Inlägg av Korken

Inlägg som Korken har skrivit i forumet

Det ser väl ok ut, men hade varit bättre med lite mer kameraskak.

Skrivet av CARTMAN:

R* utförde ett rent mästerverk med Red Dead Redemption 2. Vilket magiskt westernäventyr det var alltså. Har klarat det 1 gång på PlayStation 4 och 1 gång på Steam. Hade ståpäls med den där grejen med Arthur. Så jävla vacker musik också. Grafiken var utsökt i spelet. Det var ren narkotika alltså. Grymt bra story med fantastiska karaktärer att lära känna. Det fanns hur mycket som helst att göra i spelet. Bara att vara jägare blev som ett eget spel i det stora spelet. Ett Hunter: Call of the Wild i spelet. Och personligen tycker jag det så kallade "ångloket" Arthur var väldigt skön att styra. Och enkel. Förstår inte att folk tyckte det var så svårt.

///Score: 5 av 5 (10 av 10)

Men det var ju inget djup i det? Alla "jakter" av epic djur gick ju ut på samma sak, att följa ett spår med någon form av eagle vision från Assassins Creed och sedan skjuta djuret med rätt bössa... Det var väl ballt första två-tre gångerna, sedan enformigt. Och sedan inget att köpa för dina pengar, mycket begränsade uppgraderingar till vapen osv.

Nja, i ärlighetens namn var inte storyn jättebra, mest deppig och långsam. Sjukt snygg och levande värld... men ändå lite tom. Det var något med att jämt vara knuten till de andra karaktärerna som begränsade spelet tycker jag. Hade RDR2 varit mer fritt ala Skyrim där sidouppdragen och utforskandet är det intressanta så hade jag nog gillat det mer. I ett open world spel vill man ju styra sitt eget öde, eller?

Fortnite effekten...

Det hade varit skönt för spelbranchen som helhet om det fanns ett maxtak eller procentsats för hur mycket pengar lootlådor får dra in i förhållande till spelet när det säljs. Då kanske inte varenda utvecklare skulle försöka trycka in dem i sina spel som nu är fallet. I princip alla AAA spel måste ha dem nu och spelen designas därefter.

Börjar bli ganska tröttsamt att varenda storspel ska ha en "galen crazy bananas lite latjo" stil nuförtiden för att man ska kunna maxxa inkomster på skins samt targeta barn. Och när det inte passar trycker man in det ändå. Det finns väl kanske undantag, vet inte om Cyberpunk har dem, även om de där skulle passa bättre än i många andra spel.

Vad gör hon med monsterstackaren?

Jag förstår inte riktigt att man inte investerat mer i VR för detta tidigare...

Jag tyckte det första Dirt när det kom var banbrytande med en skön mix av realism och arkad. Nu verkar de gått all in arkad med neonfärger och brinnande ringar att hoppa genom... löjligt... är väl det första intrycket man får av skrämdumpar.

Streamers borde endast betala någon avgift om pengarna faktiskt gick till de som jobbat med att bygga spelen och inte till företagens aktieägare. Då kunde jag kanske se något värde i det. Jag förstår om det svider för utvecklare på en vanlig lärarlön när streamers drar in miljonbelopp på en vecka på något de byggt under tre års tid. I många fall betalar företagen som gjort spelet streamers mer pengar för reklam än vad deras anställda någonsin skulle få i bonus eller lön. Samhället är sjukt på så sätt.

Se där, en anledning att posta den här gamla snygga live action "trailern".

https://www.youtube.com/watch?v=qgdQRzpd6IE

Skrivet av Thane:

Dock communityn som har gjort den här uppdateringen

Ännu en anledning att inte spela det, mer infekterad playerbase får man leta länge efter. Det är väl de sista 20 aktiva spelarna som gjort en bana var där de nu kan vara kungar i sin egen lilla bubbla gissar jag.

Bra spel men världens sämsta community...

Hatar dem, det bryter helt min inlevelse när fula Xbox ikoner poppar upp på skärmen mitt under boss-fighter eller cutscenes. Det är väl sak samma om man aktivt måste göra något svårt för att få dem men ofta är de ju av typen.. "Du klarade tutorial! Wohoo!"

