EA/Maxis uttalar sig om problemen med SimCity

Robot
EA/Maxis uttalar sig om problemen med SimCity

Electronic Arts och Maxis har uttalat sig om det ytterst problematiska släppet av SimCity.

#electronic-arts, #maxis, #simcity


Medlem
EA/Maxis uttalar sig om problemen med SimCity

Tycker ändå online Drm är skit.....

Skribent
Skrivet av Barkbiten:

Tycker ändå online Drm är skit.....

Klart det är.

Samtidigt har jag aldrig betvivlat att de verkligen jobbar stenhårt, men det känns som de kanske borde ha lagt till servrar från första början. Haft en plan b.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

EA "tackar för fansens tålamod", vem har sagt att jag har ngt tålamod!
Sitter flera dagar efter Nordamerikas launch, och kan fortfarande inte logga in när jag vill.
Köper jag en dammsugare förväntar jag mig att den fungerar när jag kommer hem. Samma gäller mjukvara.
Sista gången jag förbokar ett EA-spel.
Sista gången jag köper ett EA-spel Vecka 1.

Medlem

Tusentals må ha en skaplig spelupplevelse men hur många är det som inte har det ? Om det har skapats 700'000 städer och det bara är "tusentals" som kan spela är det ju katastrof, de har väl inte skapat typ 700 städer var ? Och då räknas ju inte de som inte ens lyckas logga in.

Jaja, de får väl ordning på eländet alltid någon gång.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Tacka för fansens tålamod? Har de något val?

Han har tur det inte är medeltida rättvisa som gäller, då hade pöbeln stått med facklor och högafflar utanför hans hem.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Sista gången jag förbokar ett EA-spel.
Sista gången jag köper ett EA-spel Vecka 1.

Medlem

"Tusentals spelare över hela världen spelar och har fått en bra upplevelse, faktum är att fler än 700,000 städer har skapats av användarna på bara 24 timmar." Sådana uttalanden är så irriterande bara, det känns lite som att dom vill få det till att det inte är SÅ stora problem Dom har ju massor av nöjda kunder, gör det inte till så stor grej! ... Gissar att många av dom där 700.000 städerna är städer som startats och spelats en liten stund och sen har användaren tappat kopplingen och behövt byta server och starta om.

Medlem

Jag förhandsbokade Guild Wars 2, vilket var helt okej på starten, men jag tänker aldrig förhandsboka spel mer. aldrig.

Medlem

Känns som att uttalandet mer riktar sig till EAs aktieägare än till konsumenter av spelet.

Själv så bestämde jag mig tidigt för att vänta och se ...avakta och ha lite is i magen, trots att stadsbyggarfingrarna kliar.

Har hela tiden varit emot att göra om typiska singlplayerspel till mmos, inte för att jag sitter på dåligt internet (är tvärtom hur stabilt som helst och är så gott som aldrig nere) lr ogillar mmos.

Utan för att vi gör oss beroende av EA (i detta fall) och deras serverparker på ett lite oroväckande sätt.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag förhandsbokade Guild Wars 2, vilket var helt okej på starten, men jag tänker aldrig förhandsboka spel mer. aldrig.

Kommer aldrig förstå varför folk ska förhandsboka spel... det går ju precis lika bra o beställa/köpa spelet precis när som helst efter lanseringen...

Ifall det handlar om speciella begränsade utgåvor... eller ifall man faktiskt får något extra, eller ett lägre pris för att man förhandsbokar så kan jag ju förstå.

Inaktiv
Skrivet av WhiteWolf68:

EA "tackar för fansens tålamod", vem har sagt att jag har ngt tålamod!
Sitter flera dagar efter Nordamerikas launch, och kan fortfarande inte logga in när jag vill.
Köper jag en dammsugare förväntar jag mig att den fungerar när jag kommer hem. Samma gäller mjukvara.
Sista gången jag förbokar ett EA-spel.
Sista gången jag köper ett EA-spel Vecka 1.

