Magiskt! Hogwarts Legacy det bäst säljande spelet i USA 2023

Robot
Magiskt! Hogwarts Legacy det bäst säljande spelet i USA 2023

Första gången på 15 år som något annat än CoD eller Rockstar-spel toppade.

#call-of-duty, #gta, #hogwarts-legacy, #red-dead-redemption, #rockstar-games


Medlem

Kul! Det var riktigt roligt och topp 3 bästa spelet jag spelat 2023!

Redaktör
Ponny

Fasen vad jag önskar att jag älskat Hogwarts Legacy. Men för mig var det en besvikelse. Tre av fem-bra, visserligen, men långt ifrån vad många andra känner. Tokälskade introt men allt eftersom tyckte jag det blev så slätstruket i både ton och innehåll.

Men. Kan ändå uppskatta att något annat än CoD toppar. Det piggar upp.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja Call Of Duty var kul spel i början... men sedan när det blev något annat fast namnet behölls... ja... många gillar det.

Hogwarts Legacy har jag fortfarande inte orkat ta mig vidare med... hörde att kvastflygningen tydligen skulle vara helt värdelös, dit har jag inte kommit ännu.

Medlem

Bojkotten gick sådär med andra ord. Vore helt klart intressant att veta varför Warner av alla utgivare bestämde sig för att skippa mikrotransaktioner och säsongspass-tjafs i ett spel alla visste skulle bli en enorm framgång.

Medlem

De har ju släppt/släpper ett quiddich spel nu också så helt dött är det inte från dem.

Redaktör
Ponny
Skrivet av kebbe:

Bojkotten gick sådär med andra ord. Vore helt klart intressant att veta varför Warner av alla utgivare bestämde sig för att skippa mikrotransaktioner och säsongspass-tjafs i ett spel alla visste skulle bli en enorm framgång.

Det är extremt konstigt då det är ett Warner-spel. Att det saknas någon form av dlc, alltså. Känns ju som en magisk (men tragisk) chans att få många att köpa lustiga hattar, riddjur och liknande.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör

Oerhört kul att något nytt säljer bäst. Variation behövs.


signatur
Medlem

Välförtjänt! Ett av förra årets bästa lir

Medlem

Kul!

Jag uppskattade min playthrough. Inget sug att spela igenom det igen, men det är ju inget krav.

Och en skön känga åt cancel-culturevurmarna.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Oerhört kul att något nytt säljer bäst. Variation behövs.

Även om inte Harry Potter känns särskilt nytt håller jag med dig.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ja Call Of Duty var kul spel i början... men sedan när det blev något annat fast namnet behölls... ja... många gillar det.

Hogwarts Legacy har jag fortfarande inte orkat ta mig vidare med... hörde att kvastflygningen tydligen skulle vara helt värdelös, dit har jag inte kommit ännu.

Riktigt sopig kontroll tills man vänjer sig lite, sen funkar det typ OK. Man styr upp/ned med ena spaken och höger/vänster med andra spaken, det blir rörigt i början. Skön känsla att flyga runt på kvasten, vyerna är verkligen slående - bäst traversal av alla spel jag spelade förra året (förutom Spiderman 2).

Medlem

Började väldigt starkt men tappade i slutet. Kändes för mycket copy-paste i den stora världen. Fortfarande 4/5 skulle jag säga i ren spelglädje.

Medlem

Har inte tittat närmare på det än då jag aldrig tyckt om Harry Potter franchisen, är det typ åt Baldurs Gate 3 hållet fast barnvänligt eller vad ska man jämföra det med

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Har inte tittat närmare på det än då jag aldrig tyckt om Harry Potter franchisen, är det typ åt Baldurs Gate 3 hållet fast barnvänligt eller vad ska man jämföra det med

Mer som bully med magi

Redaktör
Skrivet av Ribcage:

Även om inte Harry Potter känns särskilt nytt håller jag med dig.

Mja, det är ju ett nytt spel, även om varumärket är gammalt och har funnits som spel innan.


signatur
Medlem

Värt att påpeka är att Nintendo inte delar med sig av digital försäljning.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bojkotten gick sådär med andra ord. Vore helt klart intressant att veta varför Warner av alla utgivare bestämde sig för att skippa mikrotransaktioner och säsongspass-tjafs i ett spel alla visste skulle bli en enorm framgång.

Kan nog dröja innan vi får någon vettig uppföljare.
WB deklarerade väl för några månader sedan att dom skulle gå all in med game as a service?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Roligt!

Spelet är verkligen supermysigt och stämningsfullt. Storyn är rätt svag, många dialoger känns.. ytliga(?), de flesta karaktärer är lövtunna och striderna något för krångliga med allt bytande av vilka hotkeys man använder. Även efter 50-60 timmar så glömde jag fortfarande bort vart mina spells fanns då och då. Är för trög för combos antar jag 🙃. Utöver det så var striderna bra och roliga dock.

Som helhet vill jag ändå säga att spelet är magiskt. Många timmars njutning av att bara gå runt och upptäcka saker i världen men främst Hogwarts som är otroligt välgjort. Inte många spelvärldar är så unika och sammanhängande som denna.

Användingen av magi är också väldigt bra gjort. Suga till sig dokument, upptäcka saker med "scanningen", flytta på saker i miljön, osv. Riktigt kul.

En uppföljare kan bli helt enormt bra, håller tummarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kul för dom !
Hade oförskämt trevligt med min tid på Hogwarts.

1
Skriv svar