Inlägg av Raven_cc

Inlägg som Raven_cc har skrivit i forumet

Skrivet av Devan:

Borde släppas 19.00 idag! #hållut

Hoppas verkligen detta är bra och blir en hit så vi får mer spel med förstörbar terräng i framtiden och inte enbart från Svenska utvecklare som nu!

Hoppas också döds animatonerna är som i trailern och man förvandlas till pengar när man dör!

Nu är betan igång!

Skrivet av Tomas Helenius:

Jag har bara en sak att säga: Charity Joy.

Trodde det var en välgörenhetsorganisation först och tyckte det lät otroligt udda att dom skulle ta över rollen

Skrivet av Pjotor:

Vackert värre! Är det byggt i Frostbite?

Skrivet av Schploff:

Frostbite är en intern EA-motor så det lär det inte vara.

Det är Unreal-motorn

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag såg Jonas på Swec försöka få benchmark-siffror ur kaffebryggaren nyss.

Det tar 7min12sek att bygga kaffet, men behöver ytterligare 43sek för sista dropparna att bli klara.

Vad fan, jag har inte fått något PM heller! Elakt!

Skrivet av Aloysius:

Ni förstår någonstans att det bara är att köpa en liter ättika för 10 kronor och avkalka och göra rent den gamla så är den som ny?

Vi har provat det. Flera gånger. Kaffeklägget är starkare än ättika... tydligen

Skrivet av justabit:

Det här borde ni låta Kenneth på swec testa. Han är ju lite racing toking.

haha jag har testat en hel del, den är helt fantastisk... men lite väl för dyr för mig

Skrivet av Kyraal:

Hur fortplantar sig vibrationerna i resten av huset när den är monterad på en skiva som sitter fast i väggarna? Funderar på någon liknande lösning här när min dotter ska flytta hemifrån och jag tar över hennes rum som kontor (läs: lekstuga).

Tack för en intressant recension förresten!

Skrivet av autograph:

Oj! Behövs det verkligen bättre och starkare force feedback?
Min G27-ratt beter sig som en rodeohäst! Och oväsendet som den ger ifrån sig.

Kombinerar mitt svar här. Jag har själv en G27 som låter absurt mycket om man hamnar på kerb eller gräset, Fanatec-ratten är inte ens i närheten av liknande ljudnivåer. Nu har jag bara spelat med hörlurar men tycker den är nästintill ljudlös trots att feedback-kraften är betydligt starkare än G27.

Känns som att den här är ganska passande nu

Tomas: "Får jag låna ditt ben?"
Jag: "...Ursäkta?"

#Kenneth-klubben alltså... är det nu jag ska bli kränkt?

Det blir en FF idag! Jag hoppar in och är din vän!

fusk. FUSK!!

Jag är nöjd nu.

Skrivet av Grukk:

@Carl Johansson-Sundelius: Lite besviken att du stavar fel på det vackra efternamnet Åkered Inte en, utan två gånger! Hur ska det gå på E3? @emilakered
https://cdn.discordapp.com/attachments/348050011910701066/433...

https://cdn.discordapp.com/attachments/348050011910701066/433...

För att komma tillbaka till ämnet: Det har ju pratats lite om FZ vs Sweclockers på något sätt, och nu när de riggade spelvalet till streamen, så är det väl inte mer än rätt att ni verkligen gör en head-to-head battle redaktionerna emellan! Quiz-utmaningar gills inte! Tycker dock de valde ett mycket fint och anrikt spel dock!

Lite Gangbeasts kanske? Quake? (Inte CS), Mario Kart 8!

Vadå inte CS? Dummaste jag har hört!

Vi kan utmana FZ på Instagib i UT99! Game @emilakered ?

Jag skyller på att Subnautica hypnotiserade mig till att bygga en bas under vattnet i Mälaren.

Vi löste problemet genom att låta @emilakered hoppa först och sen "ta emot" mig (mitt lik) när jag hoppade. Detta var dock innan vi förstod vad som orsakade det. Sjukt konstig bugg.