Du får inte tio extra dammsugare med dig hem, inre heller köps det in ett överflöd av servrar heller bara för att det eventuellt är många som loggar in på släppdagarna - det är ekonomiskt oförsvarbart!

Medlem

om man läser alla dessa eulas så kan man nästan tro att man hyr spelet snarare en att man köper det ...

När det gjäller drm så är det alltid slut knosumenten som får ta smällarna vid problem.

enda ea behöver bry sig om är gröna siffror vid nästa årsredovisning

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av WhiteWolf68:

EA "tackar för fansens tålamod", vem har sagt att jag har ngt tålamod!
Sitter flera dagar efter Nordamerikas launch, och kan fortfarande inte logga in när jag vill.
Köper jag en dammsugare förväntar jag mig att den fungerar när jag kommer hem. Samma gäller mjukvara.
Sista gången jag förbokar ett EA-spel.
Sista gången jag köper ett EA-spel Vecka 1.

Du får inte tio extra dammsugare med dig hem, inre heller köps det in ett överflöd av servrar heller bara för att det eventuellt är många som loggar in på släppdagarna - det är ekonomiskt oförsvarbart!

ehh?? förstår ingenting av vad du skriver... "eventuellt är många som loggar in" "jag får inte 10 dammsugare med mig"? förbokningar vet de om, är min dammsugare jag köpt sönder, får jag en ny omgående!
antal fysiska skivor de skickat ut till ÅF vet de om, osv. de släpper inte en liten indie-produkt utan en trippel A produkt, med två betor som skall ha varit för att undvika dessa problem. Jag betalar för en service, då förväntar jag mig en service

Medlem

Det jag skulle vilja se är en webcamera med livefeed från det kontoret som det påstås jobba ifrån.
Jag vet inte alls hur spelservrar sköts, bara databashantering, mysql och det är inte samma sak.

Men som sagt, en webcamera med livefeed som sitter i något hörn i kontoret deras, då kanske man skulle kunna se om dom faktiskt jobbar eller ej

Inaktiv

Jag kan faktiskt förstå spel som World of Warcraft. När dom släpper sina expansioner och när 5-10 miljoner ska connecta samtidigt. Det är ju iaf ett MMORPG spel men inte detta..

Ta bort detta DRM SKIT!

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

EA "tackar för fansens tålamod", vem har sagt att jag har ngt tålamod!
Sitter flera dagar efter Nordamerikas launch, och kan fortfarande inte logga in när jag vill.
Köper jag en dammsugare förväntar jag mig att den fungerar när jag kommer hem. Samma gäller mjukvara.
Sista gången jag förbokar ett EA-spel.
Sista gången jag köper ett EA-spel Vecka 1.

Sorry men det där tror jag inte ett dugg på.

Du måste ha varit medveten om problemen med online-only innan du förbokade, du måste ha sett all kritik det fått innan, du måste ha vetat hur Diablo 3 starten gick och hur alla andra online dag ett starter har gått, trots det så hoppade du på tåget och nu är du lack för att det gick som det alltid går.

Förmodligen förbokar du nästa EA spel som du bara måste ha dag 1 och sen skriver du ett argt kommentar igen när det inte funkar.

Är jag bitter? Ja visst för att folk som fortsätter förboka och hypa spel av företag som gör så och den onda cykeln bara fortsätter.

Inaktiv
Skrivet av WhiteWolf68:
Skrivet av Segas:
Skrivet av WhiteWolf68:

EA "tackar för fansens tålamod", vem har sagt att jag har ngt tålamod!
Sitter flera dagar efter Nordamerikas launch, och kan fortfarande inte logga in när jag vill.
Köper jag en dammsugare förväntar jag mig att den fungerar när jag kommer hem. Samma gäller mjukvara.
Sista gången jag förbokar ett EA-spel.
Sista gången jag köper ett EA-spel Vecka 1.