Det rör kanske mest implementationen förvisso, det är mer ok när de inte utannonseras i spelet medans man spelar. Tycker ändå att det dödar "mystiken" som fanns i gamla spel då man inte visste om man gjort något som utvecklaren avsett. Då diskuterade du det med kompisar och det kändes som en större grad av "upptäckande" i spelen.

That said tycker jag statistik från spel är rolig, typ X% spelare valde detta, i Telltale spel bland andra.

Seriöst, när blev 8k för ett grafikkort ett acceptabelt pris? Folk har för mycket pengar... Man kan väl i princip leva ett år i Thailand på de pengarna.

"kvasi-historisk inramning" är exakt varför jag inte kommer spela detta... Varför ser prinsessan ut som en LSD-trip? Och sen det här med gigantiska pilar som går igenom bronssköldar, blir seriöst ledsen varje gång jag ser en pil gå igenom en tjock rustning i spel eller film... :'(

Jag tycker inte att det ska vara "tätare", Skyrim hade en ganska bra balans. Blir det för mycket så blir det bara löjligt, delvis därför jag tycker att Fallout serien spårat ur totalt.

"The machismo of Ubisoft’s offices seeps into the company’s games, current and former employees say. Ubisoft’s biggest franchise is Assassin’s Creed, a series of open-world action-adventure games in which players explore historic settings and sneak around killing people. Most games in the series star male protagonists. This has been a point of contention as far back as 2014, when an Ubisoft creative director said Assassin’s Creed Unity wouldn’t let people play online as female characters because “it was really a lot of extra production work” to add women’s clothing and animations to the game."

- Det är här någonstans artikeln derailar och det som upprör personer som mig, man försöker koppla en eller ett fåtal idioters påstådda beteende till ett helt företags kultur för att driva sin egen agenda och narrativ. Samtidigt låter man ett fåtal personer på ett företag av tusentals representera alla anställdas åsikter, väligt likt det som gick fel i metoo rörelsen. Utöver det så bagatelliserar skribenten att det faktiskt kostar mycket extra att ha fler spelbara huvudkaraktärer.

"The team originally proposed making the sister the only playable character, according to four people who worked on the game, until they were told that wasn’t an option. The final product gives players a choice between the two characters."

- Woah, marketing/leadership sköt ned en idé som innebär större risk och större kostnader för företaget. Amazing, aldrig hört talas om det tidigare, är nog för att alla som jobbar där är mansgrisar.

"The #MeToo movement didn’t sweep through the video game business the way it did in adjacent industries of media and technology. It came in fits and starts over the past few years, perhaps impeded by the legacy of Gamergate and a pervasive hostility toward women."

- Yes, vi kan konstatera en "pervasive hostility" mot kvinnor underförstått från alla gamers också, tack för att vi blir upplysta om detta faktum.

Det är en skräpartikel som försöker blanda ihop flera olika trådar för "sensationalism" och påståendet att Ubisoft styrs av någon maffiafamilj av mansgrisar som i årtionden tvingat anställda att utveckla hemska spel när de egentligen velat göra spel med feministisk kärna och budskap. Så tillåt mig vara skeptisk tack..

Skrivet av dex20:

För det första så tvivlar jag mycket på att t.ex. dom 40 cheferna som fick lämna Ubisoft är några "nördar" så som du menar. Och för det andra så bara för att "nördarna" som du har träffat är väldigt trevliga personer så innebär inte det att alla är det. Finns idioter även där naturligtvis.

Med tanke på att Ubisoft själva har gått ut och meddelat att dom har en dålig inställning på arbetsplatsen och som sagt har 40 chefer fått lämna sina positioner och plus denna artikeln som Jason Schreier (som är väldigt trovärdig) har lagt upp så tror jag nog mer på att det har varit en väldigt dålig attityd till framför allt kvinnor på denna arbetsplatsen. Det är väl bättre i så fall att det kommer ut så det kan bli förbättringar istället för att bara ignorera som du verkar vilja vara då det är likadant eller värre på andra företag.....
Förstår verkligen inte den inställningen..... Så det är värre någon annanstans så därför är det då ok?

