Star Citizen 1.0 kan släppas 2025, menar läckor

Robot
Star Citizen 1.0 kan släppas 2025, menar läckor

Även Squadron 42 kan släppas om två år, enligt grov färdplan.

#squadron-42, #star-citizen


Medlem

Dags att börja spara till en ny dator då.

Medlem

Inte år 2525?

Aja det släpps nog snart, tills dess gäller det bara att hålla linjen...

Medlem

Ingen rök utan eld sägs det. Men om ryktena säger 2025, så gissar jag att planerna blir lite försenade från företagets sida, och att spelet kanske kommer vid 2026. Alltså allt i spekulations tecken 😄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Releasehästryttare

Snart kommer de på att motorn de använder börjar se lite gammal ut och de måste byta till nått nyare! /s

Medlem

Tror jag på när jag ser det...

Medlem

Kanske man får valuta för mina pengar!

Backade detta 2012...


signatur

IDKFA

Medlem

De är ett gäng scammers, detta är klassisk ''s spekulation'' för att håva in mer pengar. Tror inte på ett enda ord som kommer från dessa bedragare.

Skribent

2025 för Squadron 42 kan jag tänka mig, men skulle bli förvånad om Star Citizen 1.0 släpps innan 2027.

Medlem

Nu har inte jag någon jättekoll på deras finanser, men är det inte så att backers har dragit in 65 miljoner dollar och resten av alla pengar de har fått är från investerare? Hur många kopior måste de då sälja för att betala tillbaka allt och sedan gå med vinst? Det är ju inte lite pengar vi snackar om här. Förutsatt att spelet faktiskt kommer ut då...


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Jag har inte lagt en krona på det här spelet men har vart nyfiken på det ett tag men dock har min magkänsla sagt mig att något är fel så har avstått från ett köp.
Kommer invänta en faktisk release av version 1.0 och kommer inte köpa Star Citizen en dag tidigare då detta bara är spekulationer och går fortfarande på magkänslan som säger mig att något inte står riktigt rätt till med det här spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Metroid:

Nu har inte jag någon jättekoll på deras finanser, men är det inte så att backers har dragit in 65 miljoner dollar och resten av alla pengar de har fått är från investerare? Hur många kopior måste de då sälja för att betala tillbaka allt och sedan gå med vinst? Det är ju inte lite pengar vi snackar om här. Förutsatt att spelet faktiskt kommer ut då...

Nej, du kan hitta deras finanser på deras sida som dom publicerar varje år dom är ganska öppna med det.

Medlem

Playstation 6 release då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem

Förutom att spelet innehåller multiplayer och inte har några laddningskärmar. Vad kan man göra i detta som man inte kan göra i Starfield?
Är världarna mer levande? Finns det innehåll som faktiskt ÄR intressant och betyder något?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Förutom att spelet innehåller multiplayer och inte har några laddningskärmar. Vad kan man göra i detta som man inte kan göra i Starfield?
Är världarna mer levande? Finns det innehåll som faktiskt ÄR intressant och betyder något?

Pratar du nu i alfa, eller när spelet faktiskt släpps?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Förutom att spelet innehåller multiplayer och inte har några laddningskärmar. Vad kan man göra i detta som man inte kan göra i Starfield?
Är världarna mer levande? Finns det innehåll som faktiskt ÄR intressant och betyder något?

Att det finns multiplayer är väll en otroligt stor skillnad. Att det finns andra att spela med/mot ger ju gameplay som du aldrig kan få i Starfield.
Nu vet jag inte exakt vad man kan göra i spelet, men kan du bygga saker så kommer det ju finnas någon form av ekonomi t ex.

Medlem

Är Squadron ett DLC? Sen ska jsg skamset säga att jag trodde att SC redan var ute och inte fortfarande i alpha /beta/early acess (eller missförstod jag artikeln?).

Medlem
Skrivet av Metroid:

Nu har inte jag någon jättekoll på deras finanser, men är det inte så att backers har dragit in 65 miljoner dollar och resten av alla pengar de har fått är från investerare? Hur många kopior måste de då sälja för att betala tillbaka allt och sedan gå med vinst? Det är ju inte lite pengar vi snackar om här. Förutsatt att spelet faktiskt kommer ut då...

Nä några få investerare gick med tidigt i projektet och det rörde sig inte om några större belopp.
Det totala donerade beloppet av individer som stöttat projektet är för närvarande 659 miljoner USD.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Pratar du nu i alfa, eller när spelet faktiskt släpps?

Både och antar jag?

Skrivet av Ibenaben:

Att det finns multiplayer är väll en otroligt stor skillnad. Att det finns andra att spela med/mot ger ju gameplay som du aldrig kan få i Starfield.
Nu vet jag inte exakt vad man kan göra i spelet, men kan du bygga saker så kommer det ju finnas någon form av ekonomi t ex.

