baserat på den tidigaste versionen av WoW.

Skrivet av employed:

Fråga. Vilket version är den baserad på? Kommer grafiken vara likt de nyare versionerna?

1.12.

Nej, du kommer kunna ställa in i grafikinställningarna så att allting ser exakt ut som i classic för 14 år sedan.

Man ska köpa spelet och sen så ska man köpa spelet igen, fast dyrare, för att få tillgång till mer fast mindre innehåll än vad spelet innehöll från början? Bra skit.

Spamzo is back in business.

Skrivet av Whisp:
Skrivet av Urbandurban:

"om vi nu vill ha den planerade uppföljaren."

Vart har ni läst att en uppföljare planeras? Försökt hitta något men inte lyckats.

Älskade filmen förövrigt, kanske mer för att man fick se världen man lirat i de senaste 16 åren komma till liv, men älskade den lik förbannat.

Planerad är väl att ta i, men Duncan har sagt i intervju att han vill göra fler ifall den här säljer bra.

Det har jag läst, men det är ju låååångt ifrån en planerad uppföljare. Det är ju bara han som uttrycker en vilja/önskan att regissera eventuella uppföljare.

"om vi nu vill ha den planerade uppföljaren."

Vart har ni läst att en uppföljare planeras? Försökt hitta något men inte lyckats.

Älskade filmen förövrigt, kanske mer för att man fick se världen man lirat i de senaste 16 åren komma till liv, men älskade den lik förbannat.

"Det sålde dessutom så dåligt att 2K Games mer eller mindre la ner hans studio."

Vart har ni fått denna infon ifrån? Infinite sålde galet bra och gjorde bra vinst. Ken Levine bestämde sig själv för att göra ett spel med ett mindre antal utvecklare och studion lade således ned.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av clappen:

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Ena dagen är vi kvällsblaska, andra dagen gör vi inte uppföljningar.

Det är ju trots allt Sverige, vi måste klaga på någonting för att känna att vi lever.

Skrivet av burkmopp:

Hänger kanske inte med i svängarna.

Nej, du gör nog inte det.

Detta är inte ens nära dom dyraste föremålen.

Ge mig en film. Nu.

Skrivet av humancentipede:

jag har inte hittat ngt spel som är roligt mer än max 300 timmar sen rome 1 med 1000+

Okej.

Skrivet av SuperFly_2000:

Mmm...men det som är skrämmande också tyvärr är att han har delvis rätt. En väldigt stor del av alla gaming communityn och då speciellt inom e-sport är fulla av pubertala och ouppfostrade snorungar...

Ja, och detsamma gäller fotboll, hockey, handboll och alla andra ungdomssporter. På topnivån, d.v.s där t.ex NiP, nV osv spelar i t.ex CS, DOTA2 så är dom inte ouppfostrade snorungar, utan mogna vuxna människor, precis som Messi och andra stora personer inom fotboll osv.

Skrivet av D01tY:
Skrivet av renod:

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Skrivet av Ankh:
Skrivet av renod:

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Faktiskt inte jag iheller..men min sambo får hela tiden friend requests från från killar som tror att bara för hon är gamer och tjej så vill hon ha dom

Det är oftast folk med mycket saker som får spamm. T.ex om du reggat dig på CS louge och byter mycket eller har "värdefulla" vapen skins så får man mycket spamm. Min egna slutsats och inte alls forskat i ämnet men en gissning för jag får en del bot spamm.

Har en M4A4 Howl trade uppe på CSGL och helvete vad mycket skitbottar som lägger till mig så fort jag bumpar den traden. Din slutsats är helt korrekt.

Folk som inte har fått spam kanske inte har testat att lägga upp en trade på CSGL t.ex. Jag bumpar min trade 1 gång där och får DIREKT 15 friend invites av level 0 kontot med private profiles om vill "trada". Bra lösning och mycket välkommet.

Aldrig fått så mycket nostalgi som när Ashenvale soundtracket gick igång. Holy macaronis.

Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av v1ctory:

Den dryga timme jag spelat sammanlagt kändes tyvärr rätt otajt och rätt långt från nyskapande.

Glömde du direkt att det var closed beta? Att folk fortfarande dömmer spel baserat på betor, särskilt stängda sådana förbryllar mig. Spelet är i closed beta för att det INTE är släpp-färdigt, men ändå döms det gång på gång? En closed beta är inte till för att enbart testa spelet, det är för att ge feedback och rapportera bugs så dom kan göra sakerna man inte tycker om bättre.

Självklart bör man bedöma ett spel även i beta. Annars skulle det svårligen bli så mycket bättre till release. Sedan är det upp till utvecklarna att förklara vad som redan är i pipen och kommer rullas ut innan release respektive vad de bara "hoppas" få klart.

Att motorn inte känns tajt kan fixas, GW2 var till exempel långt ifrån smidigt i betan och månaderna efter release, men då måste de som testar betan samtidigt lyfta det som ett problem.

Problemet med raiderna är inte heller något som löses magiskt när spelet rullas ut. 40-man och telegraphs låter fortfarande helt ogenomtänkt, liksom att låsa de svåraste raiderna till 40-man.

Det är inte alls självklart att man ska dömma ett spel i en beta, iallafall inte på det sättet du gör det. Du får det att låta som om spelet är färdigt och såhär kommer det att bli. Vinter betan är igång och för oss med beta key är det fritt fram att säga vad som behöver fixas och förhoppningsvis så lyssnar dom. I en stängd beta får du en känsla av spelet, hur det lär se ut, men man ska absolut inte dömma ut spelet p.g.a hur det är i nuläget. En beta är till för att fixa det man tycker är mindre bra, inte för att testa spelet och få sig en fullständig uppfattning.