Nu blev nog mitt inlägg borttaget av outgrundlig anledning som är vanligt på FZ men ja, mellancheferna får gå för att blidka de som skriker efter blod, har sett det förut.

Ja det finns shitty companies/people, men de är en minoritet och antagligen mindre än i de flesta områden i samhället. Jag förutsätter att detta gick igenom en rättslig prövning och så, de blev fällda i rätten och ska betala skadestånd?

Ubisoft som företag skiter i vilket, det är antagligen virtue signaling som allt annat. Ang kvinnor i spel har jag bara en preferens, det är att historiska avbildningar ska vara korrekta. Annars spelar jag gärna som kvinna om karaktären är välgjord.

Jag hatar games as a service idén som ALLA stora företag insisterar på nu... Den är verkligen sämst, snälla kan vi inte gå tillbaka till hur det var förr. Netflix/Steam modellen fungerar bara så länge det endast finns ett Netflix, när det finns för många går hela modellen sönder.

Ni kommer aldrig få se pirates uppföljare igen, om det inte görs av mindre studios. Möjligtvis att en mindre studio köps upp av någon större "Netflix wannabe" producent när de är klara med spelet för att sedan göra urvattnade uppföljare 15 år framöver.

Och för att kunna uppfylla sina Netflix ambitioner kommer de stora spelproducenterna att fokusera på den "breda massan", vilket innebär mycket yta och lite innehåll.

Jag tror microtransactions i princip bara är av ondo i spel, även om det finns mindre dåliga exempel som Overwatch. Det leder till att alla spel i längden blir ett kaos av olika stilar, färger och hattar... och till mindre diversity inom spel som helhet.

Företag som satsar på microtransactions vill sälja till ALLA spelare, detta leder till att de kommer designa spel som stödjer detta. Därför kommer vi få fler och fler FortNite kopior framöver. Se på Apex, Overwatch, FortNite.... pengarna i mass-market är för lockande. Även ultra grindy spel som World Of Warships har börjat trycka in en massa "roliga" skins på skeppen och "skojjiga" snögubbar i sina menyer på julafton etc. Alltså, varför spelar man ens WoW om man tycker att sådant tillför spelet något över huvud taget? Frågar du commuityn tror jag...hoppas jag...att 99% skulle föredra uppdateringar som är i linje med spelets estetik.

Mycket av detta drivs av youtuber/följa john fenomenet man ser online nuförtiden och spelföretagen är inte dummare än att de medvetet försöker skappa "streamervänliga" spel nu.

Jag hoppas microtransactions är en fluga som kommer dö om några år, det kommer vara upp till indie/mindre developers att vända skutan och få folk att förstå hur viktigt det är med en komplett och genomtänkt upplevelse då det gäller spel. Nu vet jag inte om det är den otåliga generationen som driver denna denna utvecklingen, det är möjligt att vi lite äldre gamers kommer få hålla oss i spelandets utkanter framöver tyvärr. Samtidigt tycker jag mig se gamers bli uppspelta så fort ett lovande spel som inte har det fokuset visas upp, men det verkar inte reflekteras i de stora spelföretagens satsningar alls.

Hela tanken bakom tydlig visuell design av karaktärer/fiender och världar i spel verkar som bortblåst till förmån för individualism där alla måste ha sin egen hatt att visa upp. Vad blir lösningen, ja vi sätter ikoner på alla spelare för att visa vem som är vän eller fiende. Många speldesigners på AAA studios idag verkar helt ha glömt bort fundamentala principer i speldesign. Zelda hade inte blivit bättre om du kunnat byta ditt svärd mot en elgitarr....eller...hmm..ok jag tar tillbaka allt.

@Evilof: Jag har för mig att vi gjorde samma grej på LAN, att man kunde starta spelet med play skivan, switcha till cinematic skivan mid-game och sedan ge play skivan till en kompis. Något sådant iaf. Jag tror kanske man fick problem om man gick in i en ny ACT då det skulle spelas cinematics. Those were the days... Cederåm o joltkåla.