Inlägg av anon174218

Inlägg som anon174218 har skrivit i forumet

Skrivet av Nomz:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

Ingen tvingar dig att spela grabben.
Är så jävla trött på folks gnäll, PC spelare måste vara den mest bortskämda gruppen någonsin, folk gnäller fan om precis allt.

"Åh allt var bättre för!" Nej det var det inte, ni var bara yngre och hade mindre krav och kunde ha mer rolig än ni kan nu era gnälliga jävlar.

Det kallas för kritik eller feedback. PC-populationen är kunder som ställer krav på produkter/tjänster de betalar för. Är man bortskämd om man klagar på en resa man köpt inte levererar? Eller din Findus frysta torsk gör en microtransaktion när du vill värma upp den?

Inget konstigt med att kritisera utan det är ett sundhetstecken. Önskar fler gjorde det. Det vore värre ställt om alla bara var tysta och slutade konsumera. Kravlösa kassakor är precis vad de vill att alla ska vara för det är mer ekonomiskt. Det kanske passar dig men inte andra. När man tänker efter så var vissa saker faktiskt bättre förr när saker & ting gjordes med passion, känsla och innovation.

Dice peak:ade med Pinball Fantasies imho. Har personligen aldrig haft något till övers för kalle-anka arkad som BF serien. Finns ingenting i de tidigare eller den uppkommande som imponerar. Minsta gemensamma nämnaren, nerdummat till förbannelse och fullkomligt orealistiskt. Men jag kan förstå att det lockar den kravlösa massan i 7-12 års åldern. Dessutom lär det kryddas med EAs rektal DRM, DLC och andra screw-ups vilket de flesta verkar gilla.

Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Hycklare har ingen trovärdighet. Plånboken är det enda maktmedel man har. Jag hade gärna pyntat för SimCity om de inte hade trashat den och varit så anala och arroganta. EA är permanent cementerad i min shitlist. Men de har ju åtminstone 45 miljoner -1 anledningar att inte bry sig. Så länge det finns fårskallar kommer de finnas kvar.

Vilket j-la dravel. Att inte högdjuret ens begriper _varför_ de vinner första pris i uselhet är symtomatiskt. Det handlar inte om vad man uträttar för mänskligheten utan kundattityd. Där är deras plats i hall of shame välförtjänt. Det enda han säger som är korrekt är att den stora massan accepterar eller tvingas acceptera bli a**-raped av dem. De läser inte alls communityn och tar åt sig kritik utan de läser endast pengarna de drar in. Så länge det rullar in så gör de rätt. Hade pappskallarna gjort rätt så hade förmodligen SimCity sålt 5-10 milj ex istf drygt 1.

Sätt igång och förboka nu alla barn så ni inte går miste om er plats, eller vad det nu är man "bokar". Tänk om ni skulle vara tvungna vänta tills första omdömena kommer ut. Hemska tanke. Borde fanimig förbjudas. Dvs barnen som förbokar.

PC är, har alltid varit och kommer alltid vara den ultimata spelplattformen. Trots alla ansträngningar att få folk att överge den.

Macbook är för jobb.

Konsoler är för sk*t.

Skrivet av Oinky:

Håller med dig HaZe303.
Det verkar att många gnällisar vill att Battlefield ska vara Arma.

Vill du ha realism? Dö på en kula? Botkrig på stor skala? Modmöjligheter? Egna uppdrag? Kör Arma.

Vill du hoppa ut från ett exploderande hus, medans i luften c4 en passerande tank, bli hämtad av en scout helikopter, hoppa fallskärm bakom fienden och kniva en sniper för att sedan bli överkörd av en jeep? Presenterat i ett klart överdrivet paket med löjligt mycke explosioner och kulor som viner över huvudet? Kör Battlefield.
Det är inte svårare än så!

Själv så kommer jag köra båda.

Både du och Hasse missar delvis poängen. Vad det handlar om är den genomgående fördummningen, degenereringen och konsolifieringen som pågått i åratal vilket gör spelen repetitiva, ointressanta och trista för en rätt så ansenlig målgrupp. Trenden är tydlig och därav kritiken. Det är inte bara spelens karaktär utan också alla anala DRM lösningar, DLC vansinne, arrogans och what not. Jag är trött på skiten och trött på att folk inte bryr sig.