Du får inte tio extra dammsugare med dig hem, inre heller köps det in ett överflöd av servrar heller bara för att det eventuellt är många som loggar in på släppdagarna - det är ekonomiskt oförsvarbart!

ehh?? förstår ingenting av vad du skriver... "eventuellt är många som loggar in" "jag får inte 10 dammsugare med mig"? förbokningar vet de om, är min dammsugare jag köpt sönder, får jag en ny omgående!
antal fysiska skivor de skickat ut till ÅF vet de om, osv. de släpper inte en liten indie-produkt utan en trippel A produkt, med två betor som skall ha varit för att undvika dessa problem. Jag betalar för en service, då förväntar jag mig en service

Att du inte begriper talar för sig själv - mycket nöje!

Medlem

Klart dom jobbar stenhårt, varje extra timme med problem = minskade potentiella kunde = mindre pengar

Medlem

Hat mot online DRM i singleplayer spel!

Medlem

http://imgur.com/jdTjsGz

So... this is what EA is doing right now to improve stability for gamers... -.-

Skribent
Skrivet av totte1015:

Men som sagt, en webcamera med livefeed som sitter i något hörn i kontoret deras, då kanske man skulle kunna se om dom faktiskt jobbar eller ej

Skulle du vilja ha det på ditt jobb?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av totte1015:

Men som sagt, en webcamera med livefeed som sitter i något hörn i kontoret deras, då kanske man skulle kunna se om dom faktiskt jobbar eller ej

Skulle du vilja ha det på ditt jobb?

Gör man vad man ska så skulle iallafall inte jag ha något emot det... vill man däremot dölja något så.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Gör man vad man ska så skulle iallafall inte jag ha något emot det... vill man däremot dölja något så.

Det där är ett skitargument och det vet du, skäms.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av totte1015:

Men som sagt, en webcamera med livefeed som sitter i något hörn i kontoret deras, då kanske man skulle kunna se om dom faktiskt jobbar eller ej

Skulle du vilja ha det på ditt jobb?

För att bevisa om isåfall att jag gör mitt jobb, inget emot.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av Exxo:

Gör man vad man ska så skulle iallafall inte jag ha något emot det... vill man däremot dölja något så.

Det där är ett skitargument och det vet du, skäms.

Det gör det dock inte mindre sant.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av Exxo:

Gör man vad man ska så skulle iallafall inte jag ha något emot det... vill man däremot dölja något så.

Det där är ett skitargument och det vet du, skäms.

Det gör det dock inte mindre sant.

Skitsnack, bara för att man känner sig obekväm med en kamera riktat mot sig konstant betyder det inte att man har något att dölja.

För övrigt är det ju ett helt absurt förslag till att börja med, du vill alltså se ett gäng utvecklare knacka på tangentbord, prata med varandra, peka på skärmar och rita på whiteboards för att försäkra dig om att du snart kommer kunna spela? Lägg ner..

ELF
Medlem
Skrivet av Exim:

om man läser alla dessa eulas så kan man nästan tro att man hyr spelet snarare en att man köper det ...

När det gjäller drm så är det alltid slut knosumenten som får ta smällarna vid problem.

enda ea behöver bry sig om är gröna siffror vid nästa årsredovisning

Är ju så det är med onlinekrav. De har all rätt i världen att stänga av servrarna när de vill och du äger där efter bara en plastskiva med oanvändbar mjukvara. Har du köpt spelet på Origin så äger du ingenting alls förutom kanske en CD-nyckel som inte gör någon som helst nytta.

Var ju bland annat detta som togs upp när Valve uppdaterade sin eula för ett tag sedan. Skulle ens Steam-konto stängas av så har man bara kastat pengarna i sjön.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Så... Crack när?

Inaktiv

Electronic Arts (EA) kan gott köra ned sina DRM-förpestade spel i papperskorgen.

12
Skriv svar