CoD: Modern Warfare 3 är 110 kr dyrare till konsol än andra AAA-spel

Robot
CoD: Modern Warfare 3 är 110 kr dyrare till konsol än andra AAA-spel
Gen
Medlem

Känns som en skatt
"Skatt på digital försäljning av spel"

/s

Medlem

Sinnessjukt pris, hoppas konsumenterna säger ifrån.

Medlem

De har väl helt enkelt lagt kostnaden för förändrade valutakurser på konsumenten.

Medlem

Aaaah men det beror givetvis på att spelet är 11% bättre i Sverige!?

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Aaaah men det beror givetvis på att spelet är 11% bättre i Sverige!?

Nä men vi har högre lön och mer pengar.. Kunde företagen sätta individuella priser ner till varje person så hade de gjort det.

Medlem

Nästan 1000 spänn för standardutgåvan av ett hoplappat spel som snittar 55 på Metacritic? Skoja min doja, jag hoppas att inte en enda dumjävel till gamer ger dem sina pengar.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Nä men vi har högre lön och mer pengar.. Kunde företagen sätta individuella priser ner till varje person så hade de gjort det.

Så svenskar har högre lön än danskar och norrmän?

Redaktör
Skrivet av Margy:

De har väl helt enkelt lagt kostnaden för förändrade valutakurser på konsumenten.

Activision har väl inte haft större kostnadsökningar i Sverige än andra spelmakare?


signatur
Medlem

Hahaha! Kommer inte köpa årets upplaga av CTRL + C.

Härligt pris också 🤣
Kan inte komma på en enda anledningen till att lägga över 900:- på CoD.

Kan tillägga att jag har älskat serien..

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Activision har väl inte haft större kostnadsökningar i Sverige än andra spelmakare?

Jag tänkte mer att de vill ha in lika mycket i dollar som tidigare från den svenska marknaden.

Någon måste väl ta steget först antar jag.

Medlem

Beror väl på en rad olika saker: utvecklarnas girighet. Samt att den svenska kronan har tappat mycket i värde.

Men den som köper CoD för 900 spänn är fan galen!

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tänkte mer att de vill ha in lika mycket i dollar som tidigare från den svenska marknaden.

Någon måste väl ta steget först antar jag.

Norska kronan är mer eller mindre 1 till 1 med den svenska så här är något som haltar...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Redaktör
Skrivet av Margy:

Jag tänkte mer att de vill ha in lika mycket i dollar som tidigare från den svenska marknaden.

Någon måste väl ta steget först antar jag.

Ah. Tja, jag kan inte valutan på alla marknader, men fler valutor än den svenska lär väl ha sjunkit. Norska har ju tappat kraftigt i värde mot svenska kronan på senare år, t.ex. Där är visserligen MW3 50 spänn dyrare än vissa andra storspel nu, men 50 kr är inte 110 kr.

Intressant att se om vi får svar av Activision och Sony.


signatur
Medlem

Och folk (läs: företagen) undrar varför vi vill ha fysiska spel...

Medlem
Skrivet av baxtex:

Nä men vi har högre lön och mer pengar.. Kunde företagen sätta individuella priser ner till varje person så hade de gjort det.

Svenskar är också mer blåögda och gillar att slösa pengar generellt. Sen kan det bara vara en test av Activision på en mindre marknad först.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Nästan 1000 spänn för standardutgåvan av ett hoplappat spel som snittar 55 på Metacritic? Skoja min doja, jag hoppas att inte en enda dumjävel till gamer ger dem sina pengar.

Jag har köpt det för det priset och har hur kul som helst i multiplayer, kampanjen va väl sådär men överlag är ja väldigt nöjd, Spelat multiplayer ihop med polarna ett par timmar varje kväll sen det släpptes, vet inte om ja definerar mig som en dumjävel dock 🤔

Medlem

så sjukt smutsig marknaden har blivit.... nada kärlek. bara pengar....

Medlem

Ett skatteuppror är långt overdue i gamla svea.

Cod har satt sina priser betydligt högre i säkert ett decennium nu, både cod1,2 och 4 kostar fortfarande en hel del generellt.

Medlem

Ja, vad ska man säga... Absolut vidrigt med girighet. Jag hatar det så jäkla mycket. Mycket vill ha mer...
Personligen så ger jag inte mer än 699:- -- 700:- för ett spel.

Skrivet av baxtex:

Nä men vi har högre lön och mer pengar.. Kunde företagen sätta individuella priser ner till varje person så hade de gjort det.

Kul för oss som jobbar inom vården o saknar utbildning..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det är också 110% kortare.

Medlem

Visst, hade gått med på det om det var det enda spelet jag någonsin var intresserad utav och absolut inget mer, men så är inte fallet. Nu är jag fullkomligt ointresserad av CoD så för mig blir det ju 0kr i och för sig, men försöker tänka mig hur det vore om det påverkade spel jag faktiskt aktivt spelar. Destiny 2 är ju inte precis billigt längre och det känner jag mig bara gladare och gladare utav att ha avinstallerat. En konstig känsla.

Jag räknar för övrigt inte med alla microtransactions (så som cosmetics etc), bara det som anses ett "måste", som i Destiny 2 var det Season Pass, Dungeon Key, Expansion, då utan de kan du lika gärna skita i att spela...

Medlem

Nu dricker jag inte mitt morgonkaffe, men om jag hade gjort det, då hade jag spottat ut det! Vilka sjuka priser!

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Nu dricker jag inte mitt morgonkaffe, men om jag hade gjort det, då hade jag spottat ut det! Vilka sjuka priser!

Hur intar du ditt morgonkaffe?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hur intar du ditt morgonkaffe?

Förmodligen som de flesta av oss nu för tiden: lavemang.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hur intar du ditt morgonkaffe?

Utan att kolla på nyheterna förstås om det är det du undrar

Medlem

Sanslöst dyrt allt bara för att mjölka mer o mer.... sen verkar spelet suga enormt också lol

Medlem

Kan tänka mig betala rejält för ett riktigt fint AAA-lir. Absolut inte detta skräp dock, ihopsatt av giriga apor i spetsen med foliehatt och en banan i röven.

Eller vem försöker jag lura, nyskapade AAA-titlar beståendes av passion och kreativitet finns inte längre.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Utan att kolla på nyheterna förstås om det är det du undrar


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hur intar du ditt morgonkaffe?

Jaha hehe, tror jag hajar

Jadu, dricker det väldigt sällan (som sagt), oftast njuter jag bara av doften!

123
Skriv svar