Det främsta sättet att motverka förfallet och försöka få till en ändring är via konsumentmakt och kritik eller "gnäll" som vissa väljer att uttrycka det. Jag hycklar åtminstone inte personligen genom att tex basha EA och ändå springa köpa SimCity eller Battlefield. Det handlar inte om pengar utan om principer och på sikt förstörd hobby/kvalitetstid som är dedikerad till spelande.

Även spelbolag måste lära sig att sätta kunden i centrum. Att argumentera biter inte. Åtminstone inte på drakar som EA som fullkomligt s-iter i vad deras kunder egentligen vill ha. BF4 verkar inte vara något undantag. Det är bara siffror som gäller. Tydligen har något hänt med siffrorna på sistone dock. I wonder why..

Jag förbehåller mig även rätten att kritisera/gnälla hur j-l-a mycket jag vill inom ramarna för vad forumreglerna och moderatorerna tillåter. Om det inte passar så tråkigt för er.

Syftet är att dels att ventilera frustration, få folk att inse vad konsumentmakt innebär och till stånd en attitydförändring. Det två sistnämnda kommer förstås aldrig inträffa.

Det här verkar ju vara precis vad BF klientelet vill ha. Varje gubbe släpar på GRK,GRG,KSP,AK samt 40 magasin _helt_ utan problem. Absorbera 50 plugg saktar inte ens ner en nämnvärt. Mycket adrenalin där. Varför ens ladda om i skydd? Verkar helt onödigt. Massa fina explosioner, rök, dimma, hjältedåd och .. ridå.

Det bästa är trots allt att det förhoppningsvis håller folk som gillar bling-bling och effekter borta från Arma3.

O, denna (potentiella) PÄRLA i träsket av alla degenererade Arkad/DRM/DLC/Screw-your-customer påhitt.

Realistisk infanteristrid på grupp/plutonsnivå är exakt det man väntat på sedan dackefejden. All heder till Bohemia som fortsätter investera i denna genre. Förhoppningsvis blir det tillräckligt realistiskt så att BF-klientelet håller sig till BF. Vore helt makalöst om de fick till det på ett bra och buggfritt vis.

Är inte rubriken felstavad? Det borde väl ändå stå "SimCity – största misslyckandet i seriens historia"

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Ztreek:

Något som har börjat förvåna mig ännu mer är just 1.1 miljoner spelare.. Diablo 3, Starcraft 2 som exempel, de klarade av ett servertryck på x3 (minst?)
medan SimCity föll pladask på mage, de hävdade väl att de hade sett över hur Blizzard hade gjort och förberett sig?
vilken ren lögn. och sedan så måste de ju förstå att de som förhandsbokar på origin kanske bara är en 1/3 eller 1/4 av alla som köper spelet, varför inte då fixa x2-x3 serverkapacitet ? Känns så konstigt bara.

Du vet alltså inte hur mycket server kapacitet kostar? Man försöker ju maxa servrarna så in åt helvete mycket för att hålla nere onödiga kostnader

Spelar ingen roll vad de kostar, som kund har man rätt att spela spelet på releasedatumet, finns ingen ursäkt för ett företag som har en utgivare som EA att snåla på serverkapacitet.

Bandbredd kostar oftast mer än hårdvara. Den här typen av servrar är oftast mainstream PC:n till ringa kostnad. Virtualisering finns också och då utan kostnaden för hårdvaruinvesteringar. Dessutom elastiskt där man inte tar in mer kapacitet än nödvändigt. Mer servrar innebär dock inte att deras skräp skalar. De har enligt egen utsago även en central databas som får svettas hårt. Då hjälper inte fler servrar utan det förvärrar bara situationen. Bortsett från att spelet verkar trasigt i sig är nog hela server arkitekturen det också. En härlig mix av usel planering och inkompetens.

Förmodligen hade det blivit avsevärt billigare och enklare med ett offline läge. Online kunde de erbjuda till dem som vill umgås med morons. Men NÄ det är ju inte förenligt med deras vision av SimCity. Det, samt DRM och DLC går före vad den breda betalande kundmassan vill ha.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:

Om EA inte börjar förstå att vad de håller på med nu inte kommer fungera så är de nog som sagt var rätt så körda i den här industrin framtiden får utvisa om jag har rätt eller inte.

