Switch 2 beskrivs som "en försiktig utveckling" från Switch

Robot
Switch 2 beskrivs som "en försiktig utveckling" från Switch

Ett mellanting mellan Swich Pro och Switch 2?

#nintendo, #switch, #switch-2


Helt rätt! Utveckling är överskattat.

Medlem

Bara spelen håller hög kvalitet så är jag nöjd 👍


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt rätt! Utveckling är överskattat.

Ludditer unite!

Medlem

Får se om det blir en Wii-U igen eller inte.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Lite starkare komponenter är bara det som behövs. Bra så.

Medlem

Känns som de kommer tappa en hel del spelare om det bara rör sig om en liten uppgradering(tror inte alla kommer vilja hosta upp dom slantarna) men nya "switch 2-spel" inte kommer fungera på ettan. Oled känns som ett krav, känns inte särskilt lockande för de med switch oled att uppgradera annars.

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Känns som de kommer tappa en hel del spelare om det bara rör sig om en liten uppgradering(tror inte alla kommer vilja hosta upp dom slantarna) men nya "switch 2-spel" inte kommer fungera på ettan. Oled känns som ett krav, känns inte särskilt lockande för de med switch oled att uppgradera annars.

De får gärna släppa en helt stationär för 1000kr mindre. Spela ”vanliga” spel bärbart på en miniskärm är inget för mig.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Får se om det blir en Wii-U igen eller inte.

Om du menar på en floppad konsolgeneration tror inte jag det.
Folk gillar Switch och lär nog fortsätta att gilla Switch 2.

WiiU var någonting helt nytt som inte många tyckte om eller fattade vitsen med.

Skrivet av freddeboden:

Känns som de kommer tappa en hel del spelare om det bara rör sig om en liten uppgradering(tror inte alla kommer vilja hosta upp dom slantarna) men nya "switch 2-spel" inte kommer fungera på ettan. Oled känns som ett krav, känns inte särskilt lockande för de med switch oled att uppgradera annars.

Om vi tar playstation som exempel så gör de ju samma sak. Lite små uppgraderingar mellan varje konsol. Den gamla konsolen spelar inte next gen spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Switch U.

Men som sagt, man hamnar nog i en väldigt svår sits. Vad har man för alternativ? Att skapa en vanlig konsol är ju kört, där ligger ju Xbox & Playstation får långt fram.
Och ska den vara stationär, så måste det vara Wii-stuket eller nåt annat tjofräs för att sälja, antingen VR eller Wii-kontroller på något sätt.
Annars fortsätter man med Switch, både stationär och bärbar, vilket känns mest troligt. Svårast är dock att det inte ska bli fail som Wii U, att folk (föräldrar) inte förstår att det kommit en ny konsol utan håller sig med den gamla.
Ny cpu & gpu lär ju funka sisådär, kommer det sälja förutom till teknik-nördarna?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Svårast är dock att det inte ska bli fail som Wii U, att folk (föräldrar) inte förstår att det kommit en ny konsol utan håller sig med den gamla.
Ny cpu & gpu lär ju funka sisådär, kommer det sälja förutom till teknik-nördarna?

Jag tror inte att Wii U floppade på grund av namnet. Visst fanns det säkert några som inte förstod skillnaden men de flesta ansåg nog inte Wii U vara en attraktiv konsol eller ha en bra spelmetod. Wii U hade troligtvis inte floppat om den hette Wii 2 och skippade gamepaden helt som var ett krav att ha för att ens starta upp konsolen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Så taggad! Behöver bara lite nytt under huven sen så blir det bra 🙂. Lite skeptisk till en mer upplöst skärm men det blir nog bra ändå

Medlem

Jag har inga höga förväntningar, men hoppas på förfiningar som mer minne, längre batteritid, bättre joy-cons (kanske med vibration)

Om ett nytt Mario Kart släpps anpassat för Switch 2 kan det bli ett köp

Skrivet av Sur Apan:

Ludditer unite!

Tänkbart 1 maj-slagord: krossa kretskorten!

Låt nästa Switch bli två ihoptejpade Gamecubes, det gick ju rätt bra senast. (om någon nu minns den referensen...)

Medlem

Får se då om Nintendo väljer att släppa nya versioner av sina spel igen. Till fullpris.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Switch U.

Men som sagt, man hamnar nog i en väldigt svår sits. Vad har man för alternativ? Att skapa en vanlig konsol är ju kört, där ligger ju Xbox & Playstation får långt fram.
Och ska den vara stationär, så måste det vara Wii-stuket eller nåt annat tjofräs för att sälja, antingen VR eller Wii-kontroller på något sätt.
Annars fortsätter man med Switch, både stationär och bärbar, vilket känns mest troligt. Svårast är dock att det inte ska bli fail som Wii U, att folk (föräldrar) inte förstår att det kommit en ny konsol utan håller sig med den gamla.
Ny cpu & gpu lär ju funka sisådär, kommer det sälja förutom till teknik-nördarna?

Switch 2 gör det tydligt att det är en uppföljare. Och en rejäl marknadsföringskampanj på det så tror jag det kan gå hem hos många.
Behövs inte mycket mer än ökad prestanda.

Medlem

Jag gissar att deras nya konsol kommer att vara mer av en teknisk iteration med högre beräkningskraft snarare än en innovativ ny produkt. Den nya konsolen kommer dock att ha betydligt lägre beräkningskraft än den som finns i konkurrenternas alternativ för att på så vis tillåta Nintendos att behålla sitt marknadssegment.

