BFBC2 vilket skit?

Medlem
BFBC2 vilket skit?

Är ni nöjda med spelet? För jag är inte direkt imponerad än så länge efter drygt 3 timmars spelande!
Köpte spelet från Play.com för 200kr inkl frak och fick paketet rakt ner i brevlådan.

Spelet säger ca 120 i ping in game och jag tror fan det stämmer för det är väldigt segt, trots att det "flyter"!
Buggen att man får TK när någon lämnar fordonet i full fart är fortfaranda kvar, hur fan kan man inte ha fixat den från BF2?
Varenda server är ju knökfull med Recons och man springer ju lika snabbt som en snigel!

Hoppas fan det blir demo av BF3!

Whine whine whine.. ska ge det några timmar till..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Se det från den ljusa sidan: Du får iallafall spela online. Någonting andra, mig inräknat, inte får då det tydligen inte existerar servrar.

Medlem

De är då dåliga på att polera spelen ordentligt innan release och efter. De kommer säkert ge upp på detta som de gjorde med BF2..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är i alla fall betydligt mer nöjd med BC2 än jag vart med MW2.
Men visst stör man sig på vissa saker.

Jag brukar leta upp servrar som limiterar antalet snipers och att hamna under fordonet när man hoppar ut i farten är aningen irriterande men för mig har det inte hänt mer än en handfull gånger (nog fler som råkat komma under mitt fordon) fortfarande konstig "bugg" oavsett.

Men att det känns segt tycker jag inte fast jag har runt 100 i ping (även alla andra på servern). Hastigheten man springer i känns "realistisk" jämfört med andra liknande spel jag kört.

Jag är också mer intresserad av BF3 så i princip av den anledningen så kommer jag köpa Medal of honor för en säkrad plats i deras (troligen stängda) beta. Betan av MoH's MP var inte så bra som jag hade hoppats på, eller så var det egentligen just det som förstörde allt.
Jag hoppades ju mer eller mindre på att MoH skulle bli som BFBC2 men med annan story etc etc, men då skulle de inte kunnat sälja det som ett nytt spel. Men med EA i nacken så lär Dice vara tvungna att lägga arbetandet med BC2 på is (kanske inte helt) med andra titlar i arbete.
MEN om de tvingas gör så så hoppas jag iaf att de får allt tid som behövs för att göra ett RIKTIGT BF3 med allt vad de innebär.
Men personligen så gillar jag BC2 för sin MP. MW2 för sin SP. Resp. spel sög på vice versa.

Medlem

Hehe, jag tappade lusten redan när jag testade betan. Blir aldrig mer nåt spel mer från varken DICE eller tillverkarna av Call Of Duty. Spelen blir sämre för varje nytt spel som släpps. Jag får inte den där wow känslan längre som jag fick på när BF1942 och första COD kom ut, men det kan vara åldern på mig också :). Numera blir det spel som Oblivion för min del


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Ja alltså, angående pingen, den du ser in-game sägs på flera håll vara missvisande då det skulle vara den tid det tar för informationen att färdas till servern och sedan tillbaka, tydligen. Hur det funkar vet jag inte.

Medlem

Jag kan inte ens logga in i mitt BC2, något som är sjukt fel.

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Hehe, jag tappade lusten redan när jag testade betan. Blir aldrig mer nåt spel mer från varken DICE eller tillverkarna av Call Of Duty. Spelen blir sämre för varje nytt spel som släpps. Jag får inte den där wow känslan längre som jag fick på när BF1942 och första COD kom ut, men det kan vara åldern på mig också :). Numera blir det spel som Oblivion för min del

Helt rätt.. Även om jag inte har hängt med så länge så känner jag att CoD 2 och 4 utklasser 5 och 6.. Ska bli spännande med Black Ops.. Känns som att dedikerade servar och mod tools kommer fixa det mesta.. Om dom inte failar med känslan..

Hitils är iaf CoD 4 det bästa spelet. Men MW2 SP var helt awesome

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Hehe, jag tappade lusten redan när jag testade betan. Blir aldrig mer nåt spel mer från varken DICE eller tillverkarna av Call Of Duty. Spelen blir sämre för varje nytt spel som släpps. Jag får inte den där wow känslan längre som jag fick på när BF1942 och första COD kom ut, men det kan vara åldern på mig också :). Numera blir det spel som Oblivion för min del

Oblivion!!! nu blev ja sugen på att lira lite, måste instalera spelet


signatur

Rwa?

Medlem

Det jag tyckte var tråkigast med BFBC2 var bristen på fordon. Alla stridsvagnar känns lika, kan inte vara så många heller. Sen saknade jag flygplan och mer banor där man fick flyga helikopter. Samt att själva förstörelsen av kartorna är mer en animation än verklig förstörelse. Husen har ju HP, så man kan nästan skjuta på samma ställe tills det brakar ihop :/

En annan störig sak var himlen, som lyste så starkt att man inte såg något i snipern eller när man flög hellikopter.

Men annars var det väll ganska bra, men de gamla bf spelen är bättre.

1
Skriv svar