Steam-spelarna gillar Suicide Squad, medan kritikerbetygen är Redfall-svala

Robot
Steam-spelarna gillar Suicide Squad, medan kritikerbetygen är Redfall-svala
Medlem

När vi ändå snackar siffror så kunde jag inte undgå denna lilla poll...

Av nästan 40 000 personer så är det alltså bara 10% som hade rekommenderat spelet, varav endast 3% hade genast rekommenderat detta. Nästan tre gånger så många, nästan 30% mao, hade dock inte rekommenderat det alls och de allra flesta bryr sig tydligen inte. Det här kommer ju inte att bli någon hit.

Medlem

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ingen unik bild direkt, typ som denna från 2016. Verkar som både Poke..palworld och suicide squad fått inspiration från annat håll.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Det är inte ett dåligt spel, saknar just nu bara content, det blir väldigt repetetivt snabbt, dom har dessutom ganska trevliga sätt att customiza sin build, stor problemet är att dom introducerar alla roliga system alldelles för sent, flera får man inte ens förrän kampanjen är över, ger dåligt första intryck, första par timmarna hade man inte ens loot.

Medlem
Skrivet av matt76:

Ingen unik bild direkt, typ som denna från 2016. Verkar som både Poke..palworld och suicide squad fått inspiration från annat håll.

https://valleyadvocate.com/wp-content/uploads/2016/11/5-look-...

Du har rätt. Scenen är inte unik.

Jag finner det roliga i att två storspel råkar använda samma scen inom en och samma månad!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Så helt enkelt fungerar systemet med recensioner där bara dom som verkligen dras till live service spel har köpt det och tycker om det eftersom det följer den checklistan. Medan alla andra läst och insett att det är bättre att spara pengarna till annat?

Medlem

Tror inte det är ett jättedåligt spel, tror bara att många (mig själv inkluderad) är så otroligt besvikna och ledsna över att detta är vad skaparna av en de bästa spelserierna genom tiderna skapat.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

De som köper och betygsätter spelen först är ju oftast fanboys och hypehöga FOMOister som vill rättfärdiga sitt 70-100€ köp, vilket många initiala omdömen även brukar reflektera.

Exempelvis Starfield på Steam recent omdömen gick från att vara "mestadels positivt", till "blandat" och sedan "mestadels negativt".

Det finns självklart de fall där spel kan förbättras eller försämras över tid men generellt är det ju oftast vettigast att vänta ett tag om man vill se en mer nyanserad överblick vad folk generellt tycker.

Medlem

Det är ju värt att påpeka också att de flesta bemödar sig inte med att skriva en rescension.

En minoritet av spelarna som inte gillar spelet är gaphalsar som inte drar sig för att låta andra veta hur mycket de hatar spelet. De allra flesta däremot slänger det på hyllan och spelar något annat istället. Ett dåligt spel är inte värt att slösa sin energi på att vara arg över.

Många kommer även att bojkotta spelet fullständigt, enbart för att Sweet Baby Inc har medverkat i dess utveckling.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

När vi ändå snackar siffror så kunde jag inte undgå denna lilla poll...
https://imgur.com/aYE8NNN.jpg

Av nästan 40 000 personer så är det alltså bara 10% som hade rekommenderat spelet, varav endast 3% hade genast rekommenderat detta. Nästan tre gånger så många, nästan 30% mao, hade dock inte rekommenderat det alls och de allra flesta bryr sig tydligen inte. Det här kommer ju inte att bli någon hit.

Litar aldrig på dessa typer av polls. Speciellt inte när det har varit så mycket negativitet på sociala medier, alldeles för hög risk att folk som inte har testat spelet ger felaktig data.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Litar aldrig på dessa typer av polls. Speciellt inte när det har varit så mycket negativitet på sociala medier, alldeles för hög risk att folk som inte har testat spelet ger felaktig data.

Viss felmarginal får man givetvis alltid räkna med, men jag tror att det gäller BÅDE de som ger negativt omdöme och de som ger positivt omdöme utan att egentligen mena det eller ens själva ha testat. Så att jag tror att det jämnar ut sig där i slutändan och ju fler röster, desto mer sannolikt att resultatet är en någorlunda trovärdig fingervisning för hur de flesta faktiskt tycker.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Viss felmarginal får man givetvis alltid räkna med, men jag tror att det gäller BÅDE de som ger negativt omdöme och de som ger positivt omdöme utan att egentligen mena det eller ens själva ha testat. Så att jag tror att det jämnar ut sig där i slutändan och ju fler röster, desto mer sannolikt att resultatet är en någorlunda trovärdig fingervisning för hur de flesta faktiskt tycker.

