Kojimas nästa spel - ett "action espionage game"

Robot
Kojimas nästa spel - ett "action espionage game"
Medlem

Tvivlar starkt på att det gäller Metal Gear Solid. Hideo och Konamis relation är rökt.

Skräll hade varit om det gäller nästa Splinter Cell. Om man får lov att drömma.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tvivlar starkt på att det gäller Metal Gear Solid. Hideo och Konamis relation är rökt.

Skräll hade varit om det gäller nästa Splinter Cell. Om man får lov att drömma.

Tomas menar nog att det blir en spirituell uppföljare, inte bokstavligen MGS. ;P Kojima säger "yes, it will be a brand new, original IP" - Så ett Splinter Cell kan nog glömmas också hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tvivlar starkt på att det gäller Metal Gear Solid. Hideo och Konamis relation är rökt.

Skräll hade varit om det gäller nästa Splinter Cell. Om man får lov att drömma.

Skrivet av Fezk:

Tomas menar nog att det blir en spirituell uppföljare, inte bokstavligen MGS. ;P Kojima säger "yes, it will be a brand new, original IP" - Så ett Splinter Cell kan nog glömmas också hehe.

Precis de började med att klargöra att det handlar om ett helt nytt IP Kommer nog bli fantastiskt ändå! Ska bli spännande att se vad han menar med att det båda blir ett cutting edge spel och film i ett. Förhoppnignsvis inte bara tre minuter gameplay med 45 minuter klipp mellan Även om det vore lite typiskt honom ändå.

Medlem

Ett stealth spel som lutar åt splinter cell 1-3 hade inte varit fel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Precis de började med att klargöra att det handlar om ett helt nytt IP Kommer nog bli fantastiskt ändå! Ska bli spännande att se vad han menar med att det båda blir ett cutting edge spel och film i ett. Förhoppnignsvis inte bara tre minuter gameplay med 45 minuter klipp mellan Även om det vore lite typiskt honom ändå.

Ah, det missade jag. Där dog min dröm om ett Splinter Cell regisserat av Kojima. 😞


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Tomas menar nog att det blir en spirituell uppföljare, inte bokstavligen MGS. ;P Kojima säger "yes, it will be a brand new, original IP" - Så ett Splinter Cell kan nog glömmas också hehe.

Du har rätt, det är jag som kommenterade utan att kolla på klippet. My bad.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ah, det missade jag. Där dog min dröm om ett Splinter Cell regisserat av Kojima. 😞

Ah, det kommer nog aldrig hända. Nån skrev att det här skulle bli hans sista spel (sa de det? I så fall missade jag det) så inte troligt att han går vidare från det här till Splinter Cell sen heller. Speciellt inte om det här blir succé och de gör franschise av det också.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ah, det kommer nog aldrig hända. Nån skrev att det här skulle bli hans sista spel (sa de det? I så fall missade jag det) så inte troligt att han går vidare från det här till Splinter Cell sen heller. Speciellt inte om det här blir succé och de gör franschise av det också.

Ska han alltså göra en Tarantino? X antal spel sen är han klar.

Tycker nästan synd om Kojima. Hans intelligens tvingar honom till att göra spel men hans konstnärliga ådra vill egentligen bara göra film.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ska han alltså göra en Tarantino? X antal spel sen är han klar.

Tycker nästan synd om Kojima. Hans intelligens tvingar honom till att göra spel men hans konstnärliga ådra vill egentligen bara göra film.

Haha kanske blir så Ja, han hamnade väl lite i spelindustrin och blev fast där. Känns lite märkligt att han inte ska stå för Death Stranding-filmen, det hade ju varit hans chans att få blomma ut som filmskapare helt! För det märks ju att han har ådra och lust för det!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ah, det kommer nog aldrig hända. Nån skrev att det här skulle bli hans sista spel (sa de det? I så fall missade jag det) så inte troligt att han går vidare från det här till Splinter Cell sen heller. Speciellt inte om det här blir succé och de gör franschise av det också.

Nej, det nämndes inget om att det skulle vara hans sista spel.

Hans spionage-spel skulle vara "kulmen" av hans 40 åriga karriär i spelbranschen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag gillar MGS-spelen men … vet inte om jag gillar att spelet ska bli någon slags interaktiv film. Nåväl det kan säkert bli bra.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vore kul med ett nytt Metal Gear spel, ja det får annat namn såklart men ändå

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nej, det nämndes inget om att det skulle vara hans sista spel.

Hans spionage-spel skulle vara "kulmen" av hans 40 åriga karriär i spelbranschen.

Jaha, ja, det nämnde han ju och det är ju en annan sak! Jo det blir väl ett "allt jag gjort har lett fram till detta interaktiva filmepos"

Testpilot

PHYSINT är working title. Kul med ett nytt IP!

Redaktör
Ponny

Solid Gear: Metal!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Alltså betyder "next generation tactical espionage game" bokstavligt talat ett "tactical espionage game" för nästa generations konsoler.

Med 6 år mellan DS och DS2 så kan man nog räkna med ~2031. Oh my!

Medlem

MGS har väl typ gott full circle så om det ska komma Metal Gear så vore det väl någon form av spin-off?

Jag ser istället fram emot en omstart med Kojimas Idéer både när det kommer gameplay och speldesign.
Tror också att han skulle kunna göra mycket med modern hårdvara, men där kanske han redan lyckas imponera med Death stranding 2. Men också schysst att se detta i en annan miljö.

Hade hoppats på att Perfect Dark hade kunnat vara ett nytt och modernt Espionage spel, men det projektet känns relativt dött.
Xbox spel sitter fast i 7 av 10 facket nu med så tror tyvärr inte på mycket mer än mellanmjölk från dem framöver.
Speciellt nu när alla klagar på att det är så dyrt att göra imponerande spel som inte är begränsade upplevelser också.

Kojima med VR hade varit en drömkombo annars, kanske hade räckt med ett kortare spel där(8-10h?) eller varför inte ett mech spel?

Medlem

Kul för de som gillar film. Har själv svårt för såna spel, spelar hellre.

Medlem

Skulle digga om de är Mads Mikkelsen i huvudroll me sin cigg i käften 😁

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kojima med VR hade varit en drömkombo annars, kanske hade räckt med ett kortare spel där(8-10h?) eller varför inte ett mech spel?

Ja riktig dröm-kombo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

WGS - Wood Gear Solid


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mutumba:

PHYSINT är working title. Kul med ett nytt IP!

Medlem

Physical Intelligence?

Medlem

Dags att lära sig engelska efter 2 decennier som internationell frontman, nope..

Medlem

Med tanke på hur det presenterades och att Sony är en "bra samarbetspartner" för att de även sysslar med film och musik så kan jag kan tänka mig att de satsar på att ha ett spel, en film och ny musik av artister Kojima gillar färdigt för release samtidigt.

Jag tror inte de spelade in denna lilla snutt i en stor studio hos Columbia Pictures av en slump.

Sedan hade Hulst och Kojima av någon anledning en massa kläder - flera lager - på sig. En hint om att detta handlar om en release i "flera lager"?

Medlem
Skrivet av heady89:

Dags att lära sig engelska efter 2 decennier som internationell frontman, nope..

Detta finner jag också högst märkligt. Nästan respektlöst.

Intelligensen finns där, men viljan verkar helt saknas. Varför, undrar jag?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta finner jag också högst märkligt. Nästan respektlöst.

Intelligensen finns där, men viljan verkar helt saknas. Varför, undrar jag?

Det börjar bli bättre med ungdomar som vill lära sig engelska, men när jag bodde där ett halvår (för mer än tio år sedan nu gulp) var det många som förklarade att det var lite heder i att bara prata japanska och att man inte skulle "överge" sitt modersmål. Så antar det är liknande som med fransmän och tyskar som vägrar engelska. Men antar att även där börjar det luckras upp då vi går mot en mer globaliserad och internationell värld där människor och kulturer blandas allt mer hejvilt.

Medlem

Fattar verkligen inte varför det ska presenteras ett spel som dom inte ens börjat arbeta på ännu…

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Fattar verkligen inte varför det ska presenteras ett spel som dom inte ens börjat arbeta på ännu…

Det är nog för att det möjligen blir både en film och ett spel. Spelutveckling brukar man ofta kunna hålla hemlig ett tag men filmer brukar "avslöjas" så fort man börjar prata med möjliga regissörer och manusförfattare. Om man börjar närma sig det stadiet tycker man väl att det är lika bra att gå ut med info själva.

1
Skriv svar