Inlägg av HerrB

Inlägg som HerrB har skrivit i forumet

Skrivet av Jozo:

Oerhört mediokert spel!

Tycker du är lite för generös. Godfall är inte mediokert, det är ett objektivt dåligt spel, vilket är rätt ovanligt.

Shiro games! Jag gillade verkligen Northgarde, vilket i sig är ett RTS med lite unik approach så jag tror det är ett bra val av studio och speltyp. Det här kommer man absolut hålla ögonen på.

Skrivet av Dres81:

Demon visar inte mycket av storyn så kan inte uttala mig om det.

Vill förvarna att MH spelen överlag inte är kända för sin djupa story, och Rise är inget undantag. Däremot har Rise det som alla tidigare MH spel också haft: jävligt bra gameplay.

PC-porten ska dock ha en eloge för massa bra features, 4k res och högupplösta texturer gör att det ser mycket mycket bättre ut, och uncapped fps är guld värt i ett så actionpackat spel. Andra små trevligheter är förmågan att i menyn ändra controller button icons så du kan spela med xbox/ps4/switch controller och få button prompts som matchar. Kudos för den, rätt ovanligt tyvärr.

En liten nackdel är att de har knutit ingame friendslist till steams friendlist rakt av, så när du letar efter din kompis för att bjuda in till din lobby måste du bläddra igenom ALLA dina steam vänner oavsett online/spel status. Lite drygt, men ingen showstopper.

Skrivet av anon_79617:

...Definitivt inte buggigare än Cyberpunk.
Nog för att spelet inte är ett mästerverk och har sina problem, men ovan nämnda problem är påhittade...

Nu håller jag inte med Alienshade på hans punkter, men att spelet är buggigt som fan är inte riktigt upp för debatt. Jag spelade igenom hela Cyberpunk med en krash och ett par animationsbuggar, inte mycket mer än så. Inte en enda gång behövde jag starta om ett uppdrag för att det buggade.

I Outriders so far har jag krashat ca 5 gånger på 9 timmars speltid och behövt starta om ett uppdrag hela 8 gånger pga sequence breaks. Väldigt synd, för som sagt, väl inne i spelet är core gameplay helt ok och det verkar finnas rätt bra med build diversity.

Core gameplay verkar ok, men svårt att se förbi faktumet att spelet är buggigare än Cyberpunk var vid release. Varenda gång man startar spelet har man ingen HUD och måste logga in och ut för att få den, ca 30% av alla side-areas är buggade (droppar inga nycklar eller dörrar som ska öppnas förblir stängda)...

Känns tyvärr som att det hade behövts ett par månader till i utveckling för att få bort barnsjukdommarna, hade nog kunnat bli vettigt till slut.

Skrivet av Proximately:

Är småintresserad av ditt perspektiv. Lirade du Monster Hunter World i multiplayer och mötte du i sådana fall spelare spontant eller bjöd du in polarna? Både och? Hur funkade det för dig?

Nu är jag inte Prox, men jag har också över 1000 timmar i MH:W på PC. Multiplayern funkade som du säger rätt kasst vid release, men ca en månad senare var det inga problem med varken bjuda in vänner eller spela med randoms, via både SOS och lobbies.

Spelade även vid PS4 releasen, och de hade exakt samma strul med multiplayern vid release, f.ö.

Skrivet av Arzei:

...
Till nästa gång får de dock gärna tänka om helt runt co-op systemen. Att ständigt behöva hoppa in och ut ur sitt party och sin världsinstans för att nästa quest av någon outgrundlig anledning tycker annorlunda var sjukt frustrerande.

Skrivet av Fr0gg0.:

Ledsnade tyvärr riktigt fort efter några timmar för co-op implementationen är riktigt jäkla värdelös i detta spel, och kände att det var ett spel som inte skulle vara roligt single-player.

Som ni båda säger så var "the host must watch the cutscene" systemet riktigt dåligt, men kom ihåg att det är bara en gång per mission och enbart för MAIN MISSIONS, dvs när man tagit sig till endgame är det gone forever. Och det är endgame monsterhunter går från ett bra spel till ett fantastiskt spel.

Skrivet av freron:

Kul tråd.

Jag låg etta några timmar i början av några omgångar av Utopia typ i slutet av 90-talet
https://utopia-game.com/shared/

Missade att det var officiella rekord som efterfrågades... det har jag inga tyvärr

Utopia har man spenderat måååååånga timmar på, back in the days.. Vilket påminner mig om nått som är väldigt OT: Jag vann en runda av det utopia inspirerade spelet NukeZone nån gång under gymnasiet, så ca 2002-2003?. Var även med i den Planetside2 outfit som vann den första världskuppen, men var inte med i själva turnerningen

Skrivet av anon_306295:

Det är bra att göra narr av sådant, då woke och PC är korkat och förstör mycket av dagens spel, filmer och tv-serier.
Den nyare generationen är tack och lov inte lika hjärntvättade av feminismen som den lite äldre generationen.

Men hur är det "Woke" och "PC" att du kan byta vilken karaktär du spelar som utan att starta om från början? Det är inte som att Eivor genomgår ett könsbyte, det är bara en setting i en meny och sen poff är du den andra Eivorn. Jag ser det mer som att byta skin i <valfritt spel med skins här> än nån form av wokeness om transidentitet...

@Jozo: I Syndicate (som f.ö var ett av de sämre AC spelen, imho) så var det ju mekanisk skillnad mellan karaktärerna, vilket gör valet lite skevt. Tycker betydligt bättre om när det är mer eller mindre rent kosmetiskt som det verkar vara i Valhalla.

