Snart verkar vi kunna spela våra ägda spel via Xbox Cloud Gaming

Robot
Snart verkar vi kunna spela våra ägda spel via Xbox Cloud Gaming

Istället för bara merparten av Game Pass-spelen.

#Xbox-cloud-gaming, #nyhetstips


NuZ
Testpilot

Nice! Riktigt coolt hur fort utvecklingen går
Ska bli intressant och se vilka som nappar på detta om det är sant


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hur funkar detta med fysiska spel? Eller räknas bara digitala hyrspelen?

Medlem

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Medlem
Skrivet av Guld:

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Jag

Medlem
Skrivet av Guld:

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Till vissa spel funkar det utmärkt, och speciellt att streama till andra enheter som tex steam deck. Så det är VÄLDIGT upphetsande för vissa av oss att kunna njuta av xbox spel på olika enheter och platformar! Sen är det ju en tjänst som är under utveckling, både i upplösningar, fps och latency.

Medlem
Skrivet av Guld:

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Jag

Medlem
Skrivet av Guld:

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Jag

Medlem
Skrivet av Guld:

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Jag!

Medlem
Skrivet av Guld:

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Jag

Medlem

Då saknas det bara lokalt multiplayer och högre kvalitet på själva streamen, sen så har vi en riktig Stadia ersättare. Rip Stadia. 💔

Medlem
Skrivet av Guld:

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Jag 😁

Medlem
Skrivet av robbis:

Till vissa spel funkar det utmärkt, och speciellt att streama till andra enheter som tex steam deck. Så det är VÄLDIGT upphetsande för vissa av oss att kunna njuta av xbox spel på olika enheter och platformar! Sen är det ju en tjänst som är under utveckling, både i upplösningar, fps och latency.

Ryktas ju att Microsoft ska släppa en ny handkontroll som är direktuppkopplat mot molnet, likt Stadia. Detta borde kunna minska latency en del och göra en redan rätt så okej spelupplevelse ännu bättre.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ryktas ju att Microsoft ska släppa en ny handkontroll som är direktuppkopplat mot molnet, likt Stadia. Detta borde kunna minska latency en del och göra en redan rätt så okej spelupplevelse ännu bättre.

Det får vi verkligen hoppas. Stadia funkade fantastiskt bra, mycket mer smooth upplevelse än xCloud även om jag använder den otroligt mycket. Jag hoppas dock den nya handkontrollen är mer likt än steam deck än en vanlig handkontroll med wifi.

Medlem

Trevlig nyhet även om det idag redan går att göra om man äger en Xbox iom att man kan streama sin Xbox via molnet så allt man har installerat på den kan man spela (och ladda ned etc).. kräver förvisso att ens Xbox har internetuppkoppling och står i standby.

Men ju smidigare desto bättre 🙂

Sedan jag skaffade och modifierade en gamesir g8 så den funkar med en 9" surfplatta så föredrar jag nästan spela så även om teven står precis bredvid


signatur

Ultrazine

Medlem
ZF
Medlem
Skrivet av BlackZam:

Då saknas det bara lokalt multiplayer och högre kvalitet på själva streamen, sen så har vi en riktig Stadia ersättare. Rip Stadia. 💔

Gissar hejvilt nu, men..

En ersättare till Stadia där man måste betala kontinuerligt för att spela sina "ägda" spel.

Skulle inte förvåna om detsamma gäller P2 i de fallet. För de har ju redan ett patent på hur en P2 ska verifiera sitt "ägande" av ett spel för att spela hos någon annan som äger spelet genom en registrerad kontroll.

Medlem
Skrivet av Guld:

När man streamar spelen igenom molnet för att spela då finns inte HDR10 och det hackar i större krävande spel och ingen 4k eller 60fps. Vem är upphetsad att då spela igenom molnet?

Jag

1
Skriv svar