Inlägg av Bannermen

Inlägg som Bannermen har skrivit i forumet

Bannermen är gratis nu i helgen

Free Weekend varar från 16 Jan 19.00 till 19 Jan 13.00

Skrivet av Danneboom:

Ser riktigt lovande! Har längtat efter ett liknande rts spel! Kommer garanterat köpa när cashen rullar in!

@Danneboom Tack! Lämna gärna ett omdöme när du köper.

Ska bli spännande att se hur det går nu i helgen.

Skrivet av Yabba:

Vilken tid släpps det? Orkar onte sitta å hammra uppdatera längre😄

@Yabba Spelet släpps 17.00 Så om cirka 22 minuter.

Tack så jättemycket för att ni posta om oss! 💖

Idag 17.00 släpps Bannermen på Steam.

Gjorde en liten countdown som man kan kika på: Länk

Steam sida

@conthox: Hjältarna är en rätt så stor del av spelet. Är det något specifikt du inte gillar kring dem? Det är en fördel att ha lite MOBA skills när man använder dem dock.

Spelet är mycket snabbt anser jag men det är något som vi har fokuserat på. Mindre basbyggande och mera krigande ute på banan tidigt. Detta uppmuntrar vi genom både creep camps och templen.

Vad är "stick selection" för någonting? Vi har ungefär samma kontroller som i StarCraft. Det går avselektera ens gubbar i en control group.

Öppen Beta nu

Varar till måndag morgon.

Beta 8 februari på Steam

Nästa fredag till söndag kör vi Betan (8-10 februari).

Denna gång kommer man att kunna söka match genom matchmaking och få betydligt enklare matcher och få möta jämnare motstånd.

Saker man kan se fram emot är bland annat:

  • Matchmaking i både 1vs1 och 2vs2 med och utan rank.

  • En leaderboard för varje region kan man placera sig i nu.

  • Skirmish (mot AI) går spela både själv och med mänskliga lagkamratet.

  • En förhandstitt på kampanjen går spela (utvalda banor utan spoilers).

  • Tutorial finns nu.

För att gå med i Betan kan man skriva upp sin email i vårt formulär.

21 februari så händer det!

Vi har nu bestämt oss för att släppa spelet på Steam den 21 februari.

I samband med detta så har vi delat med oss våran trailer för kampanjen. Detta är en av våra cut-scenes som förmedlar handlingen genom kampanjen utöver det som händer på banorna och dialogerna.

Vi kommer att ha en beta som vi snart har tänkt oss att gå ut med mer information om. För den som vill vara med i den så kan man registrera sig på vår hemsida.

Trycket ökar hos spelbutiker för att behålla utvecklarna

Tycker detta är en bra nyhet!

Epic Games är mycket schysta och hjälpsamma tycker vi och även om vi troligtvis inte kommer lansera Bannermen på deras platform nästa år tycker jag ändå att det är bra med lite konkurrens. Ett problem med att lansera på mer än en platform är att t.ex. att Steam kräver att deras priser ska vara konkurrenskraftiga dvs vi kan inte göra spelet betydligt billigare på Epic Games klient även om det hade gett oss samma peng. Risken är samtidigt för stor med att inte finnas på Steam för oss så attraktionskraften hos utvecklare blir nog inte så stor initialt för indie.

Vad tror ni kan få kunder att gå till Epic istället om utvecklarna inte får sänka priset? Olika editions kanske?

// PlayZor

Sista Alpha testet

#Bannermen #Alpha 27-28 Oktober

Denna gången finns det tre hjältar och man får spela på Lord Karthors hemmaplan, Exourolands. Det är en 2vs2 map som innehåller fyra "heliga platser" som det går bygga templen på som ger mycket starka naturkrafter.

Lady Vanya, Lord Berrian och Lord Karthor

Sista Alphan

Detta är femte och sista testet. Nu finns det en hel del slip kvar men det fundamentala finns på plats så som gubbarna, byggnaderna, spells och solid navigering.

Spela genom att gå med vår Discord. Om man hellre kollar så kan man följa Bannermen spelkategorin på Twitch

Spelet har tagits emot väl av mycket hardcore RTS spelare så hade varit roligt att veta vad gemene man tycker. Kommentera gärna eller messa oss i vår Discord.

En bild på mappen Exourolands.

Det finns en nyare tråd

För er som följt denna tråd kan jag informera om att den finns en nyare tråd där vi försöker vara aktiva, svara på frågor och förmedla våra nyheter på svenska.

Den kan hittas här.

PlayZor
Jonathan Andersson

Gamescom färdigt. Mer Alpha tester

Schema

1. September 29-30
2. Oktober 13-14
3. Oktober 27-28

Gå med i Alphan genom vår Discord.
Nytt för den Alphan som kommer nu är att vi har lagt till 3 Lords och creep camps. Så det fungerar är att man levlar up sina hjältar för att låsa upp deras ulti och bli starkare. Detta fungerar lite som i WC3. Utöver det så har vi gjort om navigeringen för att fungera betydligt bättre så gubbarna inte fastnar eller har svårt att komma runt sina egna osv. Katapulterna skjuter fysiska skott som kan missa om man flyttar på sig. Fysiken när gubbarna dör är också förbättrad då de faller åt sidan och inte bara rakt ned i marken.

Vi har blivit lyfta på Steam och har därmed dragit in mer än 1k "follows" på Steam som vi arbetar med att få in på Discord nu. Denna Alphan blir nog betydligt speltätare för de som hade svårt att hitta matcher senast.

Svarar gärna på frågor för de som är intresserade.

PlayZor
Jonathan Andersson

Har använt den nya chatten sen Betan

Steam chatt - idag
2
Tveksamt
+
Naturlig plats om man brukar spela på Steam.
+
Stor potential i att få bättre skydd mot trolls och bottar.
+
Funkar ihop med Steam grupper.
-
Man kan inte ändra rollernas namn.
-
Man kan inte muta varken chatt eller voice.
-
Inte valfri för utvecklare*.
Det här betyder betygen på FZ

*Utvecklare måste infinna sig i att alla spel har en chatt. Det går stänga av så att ingen kommenterar dock men detta leder till att det finns många chatter helt utan någon moderering. Opt-in hade varit bättre tror jag.

//PlayZor

Tycker det ser intressant ut.

Kommer personligen börja använda detta med ett litet community jag är med i.

// PlayZor

@PurreSnurre: Troligtvis inte. Det är av samma anledning som man i CS t.ex. inte får stänga av texturer eller ändra FOW. För att spelet ska fungera som tittarsport är det viktigt att spelet ser visuellt likt ut när man själv spelar och proffs spelar. Det måste finnas en standard anser vi. Utöver det så är det även en del av skillen att man måste vara bra på att navigera runt kameran och det finns ju en minmap som har större omfång.

Blir tråkigt också om spelet blir för utzoomat för då ser man inte detaljerna i våra gubbar och därmed försvinner temat lite anser vi.

//PlayZor

@PurreSnurre: Den kommer nog till Epic. För att rapportera buggar är det bäst om ni använder formuläret i #bug-reports på Discord.

Tack för feedback dock. Det finns en hel del buggar vi inte riktigt hunnit med att lösa än men som vi hoppas få ner till nästa Alpha.

Nu kör vi igång Alphan!

Alphan Live
Nu har vi skickat ut Steam nycklar till de som ansökt och öppnat upp för att spela. För er som inte har någon nyckel så kan ni försöka luska fram några ur moderatorerna i vår Discord.

För er som vill titta så kan ni hålla utkik på spelets Twitch sida. Vi har även en egen Twitch kanal där vi ska försöka hosta relevanta streams och kanske lägga upp lite eget.

1600+ på Discord

Nästa Alpha & Beta har inget bestämt datum ännu.

Nedanför finns en lista med länkar för att läsa mer om vårt spel

FAQ – Vanliga frågor
Gubbarna – Förklaring av alla enheter
Byggnader – Förklaring av vad bygnader gör

@PurreSnurre: Vi har inte skickat ut nycklarna än så det går fin fint så! Imorgon kväll kommer nog vara deadline.

// PlayZor

@conthox: Det är tyvärr endast MP i detta testet och fokuset ligger i våra nya gubbar och byggnader. Det är tänkt att det ska finnas en skirmish fast mot en AFK AI, bara för att testa lite utan motstånd. Kan va värt att gå in och starta upp en sådan för att få lite "feel" för spelet och sedan kolla in streams när riktigt duktiga spelare kör. Artosis t.ex. är ju före detta proffs i StarCraft så han läxade ju upp en hel del.

Tack för visat intresse!

// PlayZor