Hur är allmän poll där vem som helst får rösta fast de vet inget om spelet mer trovärdig än där bara folk som faktiskt spelat spelet kan betygsätta?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur är allmän poll där vem som helst får rösta fast de vet inget om spelet mer trovärdig än där bara folk som faktiskt spelat spelet kan betygsätta?

Enligt samma tankesätt är varenda allmänna poll som någonsin har gjorts här på FZ heller inte att lita på. Man kan ju inte utgå ifrån att den övervägande majoriteten av alla som röstar i någon poll är oärliga. Och ju fler som röstar, desto mer trovärdigt blir resultatet just eftersom de flesta faktiskt är ärliga. En poll där 40 000 röstat är mao mer sannolikt en trovärdig representation av vad folk i allmänhet tycker än en poll där 40 röstat. Detta är inte raketforskning direkt.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Enligt samma tankesätt är varenda allmänna poll som någonsin har gjorts här på FZ heller inte att lita på. Man kan ju inte utgå ifrån att den övervägande majoriteten av alla som röstar i någon poll är oärliga. Och ju fler som röstar, desto mer trovärdigt blir resultatet just eftersom de flesta faktiskt är ärliga. En poll där 40 000 röstat är mao mer sannolikt en trovärdig representation av vad folk i allmänhet tycker än en poll där 40 röstat. Detta är inte raketforskning direkt.

Du glömmer att folk missnöjesröster i ett hett ämne

Medlem
Skrivet av Karmak:

Du glömmer att folk missnöjesröster i ett hett ämne

Nej, det gör jag inte.

Skrivet av Mortyman:

Viss felmarginal får man givetvis alltid räkna med, men jag tror att det gäller BÅDE de som ger negativt omdöme och de som ger positivt omdöme utan att egentligen mena det eller ens själva ha testat. Så att jag tror att det jämnar ut sig där i slutändan och ju fler röster, desto mer sannolikt att resultatet är en någorlunda trovärdig fingervisning för hur de flesta faktiskt tycker.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Nej, det gör jag inte.

Det är massa fler som är negativa utan att ens har provat eller sett spelet och bara efterapar vad internet säger?
Det förstår du väl?

om 100 har köpt ett spel och 90 älskar där och röstar ja köp, sen 100k random folk trycker nej som inte ens vet vad spelet handlar om för deras favorit youtuber klankar ner på det
Du ser att resultatet blir missvisande och fel

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det är massa fler som är negativa utan att ens har provat eller sett spelet och bara efterapar vad internet säger?
Det förstår du väl?

om 100 har köpt ett spel och 90 älskar där och röstar ja köp, sen 100k random folk trycker nej som inte ens vet vad spelet handlar om för deras favorit youtuber klankar ner på det
Du ser att resultatet blir missvisande och fel

Det där är ju verkligen bara ett antagande som du gör, utan någon empirisk grund och med siffror helt tagna ur luften.
Det förstår du väl?

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Det där är ju verkligen bara ett antagande som du gör.
Det förstår du väl?

Och du gör antagande att de flesta som röstat faktiskt äger spelet
eller har du bevis?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Och du gör antagande att de flesta som röstat faktiskt äger spelet
eller har du bevis?

När man gör någon som helst sådan undersökning, med enkäter eller vad som helst, så måste man utgå ifrån att folk faktiskt svarar ärligt. Man KAN INTE gå på känn och vinkla på resultatet helt efter eget tycke, för att de 90 personerna som tycker som man själv gör i ens egen partiska bedömning är mer trovärdiga än de 100 000 andra personerna som tycker annorlunda, vilket du tycks vilja göra.

Jag har åtminstone konkreta siffror från en verklig poll som gjorts i det här fallet. Du å andra sidan hittar verkligen på siffror då du verkar antyda att 90 personer som gillar spelet säkert har mer rätt än 100 000 andra som tycker annorlunda.

Medlem

BS, de flesta har ju skippat Suicide Squad, och majoriteten av de positiva omdömena kommer främst från anställda med kopplingar till WB. Dvs en positiv reviewbombing. Spelet i sig ska vara ganska meh som Avengers. Liveservice byggd på FOMO. Palworld och Enshrouded är väldigt heta just nu.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

När man gör någon som helst sådan undersökning, med enkäter eller vad som helst, så måste man utgå ifrån att folk faktiskt svarar ärligt. Man KAN INTE gå på känn och vinkla på resultatet helt efter eget tycke, för att de 90 personerna som tycker som man själv gör i ens egen partiska bedömning är mer trovärdiga än de 100 000 andra personerna som tycker annorlunda, vilket du tycks vilja göra.

Jag har åtminstone konkreta siffror från en riktig poll som gjorts i det här fallet. Du å andra sidan hittar verkligen på siffor då du verkar antyda att 90 personer som gillar spelet säkert har mer rätt än 100 000 andra som tycker annorlunda.