Det kommer handla om majoriteten av köparna är tillräckligt upprörda eller inte. Inbitna gamers som skriver forumposter är inte majoriteten som sagt.

Företaget är på väg att drunkna de håller sig flytande tack vare att folk köper DLC och liknande saker till sina spel. De trodde att Old Republic skulle bli vändningen vilket ju floppade rejält. SimCity kan mycket väl vara det spel som kommer vara avgörande för deras framtid, säljer inte detta så bra som väntat kommer de nog sakta men säkert att gå mot en konkurs.

Några heta tips till EA: 1) Lyssna på vad era kunder vill ha. 2) Bygg det kunderna vill ha 3) Kunden har alltid rätt 4) Ljug inte för era kunder 5) Jävlas inte med era kunder. 6) Bra spel säljer bättre än dåliga 7) Kvalitet är viktigt 8 ) Förtroende och respekt tar tid att bygga upp men snabbt att rasera.

Ser inte varför det skulle vara svårare än så. EAs varumärke är så pass trashat av detta epic fail att de kan få det svårt i framtiden. Förhoppningsvis går de i putten men det lär nog inte hända eftersom folk inte verkar bry sig nämnvärt.

Om det fanns en fuskbyggarna för spelbranschen skulle EA vara med i alla episoder.

Det mest tragiska är att de med väldigt enkla medel hade kunnat göra detta till en epic framgång istället och även skapat en vinstmaskin för åratal framöver.

Skrivet av Aresz:
Skrivet av miffot:
Skrivet av Aresz:

Fyfan alltså, vi behöver lagar som tvingar företag att även ta tillbaks defekta digitala produkter.

Helt jävla otroligt ju, skeppa skit, hypa up skiten och det säljer som fan, därefter ignorerar man sina kunder. Och sen skryter man om sina försäljningssiffror...

Saknar ord

1.1 miljoner såld, och nästan hälften till överpris i Origin...
Kanske det man borde livnära sig på istället, begå bedrägeri via internet, så länge som man kallar det för "spel" eller "kultur" så kommer man ju undan.

håller med där, fast dom ignorerar ju inte sina kunder, då dom gav gratis spel för besvären, men tycker odm skulle ha erbjudit att man kundde få en återbetalning också.

Tyvärr så ignorerar dom visst sina kunder fortfarande, spelet är ju bara en muta och ursäkt för en kass lansering. Till det har vi trasigt gameplay och trasiga features, samt lögner om hur spelet fungerar med simulering och DRM, för att nämna något.

Detta svarar dom inte på, eller ja jo Bradshaw skrev ju några rader om det på sin blogg, men undvek a la
politician att svara på något överhuvudtaget.

http://www.ea.com/news/simcity-update-straight-answers-from-l...

Kolla även de första kommentarerna efter bloggen

Bara för att sammanfatta vad denna EA representant säger med ALL tydlighet: "Vi bryr oss inte om vad våra kunder vill ha för det är inte förenligt med vår vision". Finns det fortfarande folk som tar Maxis/EA i försvar?

Skrivet av Aresz:

Klistrar in text från en annan tråd, och för er som skrker TLDR
: EAs VD säger att "When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you are really not very price sensitive at that point in time"

Skrivet av Buio:

Nedan är ett ljudklipp från EAs aktieägarmöte där John pratar om mikrotransaktioner. Lite skrämmande faktiskt.
http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Citat:

When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you're really not very price sensitive at that point in time.

Skrämmande, det här kände jag inte till. Nu blir man ju riktigt förbannad och det är bra att han avgår, men dom har redan öppnat dörren till sån här skit..
Och alla som köper spel från dom bara uppmuntrar till mer, o då tänker jag främst på de idioter som betalar för mikrotransaktioner i Tapped out och Dead Space, samt alla dom som köpte SimCity. För ja visst fan är det riktigt korkat, nu med facit i hand? Även om man till 95% kunde räknat ut det innan.

Jag måste missat den shitstorm som kom då, så varför köper någon spel från EA överhuvudtaget? Hoppas att det kommer en ny VD med en annan vision, det eller att dom fortsätter att tappa pengar så att dom får säljas eller gå i konkurs.

