Inlägg av freddeboden

Inlägg som freddeboden har skrivit i forumet

Känns som de kommer tappa en hel del spelare om det bara rör sig om en liten uppgradering(tror inte alla kommer vilja hosta upp dom slantarna) men nya "switch 2-spel" inte kommer fungera på ettan. Oled känns som ett krav, känns inte särskilt lockande för de med switch oled att uppgradera annars.

Eller för att det finns en social dimension och just ett Lag-element i lagspel?

Mitt absoluta favoritspel 😄

Räkna med 6500:- (4500:- + 2000:- avgift till skalpers...)

Tack FZ för ett väldigt bra hanterande av en sån här tragisk händelse! Jag jobbar inom psykiatrin och ofta så oroar det mig hur medias rapporter kan öka suicidrisken hos andra, något som är ett dokumenterat fenomen. Här förmedlar ni inga spekulationer och hänvisar till hjälp för psykisk ohälsa: "Lider du själv av mental ohälsa, eller känner du någon som gör det? Ta kontakt med organisationen Mind, vars mål är att ingen ensam ska behöva möta ångest, depression och tankar på att ta sitt liv."

Sannolikt har också media möjligheten att minska risken för suicid och ert förhållningssätt torde kunna vara ett sådant. Tack FZ!

Både sonic och den här chocobon misstänker jag är PR-trick för att väcka uppståndelse och uppmärksamhet. Som i Sonics fall, "Oj, gillade ni den inte?! Nu ska vi lägga extra tid på att fixa honom extra fin så det passar fansens smak. Och förresten, kom ihåg att komma och titta när det är release!" Något raljant men ibland är antalet twitterretweets och Facebookvisningar grejen och inte huruvida det är är tumme upp eller ned.

Skrivet av Maddox:

Pris för skepp är delvis baserat på artificiell knapphet, de kan inte sälja en stor Cruiser eller exploration skepp billigt för då skulle alla köpa dem och det skulle förstöra spelupplevelsen om alla har de största och "bästa" skeppen. Stora skepp eller mer avancerade skepp kräver också mycket längre tid och utvecklare som jobbar på dem än ett litet enmanna skepp där alla resurser och mekanik i spelet kanske redan finns.

Multicrew skepp kommer också kräva en besättning som har speciella roller. Det är såklart lättare om alla är kompetenta spelare men spelare vill ofta ha någon ersättning för att spendera sin tid. I framtiden kommer man kunna anställa NPC karaktärer också vilket kommer kosta pengar beroende på hur kompetenta npc:er man vill ha och de ska också må bra.
Sen har vi hela bränsle, ammunition och reparationer också som kosta pengar så man kommer inte tjäna pengar på att använda större skepp om det inte är ett fraktskepp eller exploration skepp som hittar massor med värdefull information att sälja.

Medans skepp är en gåva som tack för att man spenderar en specifik summa i spelet så kommer de inte försvinna när Star Citizen släpps utan man kommer såklart få behålla det, men de som köpt massor med skepp kommer behöva betala för att använda dem och behöver verkligen tjäna pengar i spelet för att ha sin flotta redo.

Hela "scam" grejen är mest från folk som bara vill hata något och inte har någon insyn på spelutveckling. Stora spel tar flera år att göra och den stora skillnaden med Star Citizen jämfört med typiska AAA spel är att vi har fått vara med innan det ens börjades utvecklas. Andra stora spel sitter oftast i utveckling i flera år innan de annonserar det för allmänheten. Star Citizen har sedan 2012 publicerat 1362 videor på youtube där de pratar om utvecklingen och visar vad de jobbar på, vilka andra stora utvecklare gör det?

Jag förstår din syn på saken. Men jag gillar inte tanken på att man helt enkelt översatt kapitalismen till rymden. Är du en rikeman - varsegod köp din starcruiser, vill du kunna jobba med gruvverksamhet måste du ha kapital. Artificiell knappheten hade man kunna lösa på andra sätt. Även om slutprodukten är en perfekt simulering av rymden så kommer de som inte har pengar bara leva "The American dream", det är de med pengar som kommer vara i topp och bestämma. Jag tar som du förstår ut svängarna men hoppas du förstår mina tankar. Sedan att man får betala för bränsle och ammunition. Det tycker jag låter helt sjukt. Sen ska man inte kalla det scam om inte de som köper anser att de får vad de betalar för. Det finns väl liknande som plex I EVE men hela upplägget gör mig som otaggad. Känns inte som jag skulle komma ut i rymden och tänka, "här är vad som helst möjligt" om det är mitt kreditkort som bestämmer om så faktiskt är fallet.