Men Starfield hade ju tex inte varit så mycket roligare om det gått att spela med någon.
Så vad för annat typ av innehåll finns det som skulle göra det roligare?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Både och antar jag?

För att jämföra dagens star citizen med star field, så borde väl jämförelsen också vara när star field fanns i alpha. Om du besitter en sådan kopia så är det fullt möjligt att göra.

Star citizen är inget klart spel, det är däremot star field. Passa på å njut av star field nu, och när du väl tröttnar på det så kanske star citizen är klart. 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

För att jämföra dagens star citizen med star field, så borde väl jämförelsen också vara när star field fanns i alpha. Om du besitter en sådan kopia så är det fullt möjligt att göra.

Star citizen är inget klart spel, det är däremot star field. Passa på å njut av star field nu, och när du väl tröttnar på det så kanske star citizen är klart. 🙂

Så det finns alltså inget att göra ännu?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Så det finns alltså inget att göra ännu?

Det sa jag väl inte? Döremot skulle jag inte sälja in SC som ett färdigt spel. SC idag är för de inbitna speltestarna skulle jag säga. Om man hellre vill ha en färdig produkt så finns både star field och elit dangerous som alternativ tills star citizen är klart 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Detta är dock en intern roadmap som läckts ut på starcitizen leaks på discord. Samma typ av roadmap som vi hade innan tills dom dom minimerade roadmapen för nästa patch. Istället för att skjuta upp saker hela tiden pga andra prioteringar som många inte gillade.

Levelcap summerar läckan bra.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det sa jag väl inte? Döremot skulle jag inte sälja in SC som ett färdigt spel. SC idag är för de inbitna speltestarna skulle jag säga. Om man hellre vill ha en färdig produkt så finns både star field och elit dangerous som alternativ tills star citizen är klart 🙂

Men ingen vet vad man kommer kunna göra?

Redaktör
Skrivet av Nerox:

Är Squadron ett DLC? Sen ska jsg skamset säga att jag trodde att SC redan var ute och inte fortfarande i alpha /beta/early acess (eller missförstod jag artikeln?).

Nej, Squadron 42 är en storydriven kampanj och Star Citizen ett rymd-MMO typ. Två fulla spel alltså. SQ42 går ej att spela än, SC kan liras i alpha som utvecklas löpande sen ett antal år.


signatur
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Så det finns alltså inget att göra ännu?

Finns mycket att göra nu. Dock är det svårt för en ny spelare att hitta allt man kan göra. Därför tänker dom lägga till en 20 timmars spelkampanj senare för starcitizen 1.0. Som många andra mmo brukar köra med. Just nu är det sandbox och man får fråga någon ingame om hjälp för att hitta alla saker man kan göra.

Man kan hålla på med trading, salvage, bounty hunting mercenary uppdrag. Spela som kriminell av olika slag. Spela smart och tjäna mycket ingame pengar, eller griefa folk och hamna i finkan efteråt i x antal timmar där man får arbeta av sitt straff. Eller rymma från fängelset och bli jagad av halva servern.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men ingen vet vad man kommer kunna göra?

Jodå, flera saker vad vi kommer kunna göra när spelet är klart vet vi redan. Bara en sån sak som att transportera en last med x mellan a till b i det enda systemet STANTON som vi har tillgång till nu, ger inte så mycket pengar. Men när star citizen blir klart så kommer man kunna transportera olika varor/mineraler från andra system som ger bättre betalt. Bättre betalt ger också bättre avkastning. Detta drar till sig andra spelare i form av pirater som försöker kapa dig och din last. Det i sin tur har du tagit i beaktning och hyrt in eskort för. Detta var ju som sagt bara ett exempel av många som innefattar transportverksamhet, piratverksamhet och eskortverksamhet. Det finns även mining, salvage exploration mm. Allt detta finns redan ingame idag, men eftersom vi bara har ett enda system så blir spelet lite tråkigt och enformigt. Så fort fler system blir släppta så kommer vi kunna njuta av hela potentialen.
Med detta sagt så sitter inte de flesta av oss å vrålspelar star citizen, utan vi spelar det lite då å då, tex när en ny patch släppts osv. Under väntan spelas andra spel såsom star field mm 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Låter awesome sauce! Har spelet sc till o från sen 2014. 2024 blir nog helt galet med funktioner o uppdateringar från sq.42 som läggs in i sc. Det dem visade på citizencon i oktober visar ju att sc kommer lyftas upp mycket mer det kommande året och att majoriteten av utvecklare flyttat pver till sc ifrpn sq.42 är sjukt lovande.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Förutom att spelet innehåller multiplayer och inte har några laddningskärmar. Vad kan man göra i detta som man inte kan göra i Starfield?
Är världarna mer levande? Finns det innehåll som faktiskt ÄR intressant och betyder något?

Båda är rymdspel, men Star Citizen är mer simulatorinriktat. Star Citizen kan jämföras lika mycket med Starfield som med Euro Truck Simulator och Arma.

12
Skriv svar