Och vi har redan konkreta riktiga siffror med bevis från folk som har köpt det:

så vet inte vad du vill visa

Medlem
Skrivet av Karmak:

Och vi har redan konkreta riktiga siffror med bevis från folk som har köpt det:

https://i.imgur.com/UiEJ1De.png

https://i.imgur.com/NCxoAnO.png

så vet inte vad du vill visa

Att...

Skrivet av Mortyman:

Av nästan 40 000 personer så är det alltså bara 10% som hade rekommenderat spelet, varav endast 3% hade genast rekommenderat detta. Nästan tre gånger så många, nästan 30% mao, hade dock inte rekommenderat det alls och de allra flesta bryr sig tydligen inte. Det här kommer ju inte att bli någon hit.

Bland de 10% som rekommenderar spelet kan det mycket väl snitta på 83%. Det ena utesluter inte det andra.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Att...

Bland de 10% som rekommenderar spelet kan det mycket väl snitta på 83%. Det ena utesluter inte det andra.

Då borde det se ut så på användarbetygen också på plattformarna om 28% inte rekommenderar jämnfört med 10% som rekommenderar det

Medlem
Skrivet av Karmak:

Då borde det se ut så på användarbetygen också på plattformarna om 28% inte rekommenderar jämnfört med 10% som rekommenderar det

Du utgår ifrån att alla de som inte hade rekommenderat det bemödar sig med att betygsätta och/eller recensera det.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Du utgår ifrån att alla de som inte hade rekommenderat det bemödar sig med att betygsätta och/eller recensera det.

och nu utgår du från att de inte gör det och istället letar upp en poll på nätet någonstans och klickar där istället?

Så alla dina antagande är korrekta men alla andra har fel när du har 0 bevis för dina påstående?

Medlem

Ok, nu utgår jag från mig själv. Jag har inte spelat det här. Därför röstade jag också på alternativet att jag inte har spelat det utan bara ville se resultatet. Men OM jag hade spelat det, och OM jag hade tyckt att det var skitdåligt, då hade jag knappast bemödat mig med att betygsätta eller recensera skiten utan jag hade bara lagt ner det, men om jag sedan hade stött på just den där pollen (jag letade inte direkt upp den, utan den dök upp i min feed eller vad det än kallas), då hade jag ändå röstat på att jag inte rekommenderar det. Hajar du?

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Ok, nu utgår jag från mig själv. Jag har inte spelat det här. Därför röstade jag också på alternativet att jag inte har spelat det utan bara ville se resultatet. Men OM jag hade spelat det, och OM jag hade tyckt att det var skitdåligt, då hade jag knappast bemödat mig med att betygsätta eller recensera skiten utan jag hade bara lagt ner det, men om jag sedan hade stött på just den där pollen (jag letade inte direkt upp den, utan den dök upp i min feed eller vad det än kallas), då hade jag ändå röstat på att jag inte rekommenderar det. Hajar du?

Som du säger själv, du gissar och vet inte så pollen säger inget.

Och folk ger dåligt betyg om det är ett dåligt spel, som du ser här:

Medlem
Skrivet av Karmak:

och nu utgår du från att de inte gör det och istället letar upp en poll på nätet någonstans och klickar där istället?

Så alla dina antagande är korrekta men alla andra har fel när du har 0 bevis för dina påstående?

Jag utgår förresten inte alls från att de inte gör det. Jag menar endast att du tydligen utgår från att de gör det. Det enda som jag utgår från, vilket jag även påpekat tidigare, är att de flesta faktiskt är ärliga.

Skrivet av Karmak:

Som du säger själv, du gissar och vet inte så pollen säger inget.

Nej. Det var inte alls vad jag skrev. Pollen säger mycket eftersom...

Skrivet av Mortyman:

ju fler röster, desto mer sannolikt att resultatet är en någorlunda trovärdig fingervisning för hur de flesta faktiskt tycker.

Det var exakt vad jag skrev. Men jag förstår att vissa ser och hör bara det de vill se och höra. Du, det här börjar bli tröttsamt och jag känner att vi kommer ingen vart. Ha en trevlig kväll.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag utgår förresten inte alls från att de inte gör det. Jag menar endast att du tydligen utgår från att de gör det. Det enda som jag utgår från, vilket jag även påpekat tidigare, är att de flesta faktiskt är ärliga.

Nej. Det var inte alls vad jag skrev. Pollen säger mycket eftersom...

Det var exakt vad jag skrev. Men jag förstår att vissa ser och hör bara det de vill se och höra. Du, det här börjar bli tröttsamt och jag känner att vi kommer ingen vart. Ha en trevlig kväll.

ja verkligen tröttsamt med folk som vänder och vrider på data som inte har någon bevisbörda för att säga sin poäng när det finns faktiskt äkta data att ta från

Hoppas du inte har någon karriär inom databas

12
Skriv svar