Solskenshistorier! Två Golden Sun-spel till Switch nästa vecka

Robot
Solskenshistorier! Två Golden Sun-spel till Switch nästa vecka

Släpptes ursprungligen till Game Boy Advance.

#golden-sun, #golden-sun-the-lost-age


Medlem

Hands down bästa spelserien jag spelat på Game Boy Advanced. Synd att jag sålt min Switch! Hoppas däremot att detta är ett tecken på att Nintendo inte övergivit serien helt!

Moderator | Testpilot

Själv känner jag spelen är väldigt överskattade. Bra och roliga pussel (helst med tanke på att JRPG-genren är otroligt dåligt på sådant) men där tar det stopp. Storyn och dialogerna är inte på topp och det enkla faktumet att om exempelvis två karaktärer ska attackera samma fiende, första dödar den så är inte den andra smart nog att attackera nästa. Detta var ett problem man löste på NES-tiden med Final Fantasy.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Älskade dessa och ser gärna ett nytt spel till Switch (eller 2)! Ska bli kul att spela om dessa först!

Skrivet av uberpwnage2.0:

Själv känner jag spelen är väldigt överskattade. Bra och roliga pussel (helst med tanke på att JRPG-genren är otroligt dåligt på sådant) men där tar det stopp. Storyn och dialogerna är inte på topp och det enkla faktumet att om exempelvis två karaktärer ska attackera samma fiende, första dödar den så är inte den andra smart nog att attackera nästa. Detta var ett problem man löste på NES-tiden med Final Fantasy.

Medhåll. Bara spelat ettan, och... Det var väl helt OK? Jäkligt snyggt för sin tid, men det saknades liksom nåt. Tyckte det var småtrevligt men det var inget spel som gjorde något större intryck på mig.

Medlem

Hade första till min gameboy advance och kommer ihåg att jag gillade den (men spelade aldrig klart den )
Så trevligt att äntligen kunna slutföra den och sen spela uppföljaren!

Alltså det här med att det kommer GBA-spel till switchen ger mig nostalgi-känslor 😍

Medlem

Verkligen ett guldkorn! Turnbased Rpg i sin prime! Underbar musik, roliga puzzel och en grym story!
Bör dock ses som ett spel Hoppas många testar!

Medlem
Skrivet av Hiko88:

Verkligen ett guldkorn! Turnbased Rpg i sin prime! Underbar musik, roliga puzzel och en grym story!
Bör dock ses som ett spel Hoppas många testar!

Hoppas de har kvar systemet med att en får en kod efter att ha klarat av första så att det bättre hänger ihop med andra sen

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hoppas de har kvar systemet med att en får en kod efter att ha klarat av första så att det bättre hänger ihop med andra sen

Denna funktion ska hänga med! Info från Nintendo

Bild:

Översatt från japanska till engelska så det kan stå lite lustigt haha

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

Denna funktion ska hänga med! Info från Nintendo

Bild:

https://i.imgur.com/x1a4ndH.png
Översatt från japanska till engelska så det kan stå lite lustigt haha

Najs! Tack! Hade helt missat det! Ska bli ännu roligare att spela om dem nu!

1
Skriv svar