Skrivet av Jozo:

Så med andra ord så är det helt meningslöst och existerar bara för att kunna bocka i en ruta i checklistan med "features"!

Visst är det förjävligt att folk får välja själv och dessutom ÅNGRA SIG. I ett singleplayer spel. Där det inte påverkar dig (som i du, Jozo) ett dyft vad andra folk väljer.

Jag tycker det här är skitbra. Finns folk som ogillar att behöva spela som man/kvinna, så nu kan alla välja själv och som andra påpekat, om man sen inser att man stör sig på en viss animation eller röst, ja då kan man ju bara byta och sen är det inte mer med det. Mer valmöjligheter är väldigt sällan dåligt.

Epic, Bethesda och Microsoft Store är alla garbage trash tier, men låt oss tala specifikt om Epic eftersom den aktivt försöker konkurrera med Steam på ett annat sätt än MS eller Bethesda...

Varför i hela friden har de inte infört en gåvo-funktion? Varför har de ingen fungerande overlay? Varför är deras support sämre än steams (vilket i sig är en prestation, eftersom steams är rätt dålig)? Deras friendslist har bara "online" och "away" (inte offline eller invisible), inget stöd för gruppchattar... ja listan kan pågå förevigt.

Steam må ha haft 15 år att utvecklas, men att lansera en launcher i dag med väldigt barebones funktioner är rätt skräp. Målstolparna har flyttats av tiden, så get with the times.

Fördelen med MHW på PC är att laddningstiderna är två-tre sekunder (ssd osv) istället för 30-40 (på en PS4 pro utan SSD), samt att multiplayern för min del fungerar betydligt oftare och smidigare. Men nu blir det PS4 tills januari, sen kör vi PC all out

Om det är nån som spelar på PS4 får ni hemskt gärna hojta till så kör vi lite hunts, jag är i endgame-grinden redan men hjälper gärna till med annat content

Skrivet av Lasrod:

Är expansionen endast efter man spelat hela storyn eller finns det mycket nytt om man kör från början?

All story och nya monster kommer efter att du klarat main storyn från orginalspelet. Däremot tror jag du får de nya attackerna från början om du äger expansionen.

Corsair släpper en ny game launcher: https://www.youtube.com/watch?v=9n4JAhskw0k

Det stora problemet med Anthem i dagsläget är inte att gameplayen inte är rolig, för det är den (om än något enformig), utan den enorma mängden buggar och loadscreens spelet har.

Starta spelet. Loadscreen. Tryck continue. Loadscreen. Tryck bort nyheterna. Loadscreen. Fort Tarsis. Springa till sin javelin (varför måste jag fysiskt gå dit varje gång?!). Loadscreen. Välj ett mission, tex quickplay (eftersom jag är i endgame och har en "do 25 quickplay missions" quest). Loadscreen. 9/10 gånger hamnar du i en buggad mission instans som folk TVINGAS in i via quickplay där det inte går att komma vidare. Det är allt från att defense stages inte går vidare till att nån knapp inte funkar till att en zone wall inte försvinner..

Storyn var verkligen inget att hänga i granen heller, och mängden content i spelet är väldigt undermålig för 6 år av utveckling. UI:t är förjävligt, speciellt på PC där och lootsystemet är genuint dåligt, vilket är ett stort problem i ett loot-fokuserat spel. Jag skulle ge det ca 5 av 10.

Nu har du inte skrivit vilket språk det ska göras i heller, men jag utgår från att det är Java (eller möjligtvis C#) baserat på beskrivningen... Vilket jag inte tänker göra åt dig. Det här är en relativt enkel uppgift, och jag har fullt förtroende för att du kan göra det på bara någon timme om du verkligen försöker. Både jag och gh0glund kan nog hjälpa dig om du kör fast.

Jag skrev faktiskt en enkel implementation av problemet i Rust, vilket är lite annorlunda från Java så att du inte kan lämna in det rakt av men lätt kan se att det faktiskt är en ganska kort uppgift du fått.

https://gist.github.com/pobiega/f1d699180e43b54d499c36ced70c7...

Skulle också gärna ta en nyckel, om någon kan tänka sig att skicka en

Oväntat bra faktiskt, även om jag likt många andra hoppades på mer Titanfall-känsla och kanske wallrunning.. Men om man tittar på det som vi har i Apex Legends nu är det ett stabilt BR med mycket nice QOL-ändringar och streamlinat flöde. Gillar att matcherna går rätt fort och gunplay känns bra. Får se hur klasserna påverkar, just nu känns det som att alla vinnande lag har en Lifeline och en Bloodhound i sig iaf... Klart bättre än Blackout, vilket är det enda andra BR spelet jag provat.

Skrivet av Ravenknight:

Tackar! Skall kolla in Discorden vid tillfälle. Vad för en klass bör man starta med om man som jag bara vill köra solo?

Sorry för sent svar... Beror på vad du helst gör i spelet. Vill du ta dig genom storyn och köra "maps" smidigt och utan några större krav på investering av tid och energi rekommenderar jag Templar Heirophant (Arc totems) eller Shadow Saboteur (Arc traps). Kan ta sig oförtjänt långt helt utan nån form av uniques eller komplicerade spelstilar.

Vill du istället hellre vara lite tanky och kunna ta ett par slag från bossarna rekommenderar jag en Marauder Juggernaut. Gör inte alls lika mycket skada och kräver lite mer av spelaren, men är utan tvekan den mest svårdödade av alla karaktärer. En Witch Necromancer hade också kunnat funka för bosskilling.

Lycka till!