Kommande Suicide Squad-patchen skrotas - Fokus läggs på första säsong

Robot
Kommande Suicide Squad-patchen skrotas - Fokus läggs på första säsong
Inaktiv

Suicide game.

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_332538:

Suicide game.

Hehe, ja de verkar vara lite för inne i hela den idén. 😅

Medlem

Patchoside


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Såg någon artikel där de spekulerade att live service delen kanske avslutas redan efter ett år med tanke på hur lite Suicide Squad-spelet sålt.

Ett annat spel i samma sits är Redfall. Det spelet såldes i en extradyr version med ett så kallat "hero pass" där man betalat i förskott för två nya hjältar. Men de är inte någonstans i synhåll, istället har de sagt att de är framskjutna till "någon gång 2024". Eftersom det bara är två månader kvar till ettårsdagen för Redfall så kan alltså spelare som köpt "hero pass" inte få tillgång till dessa inom första året ens.

Här är en enkel formel hur man gör ett bra live service spel: Gör ett bra spel som inte är byggt för att dra ut på gameplay och mjölka spelarna. Exempel: Helldivers 2.

Steamdb info:
Suicide Squad: Kill the Justice League - 602 samtidigta spelare som högst senaste 24 t (extremt lågt med tanke på budget/release)
Redfall - 55 samtidigta spelare som högst senaste 24 t (otroligt lågt med tanke på budget/release)
Tittade på ett 11 år gammalt spel, M&M Heroes VI - det hade 100 spelare som max senaste 24 t.

Quake-konnässsör

Äh, låt buggarna vara kvar, det ända roliga med spelet hitttils

Medlem

Suicide Squad: Kill Rocksteady Studios

Medlem

Tror ni att det här spelet överlever ett helt år. Så som Rocksteady har lovat med content.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tror ni att det här spelet överlever ett helt år. Så som Rocksteady har lovat med content.

Men utöver det så blir det nog inte så mycket mer.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tror ni att det här spelet överlever ett helt år. Så som Rocksteady har lovat med content.

Jag tror att Rocksteady kommer att leverera vad de har lovat i form av kommande content för att sedan gå vidare i livet.

Finns ingen anledning att ge ett lik konstgjord andning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Frågan är väl vad kvalitén blir på dlc men med tanke på grundspelet så spelar det kanske inte så stor roll.
Bästa är kanske att begrava spelet snabbt och satsa på något fler kunder vill ha i framtida projekt.
Om inte detta fiasko tar död på studion då.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Såg någon artikel där de spekulerade att live service delen kanske avslutas redan efter ett år med tanke på hur lite Suicide Squad-spelet sålt.

Ett annat spel i samma sits är Redfall. Det spelet såldes i en extradyr version med ett så kallat "hero pass" där man betalat i förskott för två nya hjältar. Men de är inte någonstans i synhåll, istället har de sagt att de är framskjutna till "någon gång 2024". Eftersom det bara är två månader kvar till ettårsdagen för Redfall så kan alltså spelare som köpt "hero pass" inte få tillgång till dessa inom första året ens.

Här är en enkel formel hur man gör ett bra live service spel: Gör ett bra spel som inte är byggt för att dra ut på gameplay och mjölka spelarna. Exempel: Helldivers 2.

Steamdb info:
Suicide Squad: Kill the Justice League - 602 samtidigta spelare som högst senaste 24 t (extremt lågt med tanke på budget/release)
Redfall - 55 samtidigta spelare som högst senaste 24 t (otroligt lågt med tanke på budget/release)
Tittade på ett 11 år gammalt spel, M&M Heroes VI - det hade 100 spelare som max senaste 24 t.

Tror dock redfall har många "nåja" fler spelare på gamepass

Skribent
Skrivet av Freakon:

Jag tror att Rocksteady kommer att leverera vad de har lovat i form av kommande content för att sedan gå vidare i livet.

Finns ingen anledning att ge ett lik konstgjord andning.

Tror det blir något liknade, Warner lär inte vilja lägga mer pengar på det heller. Tror de snarare kommer försöka kräma ur så mycket de kan för att i alla fall få tillbaka lite deg, sen kommer de hoppa skeppet.

Möjligen en sista hooray blir att sätta spelet på Game Pass ett tag likt Avengers, och sen dra pluggen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Tror dock redfall har många "nåja" fler spelare på gamepass

Absolut, men även om spelet finns på andra platformar och konsoler är Steam en stor plattform. Det ger en indikation på bra spelet säljer.

En fotnot; betygen för Redfall är urusla på Steam, Suicide Squad gillas i alla fall av de som spelar det (78% just nu).

Edit: en sak som ger en liten indikation är hur många som betygsatt spelen på Microsoft Store. Det är en viss procent som betygsätter spel, även om det förstås varierar så betyder få recensioner att spelet inte spelas av så många. Redfall har 62 betyg för mig på svenska butiken (MS kör regionalt segmenterad info tror jag). Tittar jag på ett populärt spel som Sea of Thieves har det tusentals betyg på MS Store.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Finns ingen anledning att ge ett lik konstgjord andning.

När tror ni Gollum Nintendo Switch versionen släpps då?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag läste något om att man kommer kunna döda slutbossen typ 17gg genom olika universums som skulle släppas via nya säsonger.

Om det inte hålls skulle warner kunna bli stämd?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag läste något om att man kommer kunna döda slutbossen typ 17gg genom olika universums som skulle släppas via nya säsonger.

Om det inte hålls skulle warner kunna bli stämd?

Kan stämma, det går ju alltid... men vem gör det, om man förlorar har man troligen spenderat alla pengar man har och kommer ha för resten av sitt liv.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Konstigt att patchen skrotas, borde väl i värsta fall bara senareläggas

Medlem

Bättre att skrota spelet. De måste väl inse snart att folk inte orkar med fler live service-spel?

Medlem

Är detta spel värt att köpa åt mig själv.? Lirar aldrig Co-Op-Spel utan endast SP-Player titlar. Är det skoj att lira just så.?

Jag vet att spelet är uppbyggt som ett GaaS-Spel. LiVE Service med andra ord..

Vad tror ni. Kan jag uppskatta det genom att lira det helt ensam? Tacksam för svar..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar