Toys for Bob lämnar Activision och blir självständiga

Robot
Toys for Bob lämnar Activision och blir självständiga

Men Spyro- och Crash Bandicoot-utvecklaren tror på fortsatt samarbete.

#Activision, #Toys-for-bob


Medlem

Antar att MS behåller Tony hawks och Crash licensen, kanske är något nytt spel ur de serierna som dem vill bli klara med.

Annars är det ju kul att se dem går 3rd party, speciellt att komma bort från ABK. Även om MS tagit över så brukar dem låta företagen driva på typ som innan uppköp så det blir nog skönt att slippa det.

Ser fram emot vad som kommer härnäst.
Lite synd om MS behåller Crash licensen dock eftersom att MS inte intresserade av den typen av spel.

Medlem

Tråkigt! Villa ju ha deras spel till gamepass

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser fram emot vad som kommer härnäst.
Lite synd om MS behåller Crash licensen dock eftersom att MS inte intresserade av den typen av spel.

Precis, det är svårt att slänga in MTX i ett Crash spel eller göra någon live service variant av det = skit i M$ ögon.

Medlem
Skrivet av dummle112:

Tråkigt! Villa ju ha deras spel till gamepass

Det är väl inget som hindrar att deras spel kommer till Game Pass i framtiden?

Tycker är det positivt att de tar sig ur rävsaxen med Activision och Microsoft.

Medlem

Bra för dem. De är för bra för att fastna i ett så uselt företag som ActiBlizz.

Medlem
Skrivet av Bloodberet:

Det är väl inget som hindrar att deras spel kommer till Game Pass i framtiden?

Tycker är det positivt att de tar sig ur rävsaxen med Activision och Microsoft.

Ja just denna del skulle ju kunna gälla just GamePass releaser av deras spel.

"Banden till Activision och Microsoft verkar dock inte kapas helt och hållet, för de säger sig jobba på ett samarbete med de sistnämnda."

Redaktör
Ponny

Gillar den här utvecklingen. Förhoppningsvis ger Microsoft dem chansen att fortsätta göra Spyro och Crash.

Sen vill åttaåringen i mig se en revival av Skylanders (men min plånbok säger nej).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Äntligen. Dagen då dom blev tvingade att lägga ner sina projekt och jobba med Call of Duty var en sorgens dag.

Gen
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Äntligen. Dagen då dom blev tvingade att lägga ner sina projekt och jobba med Call of Duty var en sorgens dag.

Ja, tänk att tvingas slösa sin tid på det recyclade CoD skräpet Hoppas att de verkligen återfår sin kreativa frihet.

Mycket snack om Spyro och Crash här, men STAR CONTROL HALLÅ?! En värdig uppföljare till legendariska Star Control II hade varit något. Tyvärr tror jag grundarna av studion lämnade för några år sen, om jag inte missminner mig.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gillar den här utvecklingen. Förhoppningsvis ger Microsoft dem chansen att fortsätta göra Spyro och Crash.

Sen vill åttaåringen i mig se en revival av Skylanders (men min plånbok säger nej).

Heja åttaåringen!
Visst sved det i börsen, men jisses vad kul koncept det var med figurerna. Bra kvalité på dem också. Samlarmani deluxe.. Måste..ha..alla...
Hade så kul med Skylanders tillsammans med barnen. Funkade finfint att spela coop och extra plus att det fanns svenskt tal.
Har kvar samtliga spel, portal och 100+ figurer. Kusinbarnbarnet har ju nyss fyllt ett, så om några år är det dags igen

Ambassadör
Xbox

Låter som en bra lösning. Kan inte vara särskilt roligt att sitta i Call of Duty-fabriken för en sådan studio. Hoppas att de får fortsätta jobba med några av MS IP, typ Spyro.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar