Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Enda du behöver göra är att hitta första Gracen i nya området du kommer till, SEN kan du åka tillbaka hur du vill. Men första Gracen är nära så det är inga problem att ta sig till den. Lycka till!

Medlem
Skrivet av ainatar:

Har väntat länge på att gå till slottet och möta Margit, har utforskat mycket runtomkring. Är lvl 53 och Margit dog på typ 30 sekunder. Är jag alldeles för överlevlad? Blir det svårare lite senare? Svårt att låta bli att utforska och vänta med bossfighterna tycker jag.

Var själv runt level 45 när jag besegrade honom och tyckte också att det var för lätt faktiskt - klarade det på första försöket. Jag har dock fokuserat på att utforska Limgrave då jag inte velat missa något och för att jag räknade med att köra fast på Margit ändå.

Kom till Stormveil Castle så sent som igår och hade som sagt mer problem med de vanliga fienderna där än själva bossarna har du kommit till Godrick? Helt klart en större utmaning! 5-6 försök för mig.

Medlem
Skrivet av ainatar:

Jo alltså jag har ju plockat minibossarna i områdena som jag utforskat. Dom har oftast givit betydlig mer utmaning än vad Margit gjorde.

Margit är dock gjord för level 20-25. Jag avslutade min första runda som level 73. Hittade massa annat att lägga mina runes på. Det var dock på håret, de sista bossarna var tuffa, riktigt tuffa. Försökte i det sista att inte överlevla men det är första soulsborne (minus Sekiro som inte går) där jag faktiskt inte farmar levels. Bloodborne krävde en hel del i Chalice Dungeons och Dark Souls 1 och 2 ska vi inte ens nämna. Speciellt 2an, vilken sanslös bullshit.

Medlem

Hm, känns nästan som man fuskar med

mimic tear på bossar? Tror jag dödade en megasvår boss på första försöket med min mimic som kompanjon. Malekith? Eller nåt sånt iaf. Hade större problem med ryttarn på häst utanför bossen..

Medlem

Malenia alltså... Satt två timmar med henne nu IGEN. Kör en annan build med min nya gubbe. Tveklöst svåraste bossen i spelet.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, jag tror jag har haft sönder spelet 😂
Nåja, får väl köra om en runda men annan inriktning. Kör melee nu så ännu en anledning att ha sönder magikerklassen 😁

Har du pratat med smeden som Blaidd nämner efter Evergoal? Vet ej om detta är med alls i den questlinen

Geeks Gaming
Skrivet av jonmlr:

Har du pratat med smeden som Blaidd nämner efter Evergoal? Vet ej om detta är med alls i den questlinen

Tänker du på jätten som sitter innan ett av manor:na (glömmer namnet)? Isf: japp

Har inte ens sett blaidd alls

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tänker du på jätten som sitter innan ett av manor:na (glömmer namnet)? Isf: japp

Har inte ens sett blaidd alls

Haha blir mycket spoilertaggar här men

All right, har för mig att Blaidd var i slotten där "festivalen" ska hållas efter det

Geeks Gaming
Skrivet av jonmlr:

Haha blir mycket spoilertaggar här men

All right, har för mig att Blaidd var i slotten där "festivalen" ska hållas efter det

Så rätt så! Tack för den! Då ska jag bara överleva den fajten, har klarat fas 1 än så länge

Medlem

Vi som fortfarande spelar tackar er för era spoilertags! Vilken resa, så taggad på att fortsätta ikväll!

Medlem
Skrivet av Joewson:

Margit är dock gjord för level 20-25. Jag avslutade min första runda som level 73. Hittade massa annat att lägga mina runes på. Det var dock på håret, de sista bossarna var tuffa, riktigt tuffa. Försökte i det sista att inte överlevla men det är första soulsborne (minus Sekiro som inte går) där jag faktiskt inte farmar levels. Bloodborne krävde en hel del i Chalice Dungeons och Dark Souls 1 och 2 ska vi inte ens nämna. Speciellt 2an, vilken sanslös bullshit.

Hur klarar du late-game-zonerna på level 73? Eller rushade du till bossarna? Jag har jättesvårt för att överleva och dela skada i några av de senare zonerna och då är jag level 97. Har mycket vigor.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Hittade många Larval tear genom att besegra rullande "kulor" i nokstella.

Är så överlevlad så spelet är lite mindre roligt nu men sitter mest å funderar på vad jag ska köra för build nästa varv.

Tji fick jag. Fy fan vilken boss Malenia är. Har försökt i 6h å klara henne. Lyckades döda henne en gång men jag dog före 😃. Jäkligt knepig med en strength och Faith build.

Medlem

Tycker det är lite kul att jämföra Witcher 3 och Elden Ring.
Båda är 5/5 openworld spel för mig. Men de är som polära motsatser när det kommer till styrkor och svagheter.
TW3s styrkor är ERs svagheter osv. Inte lagt allt för mycket energi på ordningen men tycker ungefär såhär


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Vet inte om det här är en bugg eller feature när det gäller strider mot drakar.

Är det meningen att de titt som tätt ska stämpla ut och dra sig tillbaka? Vid två tillfällen nu har en drake mitt under strid bestämt sig för att bara lyfta och glida iväg. Det rör sig om isdraken utanför Rannis torn samt den vit-röd-spräckliga draken som istället för eld sprutar ut ett moln som ger Scarlet Rot. Båda de striderna är nu pausade i väntan på att jag ska hitta dem igen.

Jag har inte vid något tillfälle försökt cheesa eller kitea iväg dem någon längre sträcka eller i mina ögon gjort någonting som borde ha fått dem att resetta.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Vet inte om det här är en bugg eller feature när det gäller strider mot drakar.

Är det meningen att de titt som tätt ska stämpla ut och dra sig tillbaka? Vid två tillfällen nu har en drake mitt under strid bestämt sig för att bara lyfta och glida iväg. Det rör sig om isdraken utanför Rannis torn samt den vit-röd-spräckliga draken som istället för eld sprutar ut ett moln som ger Scarlet Rot. Båda de striderna är nu pausade i väntan på att jag ska hitta dem igen.

Jag har inte vid något tillfälle försökt cheesa eller kitea iväg dem någon längre sträcka eller i mina ögon gjort någonting som borde ha fått dem att resetta.

Är det inte draken som ligger utanför fortet i caelid.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Kavakava83:

Tji fick jag. Fy fan vilken boss Malenia är. Har försökt i 6h å klara henne. Lyckades döda henne en gång men jag dog före 😃. Jäkligt knepig med en strength och Faith build.

Haha ja, en riktigt grisig fight det där!

Sen ser man den här videon..


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Är det inte draken som ligger utanför fortet i caelid.

Det var någonstans i Caelid åtminstone men jag minns inte om det var vid ett fort. Ett par dagar sedan det hände

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Haha ja, en riktigt grisig fight det där!

Sen ser man den här videon..

Tog henne ikväll. Go känsla 😍

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Vet inte om det här är en bugg eller feature när det gäller strider mot drakar.

Är det meningen att de titt som tätt ska stämpla ut och dra sig tillbaka? Vid två tillfällen nu har en drake mitt under strid bestämt sig för att bara lyfta och glida iväg. Det rör sig om isdraken utanför Rannis torn samt den vit-röd-spräckliga draken som istället för eld sprutar ut ett moln som ger Scarlet Rot. Båda de striderna är nu pausade i väntan på att jag ska hitta dem igen.

Jag har inte vid något tillfälle försökt cheesa eller kitea iväg dem någon längre sträcka eller i mina ögon gjort någonting som borde ha fått dem att resetta.

Draken utanför Rannis torn är menad att försvinna när den kommer ner till 50% HP. Du kommer möta den draken igen så vitt jag vet.
Draken som sprutar Scarlet Rot i Caelid ska du kunna döda om det är den som är utanför Dragon's Communion. Om du pratar om draken som är vid Altus Platue så är den också programmerad att flyga till en annan plats där du kommer möta den återigen vid ett senare tillfälle.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Draken utanför Rannis torn är menad att försvinna när den kommer ner till 50% HP. Du kommer möta den draken igen så vitt jag vet.
Draken som sprutar Scarlet Rot i Caelid ska du kunna döda om det är den som är utanför Dragon's Communion. Om du pratar om draken som är vid Altus Platue så är den också programmerad att flyga till en annan plats där du kommer möta den återigen vid ett senare tillfälle.

Kanon, då vet jag. Tack för svaret!

Geeks Gaming

Puh, efter 4h lyckades jag äntligen med fas 2 på radahn!
Lätt den svåraste bossen hittills just pga av fas 2.

Mina tidigare problem löstes när han var besegrad så nu har jag äntligen kommit någonstans i questen och kunnat avsluta(?) Sellens quest….mysigt slut 😱

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Hm, känns nästan som man fuskar med

mimic tear på bossar? Tror jag dödade en megasvår boss på första försöket med min mimic som kompanjon. Malekith? Eller nåt sånt iaf. Hade större problem med ryttarn på häst utanför bossen..

Japp, mimic tear är nog spelets easy mode.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av NordhNet:

Puh, efter 4h lyckades jag äntligen med fas 2 på radahn!
Lätt den svåraste bossen hittills just pga av fas 2.

