Devolver Digitals VD hoppar av i bakvattnet av alla uppsägningar

Robot
Devolver Digitals VD hoppar av i bakvattnet av alla uppsägningar

Douglas Morin kliver ned från tronen.

#Artificer, #Devolver-digital


Medlem

Trodde alltid Harry Miller var VD... ack ack.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Trodde alltid Harry Miller var VD... ack ack.

Han är det nu


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Otroligt att folk orkar hålla koll på vilka VDs olika företag har, jag har svårt själv att bara hålla koll vilken tillverkare som gjort spelen. Imponerande minst sagt som många gånger gränsar till onödigt vetande

Medlem
Skrivet av Gaara:

Otroligt att folk orkar hålla koll på vilka VDs olika företag har, jag har svårt själv att bara hålla koll vilken tillverkare som gjort spelen. Imponerande minst sagt som många gånger gränsar till onödigt vetande

Håller med. För mig är huvudsaken att företaget släpper spel som jag tycker är bra nog att lägga min tid på. Vem som sitter på tronen spelar föga roll, därav vet jag knappt namnet på någon speltillverkare.

Medlem
Skrivet av Therant:

/.../ därav vet jag knappt namnet på någon speltillverkare.

Ta inte i va?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ta inte i va?

Om det menas individuella personer så håller jag med. Alla känner väl till Todd Howard vid det här laget men annars är det få namn som fästs sig i minnet.

Men företagen känner man ju till.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Soulless:

Om det menas individuella personer så håller jag med. Alla känner väl till Todd Howard vid det här laget men annars är det få namn som fästs sig i minnet.

Men företagen känner man ju till.

Bobby Kotick 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ta inte i va?

Jag är helt ärlig, väldigt få namn på spelutvecklare jag känner till eller bryr mig om. Alltså personer, inte företag.

Medlem

klassikern "ta in en VD som kan forma om bolaget och göra sig av med folk", och nu när det är klart tar de in en ny som inte förlorat allt s.k. förtroende av de anställda. the more things change, som talesättet begynner


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

1
Skriv svar