Rykte: "Switch 2" släpps inte förrän i början av 2025

Robot
Rykte: "Switch 2" släpps inte förrän i början av 2025

Spelutgivare ska ha blivit informerade om förseningen.

#Switch-2, #nyhetstips


Medlem

Bättre att släppa Switch 2 i rätt tid än att släppa en konsol utan spel som med Xbox series S/X med Halo långt senare än tänkt. Det hade varit pinsamt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nintendo har ju alltid varit riktigt starka med förstaparts spel vid släpp till skillnad från både Sony och Microsoft. Så låter väl vettigt att dom vill ha spelen klara innan konsolen ska ut.

Medlem

Låter klokt.
En ny konsol skall kännas som en ny konsol och det gör den endast med hjälp av bra, exklusiva och optimerade spel.

De kan lägga hösten/vintern på att bygga upp hype så det blir tydligt för alla Nintendo släpper en ny konsol.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av lonian:

Bättre att släppa Switch 2 i rätt tid än att släppa en konsol utan spel som med Xbox series S/X med Halo långt senare än tänkt. Det hade varit pinsamt.

Nu har vi tekniskt sett inte fått ett nytt Mario Kart på över 10 år snart så känns som de borde ha ett nytt spel av serien redo

Medlem
Skrivet av Keima:

Nu har vi tekniskt sett inte fått ett nytt Mario Kart på över 10 år snart så känns som de borde ha ett nytt spel av serien redo

Med mängden banor som är tillgängliga på Mario Kart 8 Deluxe så kommer det nog kännas fattigt i jämförelse i nästa Mario kart när det kommer. Men de lär väl säkert utveckla det också med tiden.

Det vore oerhört intressant att se Nintendos roadmap av spel. Finns säkert en hel del spel som är redo att printas ut men ska släppas i en specifik ordning.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Att det "av allt att döma" var tänkt att släppa Switch 2 under 2024 så borde det finnas en uppsjö av källor till detta påstående. Kan ni presentera en sådan källa så att vi kan bekräfta att det är en faktisk försening vi har att göra med, och inte bara "inte så tidigt som vi hoppats".

Medlem
Skrivet av Danster:

Att det "av allt att döma" var tänkt att släppa Switch 2 under 2024 så borde det finnas en uppsjö av källor till detta påstående. Kan ni presentera en sådan källa så att vi kan bekräfta att det är en faktisk försening vi har att göra med, och inte bara "inte så tidigt som vi hoppats".

Mm, inte heller så säker att 2024 var helt spikat. 2025 har alltid låtit ganska rimligt i mina öron.

Inaktiv
Skrivet av Keima:

Nu har vi tekniskt sett inte fått ett nytt Mario Kart på över 10 år snart så känns som de borde ha ett nytt spel av serien redo

Det enda var att de valde att släppa sitt nionde Mario Kart till smartphones istället.

Medlem

Jag minns att jag var jätte nöjd med mitt PlayStation 1 Demo som man fick med när den kom. Kolla på dinosaurie som såg så verklig ut eller på rockan. Det var tider det då man var ung och med inte så bortskämda ögon ännu.

Inaktiv
Skrivet av Saurfange:

Jag minns att jag var jätte nöjd med mitt PlayStation 1 Demo som man fick med när den kom. Kolla på dinosaurie som såg så verklig ut eller på rockan. Det var tider det då man var ung och med inte så bortskämda ögon ännu.

Den demon minns jag. Det var häftigt.

Som tur vad så tror jag faktiskt att jag slapp få jätte bortskämda ögon. Så för mig vill jag bara ha en bra konsol som fungerar och där det kommer en hel del bra spel, både gammalt och nytt. Sen bryr jag mig inte hur det ser ut, så länge det inte är sämre grafik än till Wii U.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Den demon minns jag. Det var häftigt.

Som tur vad så tror jag faktiskt att jag slapp få jätte bortskämda ögon. Så för mig vill jag bara ha en bra konsol som fungerar och där det kommer en hel del bra spel, både gammalt och nytt. Sen bryr jag mig inte hur det ser ut, så länge det inte är sämre grafik än till Wii U.

Haha det var Demo 1 som showcasea detta:
https://youtu.be/lPhFsdgI958?si=wsGM1TJCQPjVKN2X

Medlem

Hur kan en konsoll utan releas datum bli försenad?
Ser hellre att den kommer ut senare och har bra spel än att den släpps med några mediokra apel

Inaktiv
Skrivet av Vampir:

Hur kan en konsoll utan releas datum bli försenad?
Ser hellre att den kommer ut senare och har bra spel än att den släpps med några mediokra apel

Så länge de inte har utannonserat något så är den inte försenad som du säger men om det är sant att Nintendo sagt till dem som utvecklar spel till konsolen att den först släpps hösten 2024 och sedan ändrar sig till 2025 så är den ju försenad för dem som känner till detta.

1
Skriv svar