Digital Foundry tar en titt på The Last of Us Part 2 Remastered

Robot
Digital Foundry tar en titt på The Last of Us Part 2 Remastered

Inga jättestora skillnader jämfört med den PS5-uppdaterade PS4-versionen.

#Naughty-dog, #The-last-of-us-part-2


Medlem

Helt onödigt och skulle varit gratis.

Medlem

Detta verkar varit minimalt med jobb. Riktigt dåligt att ta betalt för det för de som redan äger spelet

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Helt onödigt och skulle varit gratis.

Om du tycker det är onödigt finns väl ingen mening att det skulle vara gratis. Varför spela något man tycker är onödigt?🤷

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Om du tycker det är onödigt finns väl ingen mening att det skulle vara gratis. Varför spela något man tycker är onödigt?🤷

Är du mindre smart eller trollar du?

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Om du tycker det är onödigt finns väl ingen mening att det skulle vara gratis. Varför spela något man tycker är onödigt?🤷

Därför jag inte spelar det. Men att ta pengar för något som inte behövs en remaster på. Är bara girighet.

Nu kan man iofs köra olåst fps-läge (både fidelity och performance) där man med VRR får bättre flyt på en 120Hz TV. Är väl så jag tänker köra det. Extra spelläge samt snabbare laddtider är också nice.

Medlem

Ser fram emot PC-versionen. Gillade verkligen tlou2s gameplay och tror det kan bli svinkul med mus och tangentbord.

Skrivet av powerbuoy:

Ser fram emot PC-versionen. Gillade verkligen tlou2s gameplay och tror det kan bli svinkul med mus och tangentbord.

Samma här, inte minst för alla mods. Då kommer det mods som kommer göra skillnad för grafiken jämfört med det som postats i videon.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Därför jag inte spelar det. Men att ta pengar för något som inte behövs en remaster på. Är bara girighet.

Lite putsad grafik och ett rougelike-läge för 100kr? Klart värt det om man redan har spelet

Medlem

Jag tycker att dom som inte vill lägga en hunka på det här får hoppa över det här. Det är ju billigare än ett skinn i Fortnite. Och det är ett helt spel skinn+dlc+extra man får för kostnaden. Har ingen förståelse för dom som vill ha det gratis.

Medlem

Sen ska man inte heller glömma alla miljoner nya spelare som tillkommer varje år då barnen växer upp och skaffar sig en PS5a, tror det är den målgruppen man vill sälja till och inte oss gamla gubbar som redan spelat spelet.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Har spelat det 3 gånger och kommer dra igenom det en fjärde gång med remastern. Visst är det en knappt märkbar uppgradering rent grafiskt men det finns ju som sagt lite annat lull som definitivt känns värt 100:-.

Medlem

Tänk om dom skulle plocka över fler ps4 titlar och släppa på ps5 skiva. Man tycker ju att ps4 läget skall vara tillräckligt men alltid är väl någon som nappar på det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Thane:

Lite putsad grafik och ett rougelike-läge för 100kr? Klart värt det om man redan har spelet

Jag har spelet och tycker inte det är värt det. Rouge läget verkar vara lika mycket tanke bakom som att ändra lite på ljus slidern i menyn. Inte mycket alls. Men alla är vi olika 👌

Medlem

Lika kul varje gång får nu en mental bild av ett spelläge där alla karaktärer springer runt med rouge på...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

4K 30FPS, inte 60FPS på ett ps4 spel....😄

Medlem

Lite lustigt att man inte ser +30 fps som någon större skillnad.

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Lite lustigt att man inte ser +30 fps som någon större skillnad.

Förstår inte riktigt vad du menar. 60 fps kan man få i PS4-versionen på PS5 också.
Jag älskar spelet men den grafiska "uppdateringen" är verkligen minimal i denna version. Faktiskt att bedöma som obefintlig eftersom det nästan är omöjligt för ögat att uppfatta någon skillnad.

Köper det endast för att kunna spela de nya delarna som tillkommit.
Men måste ju erkänna att man hade hoppats på mer.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Ser fram emot PC-versionen. Gillade verkligen tlou2s gameplay och tror det kan bli svinkul med mus och tangentbord.

Lite konstigt att de inte släppte PC-versionen samtidigt, är säker på att den är klar. Förmodligen för att optimera sales...


signatur

7900XTX
7800X3D

1
Skriv svar