Får en känsla av att det inte blev mycket QA under utvecklingens gång. Tänkte mest på dessa:

Citat:

Fixed an issue where Rey's lightsaber would sometimes disappear.

Fixed an issue where footprint marks would sometimes leave strange lines on the ground when walking.

Känns som att det borde gå snabbt att hitta dessa fel i QA. Kan bara vara att man överanalyserar allt som kommer från EA nu också.

Fusk! I call cheats!

8/10. Dammit! Oklart vilka jag fick fel på.

Nu får jag självklart inte vara med i tävlingen även om jag fick alla rätt. Bara roligt att quizza

Skrivet av azynkron:

@Tomas Andersson "Med all form av hjälpmedel avstängt känns det som att bilarna har alldeles för lite grepp vid utgången av kurvan - eller så har undertecknad inte fattat hur man gör ännu."

Det är det sistnämnda. Downforce är beroende av luftmotstånd som ökar med hastigheten. Därför bromsar F1 förare hårdare först när du har mest grepp. Genom kurvorna har bilen därför avsevärt mindre grepp och det är viktigt att gaspådraget sker progressivt i utgången. Det har funnits lite olika skolor genom F1s historia. Förare som Jim Clarke, Sir Jackie och Alain Prost körde oerhört mjukt. Jim Clarke framförallt. Ayrton Senna, Michael Schumacher och Nigel Mansell hade en mycket mer aggresiv stil och Senna var det bästa exemplet. Det sistnämnda kräver en nästan övermänsklig kontroll och reaktionsförmåga eftersom de körde närmare bilens kritiska tillstånd och på gränsen.

När vi pratar om AI i racingspel så bygger samtliga (jag vet i alla fall inte något spel som inte gör det) på racing line, den teoretiskt bästa linjen genom alla kurvor. AIn följer den även om det i praktiken ibland finns flera snabba linjer genom en kurva framförallt eftersom när det exempelvis regnar mycket väl kan innebära att du kan hitta bättre grepp utanför densamma. AIn kan naturligtvis bara göra vad den blivit tillsagd och det är därför det ofta blir en konflikt mellan en mänsklig förare och datorn. Det är inte så ofta man ser två AI krocka eftersom de följer samma mönster. De kommer att bromsa, svänga och gasa på exakt samma ställe varv efter varv. Poängen är alltså att AI inte direkt kör som en mänsklig förare utan bara följer en förprogrammerad linje. Tvingar du datorn ur den linjen uppstår de fenomen som man kan se där den exempelvis bromsar helt ologiskt. AIn tar alltså inte så mycket hänsyn till yttre förhållande som en mänsklig förare gör.

Edit; Ett exempel på att racing line inte alltid är snabbare är F1 på Donington 1993 där Senna körde från plats 5 till 1 på första varvet genom att köra utanför racinglinjen. Finns på YT.

Det kan mycket väl vara inställningar på bilen som gör det enklare att ta sig ur kurvorna mycket snabbare, men som sagt - jag har nog inte fattat det ännu Jag tycker bara att man måste vara extremt försiktig på gasen vid utgångarna och får en liten sladd varje gång.

Angående AI:n så har dom varit bättre i tidigare spel, och att dom följer en exakt linje stämmer inte riktigt. Det sker lite då och då att en bot kör in i väggen även fast den är ensam, så lite "människa" finns det i dom. Och om du ser på videon som finns i recensionen så missar jag inbromsningen i kurva 4 (andra högerkurvan) och kör nästan in i Hamilton, men det lyckas den undvika, samtidigt som Vettel körde in i mig precis innan det, och Rosberg kör av mitt däck varvet efter.

Svårigheten är ju att få till en AI som vågar ta strider men inte lyckas krocka med en, annars slutar det nog så här: https://www.youtube.com/watch?v=Ce4r2nSnmyU