Här är trailern för retroäventyret The Transylvania Adventure of Simon Quest

Robot
Här är trailern för retroäventyret The Transylvania Adventure of Simon Quest
Medlem

Det hade väl nästan varit enklare att kontakta Konami och diskutera ett samarbete - de verkar ju jobba med en hel massa externa studior nuförtiden?

Spelet ser lovande ut.

Skribent
Skrivet av Margy:

Det hade väl nästan varit enklare att kontakta Konami och diskutera ett samarbete - de verkar ju jobba med en hel massa externa studior nuförtiden?

Spelet ser lovande ut.

Konami är ju inte blyga för att tjäna lite pengar på gamla saker, så jag tror det inte skulle vara så svårt att övertyga de om att få göra en riktigt remake. Castlevania 2 är i behov av det också, jag är som övertygad om att det spelet var stressat och ofärdigt. Bara kolla de olika herrgårdarna och avsaknaden av bossar. Herrgårdarna är i princip tomma med lite plattformshoppade och gömda hål. Sen finns det EN boss i en av herrgårdarna och den går att springa förbi...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så länge spelet inte kommer innehålla en massa billigt trams som osynliga hål i golven som leder till en söker död osv så skulle jag gärna ta mig an detta.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Om något spel är som gjort för mig så är det detta! Har en stark hatkärlek till Simon's Quest, spelar om det varje år. Gillar spel i det stuket. Aggelos var bra med. Såg även en rippad miniboss från Super Metroid i trailern, samt en fiende från Super Mario Bros. 2 USA, lol. Ser riktigt snyggt ut också, så förhoppningsvis är det ett gediget spel och inte bara trams.

Medlem

Musiken i trailern fick mig att stänga av.

Medlem

Ser riktigt bra ut, ser fram emot att spela det!

Medlem

Det här ser ju väldigt mysigt ut. Förhoppningsvis slipper vi att det dyker upp en ruta var femte minut med texten: "What a horrible night to have a curse."


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Ja dom tog sig inte några friheter alls... Nästan helt rakt av från Simon´s Quest samt jag såg minst en boss från Metroid som jag känner igen etc x)

Medlem

Följt Programancer's utveckling av detta länge och tidigt skede så upptäckte jag att musik kändes oinspirerad. Kommenterade om detta att han borde outsource:a det. Inget har hänt. Spelmässigt verkar det skoj. Anledningen varför han inte kontaktat Konami är väl att han vill varenda krona ska gå till honom förutom dom 30% som Steam redan tar?
Han har redan släppt ett annat projekt på steam som spelade rätt bra: Prison City som är en klon av Power Blade (NES).

Gen
Medlem

Såg fett ut, förutom musiken.

Medlem

Jag gillade både trailern och musiken i den. Känns som ett solklart köp för mig.

1
Skriv svar