Shadow of the Colossus-inspirerade Praey for the Gods visar upp PS5-gameplay

Robot
Shadow of the Colossus-inspirerade Praey for the Gods visar upp PS5-gameplay

En väldigt benig get förtjänar tydligen att få stryk.

#No-matter-studios, #Praey-for-the-gods


Medlem
Medlem

Vad gör hon med monsterstackaren?

Medlem

Vilken rip-off! Jag älskar SotC, men det här tänker jag inte stödja.


signatur

Kunskapsförmedlare.

"Pratbubblan" är fruktansvärt irriterande. Hur tänkte dom där? Det är lite som "Remember Me", en lysande diod på ryggen som ögat hela tiden dras till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"Pratbubblan" är fruktansvärt irriterande. Hur tänkte dom där? Det är lite som "Remember Me", en lysande diod på ryggen som ögat hela tiden dras till.

Det var min första tanke också. Otroligt rent gränssnitt i övrigt, och sedan en blaffig pratbubbla som sabbar allt. Okej att den är lätt att se i stridens hetta, men jag hade nog föredragit en lite större mätare nere i hörnet.

Avstängd
Skrivet av lampis:

Vilken rip-off! Jag älskar SotC, men det här tänker jag inte stödja.

Vad är problemet? Någon gör ett liknande spel som ett som släpptes för 15 år sedan, som vi antagligen aldrig kommer få en uppföljare på? När det är helt släppt och om det är bra tänker jag slå till.

Medlem
Medlem

Ingen next-gen grafik att finna här inte...

Medlem

What? För likt "Prey" när det följs av tre ord och inte bara består av ett? Damn. Där får man vrida logiken många gånger och ha några legobitar uppkörda i bakdelen för att orka påstå det finns något varumärkesintrång... hade deras jurister för lite att göra?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

NuZ
Testpilot
Skrivet av B-itta:

Ingen next-gen grafik att finna här inte...

Nu är ju inte grafik allt sörrö.

”Även om såsen ser bra ut kan det mycket väl vara spya”
-NuZ, 2020


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Vad är problemet? Någon gör ett liknande spel som ett som släpptes för 15 år sedan, som vi antagligen aldrig kommer få en uppföljare på? När det är helt släppt och om det är bra tänker jag slå till.

Problemet är att jag inte anser att man ska stötta rip-offs. Av filmen att döma har utvecklarna inte en enda egen idé, och till och med designen är kopierad rakt av, något jag inte kommer stötta. Du får såklart köpa det om du vill, men jag tänker inte göra det.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd
Skrivet av lampis:

Problemet är att jag inte anser att man ska stötta rip-offs. Av filmen att döma har utvecklarna inte en enda egen idé, och till och med designen är kopierad rakt av, något jag inte kommer stötta. Du får såklart köpa det om du vill, men jag tänker inte göra det.

Fair enough. I just detta fall gäller det dock ett så gammalt spel med ett så gammalt koncept att jag är villig att göra ett undantag. Däremot kan jag hålla med dig när det kommer till spel som är rena, totala stölder på en aktuell spelserie. Men då finns det ju också ett "riktigt" spel att köpa istället. Nu står det mellan att spela ut SotC för en tjugonde gång eller testa på ett nytt, liknande spel.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Vad är problemet? Någon gör ett liknande spel som ett som släpptes för 15 år sedan, som vi antagligen aldrig kommer få en uppföljare på? När det är helt släppt och om det är bra tänker jag slå till.

Inte bara det - om vi inte kan köpa spel som påminner om andra blir det nog bara en handfull spel kvar till slut som man kan köpa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av NuZ:

”Även om såsen ser bra ut kan det mycket väl vara spya”
-NuZ, 2020

Men då fick man iaf nåt fint att vila ögonen på.

Medlem

Synd om geten. Den ville ju bara därifrån eller hade dålig AI.

Medlem

Må vara tidigt i utvecklingen, men dålig prestanda och 30fps

KoP
Medlem

Praey?? Vad är det för dumt hittepåord? Nu får spelutvecklarna skärpa sig. :'D

Avstängd
Skrivet av KoP:

Praey?? Vad är det för dumt hittepåord? Nu får spelutvecklarna skärpa sig. :'D

Tidigare var det känt som "prey for the gods". Zenimax fick dock pungskav av den titeln så utvecklaren blev tvungen att ändra.
Ändrades till praey, vilket också är en liten lek med ord då det kan ha dubbel mening. Så antingen "pray for the gods (be för gudarna)" eller "prey for the gods(byte för gudarna)".

Officiella logon ser även ut så här:


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

1
Skriv svar