Neil Druckmann tror sig inte palla med så många fler storspel

Robot
Neil Druckmann tror sig inte palla med så många fler storspel

Men skiftar gärna till något mindre som låter honom använda sin kreativitet.

#Naughty-dog, #Neil-druckmann, #The-last-of-us, #Uncharted


Medlem

Hade gärna sett dom göra något mindre, kanske ett nytt Jak, men det lär ju inte hända. Sony verkar mest vilja släppa stora titlar nu för tiden och det är väl därför releaselistan är ganska tom just nu.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Hade gärna sett dom göra något mindre, kanske ett nytt Jak, men det lär ju inte hända. Sony verkar mest vilja släppa stora titlar nu för tiden och det är väl därför releaselistan är ganska tom just nu.

Är nog svårt att skala ner en studio när du under flera år byggt upp den för att hantera stora projekt. Då starta man nog hellre upp nya studios från början med målet att satsa på mina spel. Niel kanske lämnar ND och startar upp nåt nytt i framtiden? Kan ju fortfarande vara knutet till Sony, använda deras tech osv.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Hade gärna sett dom göra något mindre, kanske ett nytt Jak, men det lär ju inte hända. Sony verkar mest vilja släppa stora titlar nu för tiden och det är väl därför releaselistan är ganska tom just nu.

Sony har precis släppt Helldivers 2.

Medlem
Skrivet av Brona:

Är nog svårt att skala ner en studio när du under flera år byggt upp den för att hantera stora projekt. Då starta man nog hellre upp nya studios från början med målet att satsa på mina spel. Niel kanske lämnar ND och startar upp nåt nytt i framtiden? Kan ju fortfarande vara knutet till Sony, använda deras tech osv.

Jo, så kan det absolut vara, men dom skulle kanske kunna göra som Obsidian med Pentiment? Dom var ett team på 13 personer har jag för mig och Josh Sawyer gjorde det spelet mycket på grund av att han var trött på stora projekt.

Skrivet av Thane:

Sony har precis släppt Helldivers 2.

Jag tänker på resten av året. 2024 har nyligen börjat och releaselistan för resten av det är väl inte speciellt imponerande?

Medlem

Ser gärna mer av det. Testa en ny idé, utforska den genom att göra ett fulländat spel av det utan att mjölka idén eller tvingas bloata sönder det, och ge oss ett givande avslut. Vi behöver inte ha 100 timmar hela tiden, där 10 timmar känns fräscha och nyskapande och resten är padding för att rättfärdiga prislappen på 799kr som är ett resultat av en budget på 10 miljarder.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jo, så kan det absolut vara, men dom skulle kanske kunna göra som Obsidian med Pentiment? Dom var ett team på 13 personer har jag för mig och Josh Sawyer gjorde det spelet mycket på grund av att han var trött på stora projekt.

Jag tänker på resten av året. 2024 har nyligen börjat och releaselistan för resten av det är väl inte speciellt imponerande?

Det finns inga 'releaselistor', och det har aldrig funnits.
Utöver det så utannonseras spel kortare och kortare inpå lanseringsdatum, jag tror vi kan förvänta oss överraskningar

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det finns inga 'releaselistor', och det har aldrig funnits.
Utöver det så utannonseras spel kortare och kortare inpå lanseringsdatum, jag tror vi kan förvänta oss överraskningar

https://www.gamespot.com/articles/2024-upcoming-games-release...
Tror han syftar på något sånt här, anser att det är en releaselista.

Sen när utannonseras dom kortare? Är det inte ett Sony spel som brukar hålla sig inom 24 månader så det nästan alltid 3 års väntan på ett AAA spel. (Helldivers 2 var 8 månader vilket är ett rekord, väldigt tacksamt. Dock inte AAA)
Indiespel kan ju självklart också överraska, dom har ju inte råd med samma marknadsföring.

Efter allt som händer i världen har det blivit ännu värre, gäller inte bara spel. Många serier har man fått vänta i 2 år/delat upp säsonger. Lame.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

https://www.gamespot.com/articles/2024-upcoming-games-release...
Tror han syftar på något sånt här, anser att det är en releaselista.

Sen när utannonseras dom kortare? Är det inte ett Sony spel som brukar hålla sig inom 24 månader så det nästan alltid 3 års väntan på ett AAA spel. (Helldivers 2 var 8 månader vilket är ett rekord, väldigt tacksamt. Dock inte AAA)
Indiespel kan ju självklart också överraska, dom har ju inte råd med samma marknadsföring.

Efter allt som händer i världen har det blivit ännu värre, gäller inte bara spel. Många serier har man fått vänta i 2 år/delat upp säsonger. Lame.

God of War Valhall i höstas från Sony, några dagar innan

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det finns inga 'releaselistor', och det har aldrig funnits.
Utöver det så utannonseras spel kortare och kortare inpå lanseringsdatum, jag tror vi kan förvänta oss överraskningar

Vadå finns inga releaselistor? FZ har ju en till och med. Sen har inte Sony någon officiell men det är så klart inte det jag menar.

Självklart kan det dyka upp överraskningar, men känns väldigt optimistiskt att tro att Sony skulle utannonsera något så nära inpå release, om det inte är en remaster eller liknande. Men vi får väl se helt enkelt. Jag har gärna fel.

Skrivet av itsnotme:

God of War Valhall i höstas från Sony, några dagar innan

Nej, DLC och uppdateringar räknas inte.

Medlem

Verkar vara flera som inte orkar med storspel längre.
AAA industrin har grävt ner sig lite att vad man än vill göra för spel så blir det spel som kostar flera miljoner att göra men skillnaden på ett nytt spel och ett 10år gammalt är minimalt.
Samtidigt sitter det utvecklare och "gör spel på fritiden" hemma i källaren som blir större och populärare.
Tror det är också en orsak till alla uppsägningar mm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När man spelat ut Last of us Part 2 så känns det ju som att de gjort allt de kan för att inte behöva skapa någon uppföljare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar