Obsidians Avowed påstås vara "mycket, mycket större än Skyrim"

Robot
Obsidians Avowed påstås vara "mycket, mycket större än Skyrim"

Men snarare "tätare" och fyllt med mer än de facto större.

#avowed, #obsidian-entertainment


Medlem

Så det är inte alls större, men han vill göra fina headlines

Medlem

Konstigt att de jämför med Skyrim när de säger "tätare". Skyrim är ett spel där det verkligen finns något bakom varje hörn, ibland något litet som en ett skelett och en story om vad som hände, ibland något stort som en dungeon med boss och unikt föremål.

Medlem

Jag tycker inte att det ska vara "tätare", Skyrim hade en ganska bra balans. Blir det för mycket så blir det bara löjligt, delvis därför jag tycker att Fallout serien spårat ur totalt.

Medlem

Det är inte alltid det är positivt. Skyrim hade ju en jättebra balans. Däremot ett spel som Baldur's Gate tjänade oerhört mycket på att förtätas till BG2.

Inaktiv

Som det självfallet blir med så pass knapphändig information så blir det rätt spekulativt men min tanke är att det inte behöver vara tätare med material och (förbannade) grottor. Utan det kan ju likväl vara att det arbetar för att få till en mer levande värld.

Oavsett hur det blir så uppskattar jag att någon utmanar Bethesda "monopolet". De behöver vakna och sluta envisas med sin motor. Utvecklingen går framåt och jag hoppas verkligen att Obsidian inte lovar för mycket utan faktiskt levererar.

En sista tanke, bara jag som tycker det känns konstigt att visa spel på xbox eventet som ligger så långt fram i tiden? Inget fel med det men trodde fokus skulle ligga lite närmare i tiden.

Quake-konnässsör

MEN, fortfarande inte lika stort som ES: Daggerfall eller ES: Arena....

Skribent

Att inte ha stora, tomma utrymmen är givetvis bra, men det får inte gå för långt åt andra hållet heller.

Att stöta på något speciellt ute i vildmarken måste ju vara just speciellt, och inte något som ligger bakom varje stenbumling. På den fronten tyckte jag, precis som Fulci, att Skyrim hade en ganska bra balans. Tyvärr var grottorna och hålorna i Skyrim lite väl ensidiga och klippa+klistra, så det om något tycker jag Obsidian kan lägga krut på.

Medlem

Jag hoppas de satsar på en mer levande simulerad värld, som inte har den här nöjespark-känslan de flesta openworld-spel haft senaste 10-15åren.

Medlem

Hoppas även att de lägger fint krut på ansiktsanimationerna.

Medlem

Lite besviken att det inte blir ett till isometriskt, pillars 1, 2 var så nice. Men vem vet kanske blir bra

Medlem
Skrivet av Fulci:

Konstigt att de jämför med Skyrim när de säger "tätare". Skyrim är ett spel där det verkligen finns något bakom varje hörn, ibland något litet som en ett skelett och en story om vad som hände, ibland något stort som en dungeon med boss och unikt föremål.

Fast, med handen på hjärtat, Skyrim kändes extremt glest med tanke på vilken mäktig region det påstås vara. Huvudstaden har typ 30 karaktärer.

Medlem

Något som gärna får vara glest dock, är skogarna. Så jäkla irriterande att stöta på 40 vargar och 50 tigrar på en yta som motsvarar tre fotbollsplaner i Elder Scrolls. Man kan ju knappt sträcka på benen utan att behöva slakta djur motsvarande tio Kolmården.

Medlem

Skyrim är ju dock litet och ytligt.

1
Skriv svar