Till slut – gamla Diablo och Warcraft säljs på Battle.net

Robot
Till slut – gamla Diablo och Warcraft säljs på Battle.net
Medlem

Ja själv har man ju kvar både Diablo och hellfire på skiva

Medlem

Gött, har gog-versionerna som funkar riktigt bra. Kan starkt rekommendera Diablo 1 än idag för er som inte spelat det!

Medlem

Spelade igenom warcraft 2 för några månader sen, förvånad hur mycket kul man kan ha med det spelet fortfarande.

Medlem

Hur funkar Warcraft på Steam deck?

Medlem

Går det köra multiplayer utan massa krångel?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av abso:

Spelade igenom warcraft 2 för några månader sen, förvånad hur mycket kul man kan ha med det spelet fortfarande.

Instämmer helt! Spelade igenom WC2 för ~2 år sedan och blev glatt överraskad över hur väl det höll än idag. Riktigt bra spel!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Gött, har gog-versionerna som funkar riktigt bra. Kan starkt rekommendera Diablo 1 än idag för er som inte spelat det!

Första diablo är riktigt underskattat, jag skulle säga det är bättre än 4:an tragiskt nog.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hoppas de kommer till steam snart!

Medlem

Herregud vad man nötte Warcraft 2 på gymnasiet. Det blev en hel del kartor gjorda också. Jag vill nog ändå bevara det minnet som det är och kommer inte köpa det igen.

Medlem

En uppdatering....

Jag har de senaste 2 dagarna försökt köpa warcraft 1 och 2.

Warcraft 2 är tillgängligt i battle net store, 1:an är inte det.

På forumen så har folk skrivit att GoG versionerna inte är kompatibla med Battle.Net versionen.

Imorse fick jag svar från Blizzard supporten att warcraft 1 måste köpas via GoG då det inte finns i Battle.Net store.

Vilket är märkligt då dem marknadsfört det att Diablo 1, Warcraft 1 & 2 är tillgängliga i Battle.Net.


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Skribent
Skrivet av Mahkizmo:

En uppdatering....

Jag har de senaste 2 dagarna försökt köpa warcraft 1 och 2.

Warcraft 2 är tillgängligt i battle net store, 1:an är inte det.

På forumen så har folk skrivit att GoG versionerna inte är kompatibla med Battle.Net versionen.

Imorse fick jag svar från Blizzard supporten att warcraft 1 måste köpas via GoG då det inte finns i Battle.Net store.

Vilket är märkligt då dem marknadsfört det att Diablo 1, Warcraft 1 & 2 är tillgängliga i Battle.Net.

Fast 1:an finns ju på Battle.net? Eller missförstår jag dig?

Warcraft


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast 1:an finns ju på Battle.net? Eller missförstår jag dig?

Warcraft

Länken säger bara, det finns inget här. det är en tom sida utan någon info alls

Kan inte lägga till det i varukorgen etc.

Alla andra spel funkar att köpa, men inte Warcraft 1, eller så är det bara jag som är den enda som har detta fel.

Blizzard supporten sa att det inte finns via deras shop, man måste köpa det via gog.com.

DÅ den länken inte funkar för mig, så blir ju deras påstående falsk marknadsföring om man ska hårddra det då deras officiella nyhetssida så står det att alla finns via deras shop


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Skribent
Skrivet av Mahkizmo:

Länken säger bara, det finns inget här. det är en tom sida utan någon info alls

Kan inte lägga till det i varukorgen etc.

Alla andra spel funkar att köpa, men inte Warcraft 1, eller så är det bara jag som är den enda som har detta fel.

Blizzard supporten sa att det inte finns via deras shop, man måste köpa det via gog.com.

DÅ den länken inte funkar för mig, så blir ju deras påstående falsk marknadsföring om man ska hårddra det då deras officiella nyhetssida så står det att alla finns via deras shop

Va? För mig går det utmärkt at klicka och köpa. Ser ut så här.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Va? För mig går det utmärkt at klicka och köpa. Ser ut så här.

<Uppladdad bildlänk>

Men....

Jag kan köpa allt i deras bibliotek, förutom Warcraft 1.

Sidan är alltid tom, har provat med olika webläsare, olika datorer, både hemma och på jobbet, med privatmobil och jobbmobil samt via deras launcher. Nada för min del.

Oerhört märkligt.


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Såhär ser det ut för mig:


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Nu ploppade det upp för mig, valde att köpa, och då jag inte var inloggad, så fick jag logga in, sedan error, finns inget här :S

Suck.

Antar att ni har kunnat köpa det?


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Yes!

Nu idag gick det att köpa Warcraft 1 via deras launcher (Battle net).

Vettefan vad som strulade, men hade redan gett upp och tänkte inte ha WC2 på battle net och sedan WC1 på GoG, där jag förövrigt inte ens har ett konto.

Så kollade jag idag bara för skojs skull, och vips så funkade allt, bara typ en månad efter dem lanserade dem på deras shop och blizzard sa till mig att köpa dem via GoG istället då WC1 inte var tillgängligt via deras shop.

Nåt måste varit galet, för mycket AI svar kanske


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

1
Skriv svar