Den nya konsolen kommer att vara bakåtkompatibel med den nuvarande konsolens spelkatalog. Nintendo kommer från start att sälja digitala uppgraderingar som förbättrar spelupplevelsen för spel ur den nuvarande katalogen på olika sätt. Förbättringarna kommer gissningsvis att vara höjd bildfrekvens, högre upplösning, mer högupplösta texturer eller spelvärldar med högre detaljrikedom. Förbättringarna kan även utgöras av exklusivt innehåll (DLC) som inte kommer att säljas till den nuvarande konsolen.

Konsolen kommer att säljas med Mario Kart 9 som lanseringstitel alternativt lanseras tillsammans med en remaster eller remake på någon väl omtyckt titel som passar för en modern publik.

Medlem

Då är det ingen idé att köpa ettan om alla spel är kompatibla med tvåan. Roligt att höra. Det sägs att det kommer ut i år. Isåfall kanske vid jul. Eller har ni hört nåt annat?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Då är det ingen idé att köpa ettan om alla spel är kompatibla med tvåan. Roligt att höra. Det sägs att det kommer ut i år. Isåfall kanske vid jul. Eller har ni hört nåt annat?

Ingen vet väl egentligen. Har ju talats om 2025.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Får den 4k stöd med hjälp av uppskalningsteknik så blir det direktköp

Medlem

Hoppas det inte stämmer dom repeterar verkligen samma hjul tills den slutar snurra isåfall vid varenda succé

Medlem
Skrivet av Keima:

Hoppas det inte stämmer dom repeterar verkligen samma hjul tills den slutar snurra isåfall vid varenda succé

Hur skiljer det sig från Xbox och playstation?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hur skiljer det sig från Xbox och playstation?

Mycket mer än mångas ögon vad man förväntar sig när man vill se en uppföljare från Nintendo

Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt rätt! Utveckling är överskattat.

Tekniken får gärna flyttas framåt, däremot om formfaktorn är ett vinnande koncept ser jag inte någon större anledning att pilla mer än nödvändigt!

Det jag hoppas på med en Switch 2 är mer eller mindre samma sak dagens Switch har.. Fast gärna med hårdvara som inte är last-gammal redan vid lansering. Ska de köra vidare på joycons får de gärna sälja officiella större varianter att fästa på enheten, något som faktiskt passar handen av en vuxen man istället för ett barn

Sedan den självklara biten; Switch(1)-spel lär fungera genom någon form av kompabilitetslager, annars är det personligen totalt ointressant att införskaffa en enhet de första åren. Tänker inte återuppleva Switch-misstaget där det knappt fanns något spelbart långt in efter lanseringen.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

"problemet" för Nintendo är att många av deras köpare inte är regelrätta gamers, de är ofta helt vanliga familjer som tycker det kan vara roligt att spela någon gång ibland eller som fick tips om att Switch var en bra konsol till barnen. De är inte så beroende av att ha den senaste tekniken, och förstår inte varför de ska köpa en ny konsol som verkar se ut och fungera som den gamla.
Har Switch 2 inte någon ny rolig funktion så tror jag att det kommer bli en segstartad release. De måste verkligen få till bra releasespel och tajma släppet till julhandeln om de ska lyckas.
I längden kommer de dock säkert att sälja ganska bra, många Switch-ägare kommer ju vilja köpa ny konsol någon gång inom de närmsta åren.

Kommer Switch 2 ha Oled? För mig är det verkligen en dealbreaker! Köper inte en LCD igen!

Medlem
Skrivet av Keima:

Mycket mer än mångas ögon vad man förväntar sig när man vill se en uppföljare från Nintendo

Blev ju ingen jätteskillnad mellan DS och 3DS. Nintendo brukar hoppa längre efter två generationer. Min förhoppning är dock att de fortsätter med Switch 3 efter Switch 2.
Fokus bör va på bra spel än hur man ska spela på unikaste konstigaste sättet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det talas oftast om att Nintendos målgrupp inte är densamma som de som köper PlayStation och/eller Xbox som någon slags självklarhet.
Anledningen är i många fall att Nintendo bytte fokus och slutade tävla i samma liga och med släppet av Wii.
Wii blev en enorm framgång och många som inte vanligtvis köpte en spelkonsol köpte en Wii.
Nintendos målgrupp beskrivs fortfarande som den här målgruppen.
En målgrupp som inte har koll på teknik och som bara vill ha något enklare.
Problemet är att den målgruppen inte finns längre.
Wii släpptes för snart 20 år sedan.
Familjerna som hade småbarn som önskade sig en Wii har inte på något magiskt vis stannat kvar i samma plats i livet utan har blivit äldre.
Nu finns en ny generation redo för att köpa Switch (2) .
Den här generationen föräldrar har växt upp med smartphones och har en helt annan relation till spel.
Det är absolut inte säkert att det bara är att köra på i samma spår för att få ytterligare en succe.

Medlem

Förstår inte varför dom är så rädda? Tryck i en vettig hårdvara för tusan... deras varumärke säljer sig självt ändå....

Medlem

Om formfaktorn behålls så tror jag att den kommer nyttjas som min Switch idag. Endast framför tvn med PRO kontroll. Switchen är för petit för mig att hålla i och har man väl känt på kontrollerna på en Playstation Portal så är det för mig svårt att gå tillbaka till något som känns mindre i storlek.

Medlem
Skrivet av lonian:

Blev ju ingen jätteskillnad mellan DS och 3DS. Nintendo brukar hoppa längre efter två generationer. Min förhoppning är dock att de fortsätter med Switch 3 efter Switch 2.
Fokus bör va på bra spel än hur man ska spela på unikaste konstigaste sättet.

Varför ska det dröja nästan 8 år för en ny konsol om uppdateringen är så liten ? Ser du vad jag menar? Det här skulle bara få personer att välja den betydligt billigare Switchen.

Det är mycket enklare för Nintendo att göra bättre spel om man har bättre prestanda så förstår inte varför dom kan inte gå tillbaka till stationära

12
Skriv svar