8 % i en undersökning säger att de jobbar på Switch 2-spel

Robot
8 % i en undersökning säger att de jobbar på Switch 2-spel

Släpps Switch 2 i år? Rösta!

#nintendo, #switch, #switch-2


Släpps den inte i år så kommer det nog att bli ett extremt tråkigt år för Nintendofans.

Super Mario Wonder klev in och räddade upp konsolen efter TotK som många nog ett tag trodde skulle bli det sista stora spelet.

Men över ett år till med Switch? Skulle bli riktigt trist.

Medlem

Jag köpte en Switch idag. Så det hoppas jag verkligen inte.

Medlem

Tror absolut att den kommer men känner verkligen inget behov av någon, finns gott om mysiga titlar som kommer till Switchen och spel jag inte hunnit från året. Sedan fungerar den fortfarande så väl med den typ av spel jag vill ha på Switchen, det verkligen inte att den behöver bli utbytt ännu.

Medlem

Utan tvekan. Uppföljaren kommer i år!

Medlem
Skrivet av Denultimatamackan:

Släpps den inte i år så kommer det nog att bli ett extremt tråkigt år för Nintendofans.

Super Mario Wonder klev in och räddade upp konsolen efter TotK som många nog ett tag trodde skulle bli det sista stora spelet.

Men över ett år till med Switch? Skulle bli riktigt trist.

Nja, de flesta är nog inställda på att sista stora spelet till Switch blir Metroid Prime 4, men visst var det mörkt ut ett tag då det efter Zelda såg glappigt ut i schemat innan Directen som vända ordentligt på steken. Men nu är frågan om de har mer än Metroid Prime 2+3 och 4, Peach-spelet och Luigis Mansion 2 HD. De kan ju visserligen överraska med en väldigt stark Direct nästa månad, komma med typ ett nytt Donkey Kong-spel eller något, men vet inte om det skulle hålla för ett helt år. Nä tror konsolen släpps innan året är slut, typ September-Oktober, och att flera spel som utannonseras nu också kommer till båda konsolerna. Speciellt Metroid Prime 4 tror jag blir multi. Sen lär de vilja utnyttja första stora julhandeln för konsolen och spelen som hunnit släppas. Switch-siffrorna sjunker och blir allt mindre fantastiska för varje månad. De vill nog inte förlita sig på det ett helt år till. Dessutom tycks deras aktie ha ökat rekordmycket i vågorna av alla Switch 2-rykten så de vill nog rida på den vågen och smida medan järnet är varmt så att säga.

Medlem

Är sugen på att köpa en Switch oled, primärt för att spela indiespel. Vill helst avvakta och köpa den nya Switch om den är bakåtkompatibel och har oledskärm annars köper jag befintlig. Den får heller inte vara större än nuvarande.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nja, de flesta är nog inställda på att sista stora spelet till Switch blir Metroid Prime 4, men visst var det mörkt ut ett tag då det efter Zelda såg glappigt ut i schemat innan Directen som vända ordentligt på steken. Men nu är frågan om de har mer än Metroid Prime 2+3 och 4, Peach-spelet och Luigis Mansion 2 HD. De kan ju visserligen överraska med en väldigt stark Direct nästa månad, komma med typ ett nytt Donkey Kong-spel eller något, men vet inte om det skulle hålla för ett helt år. Nä tror konsolen släpps innan året är slut, typ September-Oktober, och att flera spel som utannonseras nu också kommer till båda konsolerna. Speciellt Metroid Prime 4 tror jag blir multi. Sen lär de vilja utnyttja första stora julhandeln för konsolen och spelen som hunnit släppas. Switch-siffrorna sjunker och blir allt mindre fantastiska för varje månad. De vill nog inte förlita sig på det ett helt år till. Dessutom tycks deras aktie ha ökat rekordmycket i vågorna av alla Switch 2-rykten så de vill nog rida på den vågen och smida medan järnet är varmt så att säga.

Jag är helt inställd på att metroid prime 4 blir en switch 2 titel som lanseras samtidigt till switch

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Är sugen på att köpa en Switch oled, primärt för att spela indiespel. Vill helst avvakta och köpa den nya Switch om den är bakåtkompatibel och har oledskärm annars köper jag befintlig. Den får heller inte vara större än nuvarande.

Det verkar som att på grund av ett patentintrång så har NIntendo bytt paneltillverkare och kommer gå på OLED-skärm direkt, dock ryktas den bli 8" stor 1080p-skärm så något större kommer den nog bli. Men vill du vara säker bör du såklart invänta utannonsering och officiella siffror då det kan bli vagt att basera inköp på rykten

Skrivet av Keima:

Jag är helt inställd på att metroid prime 4 blir en switch 2 titel som lanseras samtidigt till switch

Ja, det är väl stor chans att efter rebooten så har det utvecklats i spelmotor mer mot Switch 2 än föregångaren, för att sedan skalas ner till Switch också för att inte göra den enorma publiken besviken - det utannonserades ju ändå dit för flera år sedan. Så det är ju inte mer än rätt. Dock lär det precis som Breath of the Wild lanseras samtidigt på samma dag så det är ju lite potato potato vad en tycker det är mest hemörande till.

1
Skriv svar