Fyra Xbox-titlar kommer till PS5 och Switch - men inte Indy eller Starfield

Robot
Fyra Xbox-titlar kommer till PS5 och Switch - men inte Indy eller Starfield

De fyra spelen är hemliga så rubrikbilden är en reeen slump.

#microsoft, #ps5, #switch, #xbox


Medlem

Synd.. Starfield hade varit trevligt.. De övriga är jag personligen inte intresserad av.. Jo, Indy är givet såklart..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Synd.. Starfield hade varit trevligt.. De övriga är jag personligen inte intresserad av.. Jo, Indy är givet såklart..

Du och jag får låna varandras konsoler nån dag... Du får Starfield, jag får testa FF7 rebirth hehe

Medlem

I denna intervju låter det inte helt stensäkert från Phil, då han nämner att de får se hur det går för de fyra och "lära sig" inför framtiden.

https://www.theverge.com/24073666/microsoft-gaming-phil-spenc...

Medlem

Kul för Ps5 och Switch-ägare om det är dom spelen som nämns som kommer!
Sea Of Thieves, HiFi Rush och Grounded är toppenspel som slår Starfield alla dagar i veckan!

Medlem

Jag är bara intresserad av Sea of Thieves.

Medlem

Jag tror fortfarande att vi får se Starfield till PS5:an men mest pga att intresset för spelet har dalat och det inte blev den systemsäljare som MS hoppades på. Har svårt att se att det skulle bli någon större framgång på den heller dock.


signatur

PSN: Swede_78

Redaktör
Ponny

Jag har ändå en känsla av att det är en dammlucka. Ett paradigmskifte rentav.

De kanske kör lite av Sony-strategin på pc. Först Xbox och pc, sedan PS5 och Switch. Starfield i höst, kanske? Även om Starfield får mycket kritik skulle det ändå kunna bli en miljonsäljare på PS5. Det har sålt bra på Steam, trots allt och – vill jag hävda bestämt – det är ett bra spel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag hoppas verkligen att det är Sea of Thieves. Hade varit så kul.

Sen står det ju att källor säger att det är Grounded som är det andra community drivna spelet men skulle det inte kunna vara Forza Horizon också? Jag saknar den sortens bilspel på PS5an.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag hoppas verkligen att det är Sea of Thieves. Hade varit så kul.

Sen står det ju att källor säger att det är Grounded som är det andra community drivna spelet men skulle det inte kunna vara Forza Horizon också? Jag saknar den sortens bilspel på PS5an.

Från källor med insyn i MS strategi så är de två första Hi-fi Rush och Pentiment! Följt av Sea of Thieves och Grounded! Det sägs också att Starfield kan komma att släppas till PS5 senare - och att detta uttalande om att det inte gör det bara gäller dessa fyra första titlar! Så hoppas en på Starfield till PS5 (och kanske Switch 2?) är det inte helt dött alltså!

Medlem

Hoppas de fixar inputlag till HFR på PS5. Beroende på hur bra det funkar kanske jag vill ha det där istället för på Steam där det sägs lagga en del

1
Skriv svar