Mina tidigare problem löstes när han var besegrad så nu har jag äntligen kommit någonstans i questen och kunnat avsluta(?) Sellens quest….mysigt slut 😱

#teamjerren

Edit: Radahn alltså, shit vilken batalj det var. Tog mig 10-15 försök innan jag upptäckte att man kan använda Torrent. Och ytterligare 10 försök efter det innan jag förstod att man kan trolla fram sina kompisar flera gånger.

Hans jävla meteoriter gjorde slarvsylta av mig fler gånger än vad jag vill erkänna.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag vet inte om det är tänkt att man ska ta bossarna i en speciellt ordning men jag kom till Radahn, gjorde några försök och blev typ oneshotad till döds.
Fattade också att man kunde rida omkring och så spawna NPC krigarna flera ggr, då gick det lite bättre, efter en lång lång strid då jag trodde att äntligen kommer jag lyckas. Men nej 1cm kvar på livmätaren dog jag, vet inte hur lång striden var men jag svettades om händerna och kontrollen

Nästa försök, här får alla en känga som klagar på att spelet är för svårt och vill ha svårighetsgrad.
Provade fingrarna och det spawna en annan spelare som kunde hjälpa.
Körde samma taktik bara lät NPC anfalla bossen, men den här gången gick det inte att rida av nån anledning.
Nåja, NPC och min medspelare tog närstriden och jag höll mig på avstånd och fegade fram då och då men sköt mest pilbåge.
min medspelare dog men då kunde jag börja rida igen så jag bara matade npc mot bossen och sen, TADA död
Inte alls lika svettigt, nästan för lätt

Nu har jag begett mig till Vulcano Manor, heeeeelt missat att gå åt det hållet, the adventure continues


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Molotov:

min medspelare dog men då kunde jag börja rida igen så jag bara matade npc mot bossen och sen, TADA död

Jag gjorde samma sak mot en av de svårare bossarna i Bloodborne. Ringde in en annan spelare som malde ned bossen till ~ 5% HP innan hen dog och jag gled in med det avgörande slaget.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag gjorde samma sak mot en av de svårare bossarna i Bloodborne. Ringde in en annan spelare som malde ned bossen till ~ 5% HP innan hen dog och jag gled in med det avgörande slaget.

Alla medel tillåtna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

130~ timmar första playthroughn klar ! Vilket jävla spel!! Faith / "str" build. Nog första soulslike där jag ser fram emot att göra fler gubbar. Golvad av spelet. Tröttnade inte ens på slutet. 90% blind playthrough.

Kollade upp ett par quests och ett par locations. lite besviken på mig själv men blev lite för mkt "fomo". I ng+ blir det nog att kolla upp lite fler quests om jag fastnar!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte om det är tänkt att man ska ta bossarna i en speciellt ordning men jag kom till Radahn, gjorde några försök och blev typ oneshotad till döds.
Fattade också att man kunde rida omkring och så spawna NPC krigarna flera ggr, då gick det lite bättre, efter en lång lång strid då jag trodde att äntligen kommer jag lyckas. Men nej 1cm kvar på livmätaren dog jag, vet inte hur lång striden var men jag svettades om händerna och kontrollen

Nästa försök, här får alla en känga som klagar på att spelet är för svårt och vill ha svårighetsgrad.
Provade fingrarna och det spawna en annan spelare som kunde hjälpa.
Körde samma taktik bara lät NPC anfalla bossen, men den här gången gick det inte att rida av nån anledning.
Nåja, NPC och min medspelare tog närstriden och jag höll mig på avstånd och fegade fram då och då men sköt mest pilbåge.
min medspelare dog men då kunde jag börja rida igen så jag bara matade npc mot bossen och sen, TADA död
Inte alls lika svettigt, nästan för lätt

Nu har jag begett mig till Vulcano Manor, heeeeelt missat att gå åt det hållet, the adventure continues

Kul med lite historier! Volcano manor var nog nästan favoritstället för mig!

Medlem

Nu har jag kommit till en liten vägg efter ungefär 147+ timmar, dra åt röven så irriterande attackmönster, framförallt 1 attack som jag inte riktigt hajat hur man dodgar ännu, den förstör en hel del.

Jag bestämde mig även för att sluta använda Spirit Ashes då jag kände att majoriteten av bossarna blev lite för lätta, tillsammans med en aning överlevling då. Men nu är det för tillfället stopp för mig iallafall, jag gissar på att det är sista bossen alternativt väldigt nära. (Vill inte veta, bara tänker högt ^^)

Boss:

Malenia, Blade of Miquella


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skriv svar