Det har verkligen gått för långt, och att dom fortfarande har fans och folk som försvarar dom är konstigt, som sent som igår läste man om fans som försvarade honom på Kotaku, som att han vore någon visionär för gaming, när allt handlar om att suga ut pengar från sina "kunder".
Och deras försvar bygger mycket på "det är populärt med EA hat"? Finns ju så mycket mer.

EA tackar alla sponsorer som köpt SimCity och därigenom legitimerad denna framtidsvision. Men är någon förvånad över detta e.g? Einsteins definition på idioti var ju att göra samma sak upprepade gånger och förvänta sig olika resultat. Det finns tydligen mycket folk som antingen är underbegåvade eller inte bryr sig om branschens framtid. Glöm för all del att inte förköpa vid nästa bondfångeri.

ARMA3 har potential att kunna bli något. Förhoppningens lampa är tänd åtminstone. Gamla goda minnen väcks till liv när man återblickar till OFP. Man får nästa en tår i ögat. 12 år går undan. Det var den första och ännu oöverträffade soldatsimulatorn imho. Infanteristrid på grupp och plutonsnivå när det är som bäst. Det smäller, stridslarmet går, kaos utbryter och man fattar inte vad som händer tills allt är över 30 sekunder senare. Som i verkligheten. Skillnaden mot kalle-anka arkadspel som BF är milsvid.

Det som talar emot ARMA3 är som vanligt buggar och för höga ambitioner. Ju mer som ska simuleras desto längre blir bugglistan. Man förstår att de vill ha med en viss bredd genom att simulera allt från rödpunktssikten till ubåtar. Att bara fokusera på klockren infanteristrid hade kanske inte tilltalat gruppen som bara vill flyga runt och spränga upp saker. De har å andra sidan BF de kan leka med. Pathfinding har heller aldrig varit Bohemias starka sida. Att försöka genomföra en fordonsmarsh i ARMA2 kan få den starkaste att utbrista i gråt.

Jag är försiktigt positivt. Tacksam också att det fortfarande finns utvecklare som ser värdet av realism och är beredda investera i den här typen av spel.

Det kommer inte som någon direkt överaskning att det läckt ut. Det är nog många som är sura hos Maxis. De flesta med lite kunskap om hur distribuerade system fungerar (och inte fungerar) visste redan detta. Det kommer förstås aldrig att bekräftas av EA. Det kan vara värt att upplysa återigen om det bedrägliga uppsåtet.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av General Failure:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Tro nu inte ett ögonblick på "förklaringen" att servrarna skulle utföra beräkningar som gör att det går spela på klenare klienter. Det är bara ett led i EAs vilseledning.

Nätverkslatency och central bearbetning är magnituder långsammare än om motsvarande utförs lokalt på klientens hårdvara (80-150ms i bästa fall mot nanosekunder). Hur många flygsimulatorer tex ser man som avlastar långt mer komplexa matematiska beräkningar i realtid till en central server? Det skulle aldrig fungera eller skala. Många sitter dessutom med hyfsat moderna CPU:er som inte har några problem alls med att utföra den typen av beräkningar som behövs för SimCity.

Det ett serverkluster normalt sett behövs till är att synkronisera tillstånd mellan många klienter och dela på centrala resurser. Inga sådana behov finns dock för SimCity för det är ett SP spel.

Därför finns heller inget annat argument för online kravet annat än DRM och kontrollbehov. Punkt slut.

Visste inte att du hade en sådan inblick på SimCity's och dess servrars kod?

Hur skulle jag ha det? Det är bara sunt förnuft och branschvana. Nu har det tydligen läckt ut att det faktiskt ligger till på det viset. Det var väl mer bara en tidsfråga. Förmodligen av någon som jobbat med utveckling av spelet som lackat ur på att man inte bryr sig om vad kunderna vill ha.

""SimCity-servrarna är inte alls nödvändiga för att spela""

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Floppydick:

Att ta bort det skulle förmodligen innebära ett rätt omfattande arbete eftersom det är såpass integrerat i spelet, det är ju inte bara att "stänga av det".

