Don't Nod släpper trailer för Lost Records: Bloom & Rage

Robot
Don't Nod släpper trailer för Lost Records: Bloom & Rage

Och den doftar starkt av 90-talsnostalgi.

#Dont-nod, #Lost-records-bloom-and-rage


Medlem

Det ser fantastiskt ut. Ser fram emot det, så länge det åtminstone finns lite gameplay i spelet.

Medlem

I riktig Don't nod anda, ja tack!

Medlem

Älskar dessa typer av spel sedan LiS, och ser fram emot detta!

Medlem

Så hon springer omkring med en stor videokamera? Kändes som att hon hanterade en mobiltelefon, men dessa fanns inte på 90-talet. Kändes lite konstigt. Men samtidigt så var det bara någon minut vi såg. Spelet ser iaf intressant ut.

Medlem

Stor och stor? Fanns handhållna videokameror på 90-talet också, som inte var speciellt tunga, stora eller svåra att leka med.
Source: familjen hade en och spelade in mycket av systersonens första år i mitten av 90-talet

Medlem
Skrivet av Maysay:

Så hon springer omkring med en stor videokamera? Kändes som att hon hanterade en mobiltelefon, men dessa fanns inte på 90-talet. Kändes lite konstigt. Men samtidigt så var det bara någon minut vi såg. Spelet ser iaf intressant ut.

Större än en mobil men inte jättestor skillnad mot en systemkamera med objektiv. Kommer ihåg att vi hade en svart av något märke och jag kunde filma med den som 10-12 åring.
Sen vet jag inte vilken del av videon du tänker på? Tänker att alla vinklar utom kanske när hon filmar sina ben känns rimliga.
Dessutom är väl i princip alla gamla skate videos gjorda med liknande kameror och där är det ju snabba manövreringar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Fragtjuv

Det ser väldigt spännande ut tycker jag. Jag gillade LiS väldigt mycket och det här ser ut att vara ett spel av samma typ så jag tror att jag kommer att bli nöjd. Bara att hoppas att storyn blir intressant. Den här typen av spel hänger ju mycket på det.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Maysay:

Så hon springer omkring med en stor videokamera? Kändes som att hon hanterade en mobiltelefon, men dessa fanns inte på 90-talet. Kändes lite konstigt. Men samtidigt så var det bara någon minut vi såg. Spelet ser iaf intressant ut.

sony släppte sin första handycam 1985.
jag tyckte den replikera gamla camcorder stilen rätt bra, hon vände t.om kameran otympligt emot sig, så vet inte exakt vad du reagera på som du tyckte kändes mobilaktigt

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

sony släppte sin första handycam 1985.
jag tyckte den replikera gamla camcorder stilen rätt bra, hon vände t.om kameran otympligt emot sig, så vet inte exakt vad du reagera på som du tyckte kändes mobilaktigt

Ifs så hade jag en VHS-C kamera själv. Men den kändes ganska otymplig. Visst. Kan ha fel.

Medlem

Ser riktigt lovande ut, ser fram emot att se hur det här blir.

Medlem

Har blivit lite av ett Don't Nod fan så detta ska hållas ett öga på ser intressant ut! Off topic vart är Vampyr 2 ???

ZF
Medlem

Toppen.

Vet inte varför men får en märklig känsla av att det ligger lite Stranger things som inspiration.

Skrivet av Maysay:

Ifs så hade jag en VHS-C kamera själv. Men den kändes ganska otymplig. Visst. Kan ha fel.

Det beror på kameran, och handen. Kanske har hon MAN-HANDS!™ så den blir mindre, relativt sett. Vill ändå minnas att det fanns VHS-C kameror som på tal om män, liksom vissa exklusiva Walkmen knappt var större än fodralen till kassetterna.

Att det ligger VHS-band här och där, samt i brandingen för spelet, säger kanske inte så mycket mer än att de förväntar flest ser just det som representativt för tiden.

Vare sig det är VHS-C eller ännu mindre band som Hi8 miniDV så brukade ju målet vara att det inspelade till sist ändå skulle hamna på vanlig VHS eller i datorn. Fast det brukade nog bli lite sisådär med de projekten för de flesta... ;D

1
Skriv svar