Inlägg av jonmlr

Inlägg som jonmlr har skrivit i forumet

Skrivet av PixelGamer:

Vad är den största skillnaden då på CS1 och CS2 rent spelmekaniskt?

De vill försöka efterlikna CS:GO´s spelmekanik så mycket det går skulle jag gissa, då detta var väldigt bra.

Man bör se CS2 som en stor uppdatering för CS snarare än ett nytt spel, då de bytt till sin Source 2 motor för att kunna utveckla spelet vidare på ett enklare sätt.

Någon som vet varför varken Webhallen eller Netonnet säljer detta? Hittar inte ps5-versionen på elgiganten heller, tror jag såg den där igår när jag kollade? Känns väl inte som en så liten titel?

Varit peppad på detta sedan de avtäckte det för x antal tid sedan, men efter jag provat demot så svalnade hypen lite. Det var något som kändes off med spelet, kan inte riktigt sätta fingret på vad. Men kommer absolut att spela det, men kanske inte dag ett.

Vet inte om jag börjar bli för gammal för de nya heta spelen som ska komma, men tyckte det mesta såg aningen B ut. Som att det måste se ut som antingen Fortnite eller valfritt indiespel som kommit de senaste 10 åren.
Sen ska dom avsluta med en lång sekvens ur spider-man, ge mig något nytt svulstigt att länga efter istället!

Själv blev jag mest hypad över den 1 sekunder långa Max Payne cameon

Klickade aldrig med BOTW, och har inte haft någon större hype på det här spelet. Men nu när du skriver att tempel är tillbaka så kanske man ska ge det en chans... Kommer dock aldrig tycka om det här med att vapen som går sönder

Skrivet av Partyprime:

Ge yakuza 0 ett försök. Det är först i storyn och enligt mig och andra fans ger en mycket bättre uppskattning för städerna och karaktärerna.

Sitter med Yakuza 0 just nu, men känner lite som Freakon skriver också.
Vet inte om jag missar något med spelet, jag gillar storyn men fighterna är buttonmashing i 95% av fallen och att man tvingas in i sidouppdrag som är smått meningslösa känns inte toppen heller för min del.

Men det kanske blir bättre? Eller varför klickar jag inte med Yakuza

Det ryktas om att From Software vill döpa om spelet till "Efsta's Ring"

De kan öppna restauranger med inriktning på stark mat. (Hajar ni?) hue hue hue...

Skrivet av NordhNet:

Tänker du på jätten som sitter innan ett av manor:na (glömmer namnet)? Isf: japp

Har inte ens sett blaidd alls

Haha blir mycket spoilertaggar här men

All right, har för mig att Blaidd var i slotten där "festivalen" ska hållas efter det

Skrivet av NordhNet:

Japp, jag tror jag har haft sönder spelet 😂
Nåja, får väl köra om en runda men annan inriktning. Kör melee nu så ännu en anledning att ha sönder magikerklassen 😁

Har du pratat med smeden som Blaidd nämner efter Evergoal? Vet ej om detta är med alls i den questlinen

Som någon tidigare skrev, lördagmorgon, kaffe och playstation. Det är grejjer det

Personligen tappar jag hakan flera gånger i timman över hur vackert jag tycker spelet är.

Tycker att man ska vända på det där med att man bara dör hela tiden, då det snarare handlar om att man utvecklas hela tiden. För det är en stor del av deras morot, att känna att man blir bättre. Och angående svårighetsgrader så är jag rätt säker på att vem som helst kan klara av From Softwares titlar, bara man tar sig själv i kragen, sätter sig upp i soffan och vågar(orkar) bli lite utmanad.

Skrivet av Gustav Höglund:

Förresten! Vad sägs om att vi gör ett group password för oss på FZ?

Kör! Vad innebär det?
Var det att man såg varandras messages, eller kan man co-opa och invadea varandra också?

Skrivet av Walter S.A. Iego:

En fråga, har massor av smithing stones, men när jag försöker uppgradera något vapen som är +2, så står det att det fattas resurser, är det för att smithing stones också har någon nivå? Förstår inte det systemet riktigt.

Yes, stenarna kan heta [2], [3] etc. efter vilket betyder olika "levlar".

När jag spelade igår (på ps5) så kändes det som att jag hade mer framedrops än jag haft tidigare. Innan har det bara varit smått stutter ute på öppna fält, men igår var det även inne i grottor. Kanske bara min ps5 som var trött på alla mina timmar i Elden Ring

På tal om det, ibland när jag jämför två vapen som båda har D i str och dex, så kan det ändå lysa blått eller rött på D även om det andra vapnet också har D i de kategorierna. Någon som vet varför?

Skrivet av Molotov:

Vad är det för fördel att bära ett vapen som skalar med vissa attribut?
Jag spelar confessor men känner mig svag, valde det för man kunde hela sig och ha en sköld från start. Vad det gjorde för nytta vet jag inte

Blockar en sköld alla attacker?

Om jag fattat det rätt så är det din "scaling-dmg" som står bakom + tecknet av din main damage.
Så om du pumpar in strength med dina skillpoint så kommer den att öka om du kör ett vapen som skalar med strength.
Jag kan dock inte scaling-listan, men har för mig att S är bäst, vet inte hur det ser ut innan? Någon annan som kan svara på det?

På varje sköld så kan du se stats för hur mycket den blockar, om den visar 100 på physical så blockar den 100% av den fysiska skadan. Men då kanske det står 55 på fire, vilket då gör att den blockar 55% av skadan från eld.

Någon får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar här

Är helt hänförd av första området(Limgrave?), tycker det är riktigt vackert. Utforskade i 6-7h igår kväll utan att ens ta mig upp för backen mot borgen.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Låter jobbigt att köra på PC.

Vad är era spontana tankar om spelet? Är extra nyfiken på vad ni som aldrig kört Soulsborne innan tycker.

Kört några mer timmar nu och detta kanske ändå är liiite mer lättillgängligt än sina föregångare. "Bonfires" är ju ganska generöst utplacerade i alla fall.

Hann spela några få timmar igår, tyckte väldigt mycket om det. Hann ta en grotta och miniboss och lalla runt i världen.
Känns lite mer lättillgängligt som du skriver, tyckte dock det var rätt skönt med lite mer generöst utströsslade bonfires. Men tycker det var lite för enkelt att parrera mot mindre mobs, krävdes ju i princip ingen timing alls.