Tror inte många är medvetna om detta och ja det kommer ta tid att fixa detta ifall de ens överväger att avskaffa kravet om att alltid vara uppkopplad (nu tror jag dock inte de har några som helst planer på detta). Som det är nu så använder de sig av servrar för att göra beräkningar och detta för att underlätta för den egna datorn vilket i sin tur leder till att man kan spela det på en sämre dator, de skulle behöva göra stora ändringar för att få spelet att funka på en dator utan uppkoppling. Jag tror och hoppas på att Maxis påpekat allt det vi nu ser men EA har som vanligt bara sett en massa pengar och antagligen inte ens lyssnat på vad Maxis sagt eller så har det varit rena grekiskan för detta skämt till företag.

Väldigt tråkigt att detta skett för Maxis skull och de som drabbats (jag har dock gjort vad jag kunnat för att påpeka detta redan under beta testet), EA kan dra något gammalt över sig.

Tro nu inte ett ögonblick på "förklaringen" att servrarna skulle utföra beräkningar som gör att det går spela på klenare klienter. Det är bara ett led i EAs vilseledning.

Nätverkslatency och central bearbetning är magnituder långsammare än om motsvarande utförs lokalt på klientens hårdvara (80-150ms i bästa fall mot nanosekunder). Hur många flygsimulatorer tex ser man som avlastar långt mer komplexa matematiska beräkningar i realtid till en central server? Det skulle aldrig fungera eller skala. Många sitter dessutom med hyfsat moderna CPU:er som inte har några problem alls med att utföra den typen av beräkningar som behövs för SimCity.

Det ett serverkluster normalt sett behövs till är att synkronisera tillstånd mellan många klienter och dela på centrala resurser. Inga sådana behov finns dock för SimCity för det är ett SP spel.

Därför finns heller inget annat argument för online kravet annat än DRM och kontrollbehov. Punkt slut.

Skrivet av Floppydick:
Skrivet av WhiteWolf68:

EA "tackar för fansens tålamod", vem har sagt att jag har ngt tålamod!
Sitter flera dagar efter Nordamerikas launch, och kan fortfarande inte logga in när jag vill.
Köper jag en dammsugare förväntar jag mig att den fungerar när jag kommer hem. Samma gäller mjukvara.
Sista gången jag förbokar ett EA-spel.
Sista gången jag köper ett EA-spel Vecka 1.

Sorry men det där tror jag inte ett dugg på.

Du måste ha varit medveten om problemen med online-only innan du förbokade, du måste ha sett all kritik det fått innan, du måste ha vetat hur Diablo 3 starten gick och hur alla andra online dag ett starter har gått, trots det så hoppade du på tåget och nu är du lack för att det gick som det alltid går.

Förmodligen förbokar du nästa EA spel som du bara måste ha dag 1 och sen skriver du ett argt kommentar igen när det inte funkar.

Är jag bitter? Ja visst för att folk som fortsätter förboka och hypa spel av företag som gör så och den onda cykeln bara fortsätter.

Så är det. Alla som köper eller ännu värre förbokar den här typen av spel är medskyldiga till att begrava hela j-la branschen. Varje köp är en bekräftelse att man accepterat bli behandlad som en idiot.

Ok, då är allt i sin ordning då..

Jag undrar bara vilket solsystem de befinner sig på:

"The good news is that SimCity is a solid hit in all major markets. The consensus among critics and players is that this is fundamentally a great game. " - Lucy Bradshaw / Maxis

Någon mer arrogant kommentar gentemot alla missnöjda är svårt att föreställa sig. Ännu värre att det inte är EA utan Maxis som säger det..

1.2 stjärnor på amazon (2744 har röstat 1/5 av 2976)
1.5 på metacritic (2150 neg av 2473)

All time low alltså, men det är säkert inte så representativt.

"SimCity is a GREAT game and the people who made it are incredibly proud."

Jag är snarare övertygad om att de som byggt det är helt vansinniga över att ledningen för utgivaren trashat deras hårda arbete.

Nu vet världen åtminstone att pudeln ALLA vill höra inte kommer: "OK, we agree, online DRM was incredibly stupid, we apologize and are committed to fixing it".

Hade verkligen sett fram emot SimCity, tyvärr kommer det aldrig bli av att jag köper det. Nåja, det finns ju värre problem. Som att min apelsinplanta börjat vissna.