Förstår visionen och att pengarna går till att utveckla spelet. Det jag inte kan släppa är de absurda priserna för skepp. Det känns väldigt exkerande och girigt på något vis, kanske ändå bara är ett fint sätt att tacka de som stöttar utvecklingen? Kommer detta "nollställa" vid release? Oavsett så kan jag inte se en färdigställd produkt inom överskådlig framtid och vid säg patch 11.2 kan man fundera om man faktiskt inte har ett spel som är pay to win. Sedan kan man ju räkna med dålig PR och misstanke om scam när man har sådana "priser" och lång utvecklingstid är ju oundvikligt. Jag uppskattar att höra andras syn på detta men förstår om ni är less på diskussionen

De redovisar omsättningen dvs mängden pengar folk lägger ned på spel INTE hur många spel som säljs! Om spelen har blivit billigare av konkurrensen betyder det att folket har fått mer spel för samma pengar! Förstår att en ekonom tycker det är något negativt...

Skrivet av aasecond:

Sätt Mature/18 på alla spel som innehåller någon som helst in-game betalning/loot-boxar/microtransactions.
Om jag fick bestämma, så skulle alla in-game-saker enbart kunna fås genom att spelas, aldrig genom riktiga pengar; undviker dessa spel så mycket jag kan, men jag förstår att förbud är fel väg att gå. Så som en mellanväg bör dessa spel märkas med Mature/18.

Är nog ingen effektiv metod. 9-åringar spelar redan fortnite. :/ Helst skulle jag vilja se ett förbud mot loot lådor, inte bara barn som råkar illa ut. Och grädden på moset får vara att alla spel med in-game transaktioner får 18 års åldersgräns

Beta på ett singelplayerspel? Undrar om det blir alfa, early access och sedan "färdig produkt" med dlc. Kanske vill du ha det här dunderskeppet för 2000 att leka med i din single-player story? Jag har mycket låga förväntningar... Hoppas att jag har fel.

Jäklar vad han måste ha ångrat sitt val 😆

Vore supernajs om detta pressade priserna! Katastrof om det leder till massa exclusives...

Hej! Är det någon som har testat ComHem via fibercoax? Jag har 250mbit men undrar om latensen.

Hoppas hoppas!

Skrivet av Molotov:

Dessa spel ser roliga ut men Känns som om dom är en mer avancerad form av "clicker spel" om ni förstår vad jag menar.

I clickerspel är hela poängen att man samlar så mycket resurser/poäng som möjligt. Tiden i clickerspel är också central eftersom tiden ger mer resurser. Inget av detta är relevant i infinifactory. Resurserna har inget eget värde. Det finns inget värde att ha datorn på när du inte är där. Infinifactory är 0% clickerspel i min mening. Skulle vara förvånad om någon som hade provat spelet skulle tycka det hade några egentliga likheter med ett clickerspel.

Sen behöver man inte gilla det bara för att det inte är ett clickerspel

Jag fattar inte! Får spelutvecklarna betala om någon köper nycklar med stulna kortuppgifter på Steam???

"Fullvärdigt släpp någon gång i år, för att sedan börja släppa mer innehåll till spelet" = early access? Skillnaden är väl att man får betala fullpris direkt

Skrivet av Gen:

Väldigt snygg trailer. Hade vart skoj att lira MOBA som LoL eller DOTA2 men de är alldeles för svåra att lära sig. Man börjar bli gammal :/

Enligt min åsikt är DOTA ett heltidjobb att lära sig. Lol är däremot mycket enklare att komma in i, jag tror inte du skulle behöva lägga många timmar innan du kan uppskatta det. Sedan kommer det förstöra ditt övriga liv det är ju en annan femma

Lootlådor vore okej om det bara gick att få genom gameplay med goda chanser till grymma grejer samt att dom inte går att köpa för pengar. Då hade det ju varit som vilken diablo-chest som helst

Tack för tipset, uppskattas verkligen!