500 sägs upp när Twitch skär ner

Robot
500 sägs upp när Twitch skär ner

För stor organisation, säger VD:n.

#twitch


Medlem

Hoppas att de snabbt hittar nya jobb.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Bara något år sedan var det brist på folk. Nu är det stenhård konkurrens där ute efter alla uppsägningar, speciellt konsulter som fick gå först, så jag tror inte det blir "lätt" att hitta de få jobben.

Medlem

Personligen så föredrar jag YouTube för streaming tjänster av gaming. Prenumererar på över 200 olika kanaler på YouTube så jag har allt samlat där redan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Mm, när den "galna" bristen rådde så anställdes ju en hel del folk med galna löner också. Lär bli rensning till höger och vänster snart.

Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Bara något år sedan var det brist på folk. Nu är det stenhård konkurrens där ute efter alla uppsägningar, speciellt konsulter som fick gå först, så jag tror inte det blir "lätt" att hitta de få jobben.

Mindre samt mellanstora bolag behöver folk. Så visst, vill man jobba för Netflix eller Facebook kan det vara svårare att få jobb men de är inte de enda företagen som finns.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Geeks Gaming

Tråkigt men iom läget i Sydkorea så förstår jag att man måste kapa.

En stor eloge tycker jag Clancy förtjänar i detta (och andra delar). Öppenheten för förslag och transparensen är något som jag tyckt twitch behövt i några år ❤️

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Personligen så föredrar jag YouTube för streaming tjänster av gaming. Prenumererar på över 200 olika kanaler på YouTube så jag har allt samlat där redan.

Håller med. Bara möjligheten att kunna hoppa fram och tillbaka under streamen gör upplevelsen så mycket bättre.

ELF
Medlem

Bara att spinna upp lite fler pools & hot tubs streams. Många av dem har ju flera tusan tittare.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tur att dem stängde totalt ner i Syd Korea så att dem kunde tillåta soft-core porr iallfall

Medlem

Troligen personal som inte behövs nå mer som kan ersättas med program / ai
Synd, men så ser framtiden ut


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det finns andra jobb. det är arbetstagarens marknad iaf om man ser till Sverige


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar