Inlägg av Barak

Inlägg som Barak har skrivit i forumet

Nintendo.
Finns få utvecklare som lyckats hålla så hög nivå så länge.
Valve står högt också men volymen spel är klart färre.

Folk som såg att det var lite serverstrul och dylikt kanske avvaktade?
Sedan har det talats mycket om spelet sedan lanseringen.

Skrivet av magma:

Har inte dessa uppsägningar att göra med att MS stängde ner avdelningar som arbetar med fysiska utgåvor av xbox-spel?

Bara delvis.
Massor med utvecklare har fått gå.

Hade varit intressant om man hade känt till hur många konsoler som sålts i Europa.
Bortsett från 360:n så har väl MS aldrig varit i närheten av konkurrenternas marknadsandelar i Europa?

Skrivet av Korvfingrar:

Ändå märkligt att Nintendo låtit det gå 17 år (bortsett från Federation Force)! Trodde Metroid Prime var viktigare än så för Nintendo. Men äntligen är det på G! Som man väntat på det här.

Det måste ju vara så att den omåttligt populära Nintendo DS (med uppföljare) fick väldigt stort fokus hos Nintendo under många år, då Wii U inte riktigt levererade. Jag kan än idag känna sån glädje för Switchen och att de lyckades få till en så fantastiskt bra konsol.

Metroid har historiskt inte varit någon storsäljare så det har kanske inte varit någon större prio.
Hela serien från NES till Switch verkar ligga runt 21,5 miljoner sålda exemplar.
Datan i följande är dock lite utdaterad:
https://vgsales.fandom.com/wiki/Metroid#cite_note-sales2-1

Det var tider det när man kunde hosta en server själv...
Kan undra varför det mer eller mindre har försvunnit?
Var det tidigare vanligare att servrarna var Windowsbaserade och man lika gärna kunde släppa serverklienten till vanliga användare?

Skrivet av kebbe:

Bojkotten gick sådär med andra ord. Vore helt klart intressant att veta varför Warner av alla utgivare bestämde sig för att skippa mikrotransaktioner och säsongspass-tjafs i ett spel alla visste skulle bli en enorm framgång.

Kan nog dröja innan vi får någon vettig uppföljare.
WB deklarerade väl för några månader sedan att dom skulle gå all in med game as a service?

Skrivet av filbunke:

Det var $46 miljoner när de bara hade dragit in $210 miljoner, och vid ett tillfälle då deras ekonomi var i ett riktigt dåligt skick . Vilket är varför de tog in pengar från en investerare, något de hade lovat att de inte skulle göra för att finansiera utvecklingen, så de hävdade att de $46 miljonerna skulle vara till marknadsföringen av SQ42... För ett släpp 2020...

Utan de pengarna så hade hela projektet gått åt pipan.

Okay hade fått för mig att de "endast" rörde sig om $10 - 20 miljoner.

Skrivet av Metroid:

Nu har inte jag någon jättekoll på deras finanser, men är det inte så att backers har dragit in 65 miljoner dollar och resten av alla pengar de har fått är från investerare? Hur många kopior måste de då sälja för att betala tillbaka allt och sedan gå med vinst? Det är ju inte lite pengar vi snackar om här. Förutsatt att spelet faktiskt kommer ut då...

Nä några få investerare gick med tidigt i projektet och det rörde sig inte om några större belopp.
Det totala donerade beloppet av individer som stöttat projektet är för närvarande 659 miljoner USD.

Ingen kommentar...

Skrivet av Guld:

Du har nog inte tappat intresset för spelet. Utan du har nog tappat intresset för ALLA spel.

Nja riktigt så illa är det inte. =P
Jag tappade intresset för serien efter trean så jag föll av ganska tidigt.

76 miljoner visningar på 18 h får nog Rockstar vara nöjda med.
Själv har jag tappat intresset för serien.
Köpte femman för ett antal år sedan men har inte ens startat spelet.
Tror jag åtminstone hade det installerat en period. =P

Kunde absolut inte Norgefrågan och fick chansa på sista då jag inte spelat ett enda Legospel.

Skrivet av Margy:

Jag tänkte mer att de vill ha in lika mycket i dollar som tidigare från den svenska marknaden.

Någon måste väl ta steget först antar jag.

Norska kronan är mer eller mindre 1 till 1 med den svenska så här är något som haltar...

Första prioritet är givetvis RGB-belysning...
Nä men seriöst så är prestandan viktigast och därefter låg ljudnivå.
Sedan många år behöver dock inte det ena uteslutna det andra.
Chassit skall vara diskret och vad det anbelangar belysning så skall det inte vara mer än någon diod för ström och lagringsaktivitet.

Valde grafikkort och kylning/ljudnivå.

Skrivet av SWEBarb:

För nintendo aldrig varit ett företag som tävlar om bäst grafik, men switch 2 lär bli nog rätt så kraftfull när den kommer.

Jag skulle påstå att Nintendo försökte med SNES, N64 och GC.