LEGO Batman: The Videogame premiärplåtat

Medlem
LEGO Batman: The Videogame premiärplåtat

Min favorit hjälte och Lego, kan absolut inte bli bättre:D


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hur kommer det sig att så många fått dille på att göra spel med legoliknande figurer ?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Mjölka på!

Var det löjligaste jag hört. Så bara för att dom gör en massa spel baserat på lego så har det någon knytning? Sist jag kolla så har varken batman, starwars eller jones något med varandra att göra. Skulle väl vara att lucas art har ett finger med i både sw och jones.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Hur kommer det sig att så många fått dille på att göra spel med legoliknande figurer ?

De säljer bra helt enkelt, provade Star Wars lego spelet och det var faktiskt rätt kul, inget jag skulle köpa för 400:- men ser jag det för 99:- i realådan så är det som köpt!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

"LEGO" spelen(SW dvs) var ju helt okej. Gammaldags action/pussel med rätt skön humor.

Medlem

Är det bara jag som tycker att snubben till höger på första bilden ser ut som Max Payne i ansiktet?

Medlem

Mycket lego nu. Snart kommer väl Lego WoW

Inaktiv

Lego Star Wars IS TEH SHIT på Wii iaf, om man kör tillsammans med någon så mer spel med co-op PLIX!

Medlem

Nu får det fasen vara nog. Lego Star Wars 1 var lite nytänkande. Nu är det bara löjligt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Nu får det fasen vara nog. Lego Star Wars 1 var lite nytänkande. Nu är det bara löjligt.

Kasta inte sten i glashus:
Du har fyra spel i favoritlistan i din FZ profil. Allihop är uppföljare och inget av dem kan beskyllas för att vara speciellt nytänkande.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av Boomer:

Nu får det fasen vara nog. Lego Star Wars 1 var lite nytänkande. Nu är det bara löjligt.

Kasta inte sten i glashus:
Du har fyra spel i favoritlistan i din FZ profil. Allihop är uppföljare och inget av dem kan beskyllas för att vara speciellt nytänkande.

Det må vara så.. Men de är ändå de bättre uppföljarna faktiskt.. Borträknat är Halo 3.. Då jag inte gillar halo serien

Och iofs.. oblivion va inte lika bra som morrowind.. Men kotor2 > *

Ska bli kul o se jokern i legoform.

Skrivet av Divion:

Var det löjligaste jag hört. Så bara för att dom gör en massa spel baserat på lego så har det någon knytning? Sist jag kolla så har varken batman, starwars eller jones något med varandra att göra. Skulle väl vara att lucas art har ett finger med i både sw och jones.

Kolla närmare, alla spel är gjorda av samma utvecklare: http://games.ign.com/objects/026/026147.html

Det verkar onekligen som det har hittat ett mycket enkelt och framgånsrikt recept:

1. Leta upp ett gammalt film-IP
2. Gör spel med LEGO-grafik
3. ???
4. PROFIT!

Vad är det som skiljer denna affärsmodell från de som andra konceptmjölkande företag använder, annat än att det anses tufft att hata t.ex. EA?

Medlem

Spelar det NÅGON som helst roll om det är mjölk eller inte om spelen håller en hög kvalite som gör dem roliga att spela?


signatur

Videomupp

Medlem

Vad det skall klagas då, var glad att några tänker på att göra spel som är kul för både barn och vuxna

Skrivet av Loading:

Var glad att några tänker på att göra spel som är kul för både barn och vuxna

Det är det väl ingen brist på? Jag menar, kidsen älskar ju att skjuta huvet av folk så att blodet stänker.

Medlem

sedan så kan man också mena "barn" och sedan mena Barn. Alla föräldrar kanske inte tillåter att deras mindre barn spelar våldsamma spel.

"Will someone Think about the children!?" - The Simpsons

Skrivet av Loading:

sedan så kan man också mena "barn" och sedan mena Barn. Alla föräldrar kanske inte tillåter att deras mindre barn spelar våldsamma spel.

"Will someone Think about the children!?" - The Simpsons

Jovisst, jag ville bara belysa en intressant observation:
Jag tror att kids i 10-årsåldern blir mer lyriska av brutala våldsspel än vuxna, medans vuxna personer upskattar den subtila humorn i t.ex. Nintendos barnvänliga spel mer än vad kids gör. Om man tittar bortom PEGI-märkningen och officiella åldersrekommendationer, vilka spel är då egentligen "barnspel" och "vuxenspel"?

Fotnot: Spelutvecklare gör spel efter vad de själv tycker är roligt; alla spel är vuxenspel gjorda för barnet inom oss.

Medlem

Iofs så finns det för lite spel med lyckad humor.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Spelar det NÅGON som helst roll om det är mjölk eller inte om spelen håller en hög kvalite som gör dem roliga att spela?

Precis, Lego Star Wars var ju riktigt kul och helcharmigt fast det är klart att det kan bli långtråkigt i längden om dom gör Batman och Indiana Jones precis som Star Wars. Ser i vilket fall fram emot Lego Batman

1
Skriv svar