Rykte: Sea of Thieves seglar mot nya plattformar

Robot
Rykte: Sea of Thieves seglar mot nya plattformar

Närmare bestämt Playstation och möjligen även Switch.

#Sea-of-thieves


Medlem

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Det pratades om att spelet var en GOTY-kandidat året det släpptes?

Det passar väl inte så bra in med Sea of Thieves? Det har ju förbättrats under lång tid efter släppet för att bli uppskattat.

Om intäkterna från spelet börjar sjunka för ett GaaS-spel så är det väl dock logiskt att släppa det till fler format.

Skribent
Skrivet av Margy:

Det pratades om att spelet var en GOTY-kandidat året det släpptes?

Det passar väl inte så bra in med Sea of Thieves? Det har ju förbättrats under lång tid efter släppet för att bli uppskattat.

Om intäkterna från spelet börjar sjunka för ett GaaS-spel så är det väl dock logiskt att släppa det till fler format.

Ryktena verkar handla om två olika spel. En GOTY-kandidat som lutar mot att vara Hi-Fi Rush, och sedan dessa påstådda planer på att släppa Sea of Thieves till fler format.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ryktena verkar handla om två olika spel. En GOTY-kandidat som lutar mot att vara Hi-Fi Rush, och sedan dessa påstådda planer på att släppa Sea of Thieves till fler format.

Så kan det såklart vara. Mer kaffe behövs här.

Medlem

Det hade jag inte haft något emot. Det är det enda spelet som jag och kusinen spelar på PC så det hade varit skönt att få det på PS5an också.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Xbox CFO sade väl för ett tag sedan att man var på väg att börja släppa fler spel till PS och Nintendo och att det var en ny strategi?

Phil Spencer klev in och sade att det inte stämde men det kanske bara var att denne CFO sade detta lite för tidigt? Det vore ju konstigt om en så högt uppsatt person skulle ha så fel om divisionens strategi?

Edit: https://www.fz.se/nyhet/295881-xbox-topp-slar-fast-vill-ta-ga...

Medlem

Tror M$ förbereder för att börja avveckla Xbox som egen konventionell plattform, de verkar ju inte lyckas få till sin konsol. Inom närmaste 5 åren tror jag alla "Xbox"-spel släpps till Switch och Playstation.

Medlem

Switch?! Sea of Shit kommer det se ut som då 🤣

Medlem
Skrivet av cyppa:

Switch?! Sea of Shit kommer det se ut som då 🤣

Som på Xbox One, ungefär, i lägre upplösning. Switchen kör ju mängder med betyyydligt mer tekniskt avancerade spel än bolibompa-spelet Sea of Thieves.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Som på Xbox One, ungefär, i lägre upplösning. Switchen kör ju mängder med betyyydligt mer tekniskt avancerade spel än bolibompa-spelet Sea of Thieves.

Onödigt att ens kommentera men det är alldeles för roligt hur mycket du känner att du alltid måste försvara nintendo och deras konsol? Spelet kommer se ut som skit på switchen precis som alla andra spel, det är ju ren fakta att switchen är svag och inte kan hantera speciellt mycket så varför måste du försvara det?

Redaktör
Ponny
Skrivet av DieZe:

Onödigt att ens kommentera men det är alldeles för roligt hur mycket du känner att du alltid måste försvara nintendo och deras konsol? Spelet kommer se ut som skit på switchen precis som alla andra spel, det är ju ren fakta att switchen är svag och inte kan hantera speciellt mycket så varför måste du försvara det?

Nej, alla spel ser inte ut som skit på Switch. Förstås: den är klenare än diverse Xboxar och Playstations, och därmed blir spel som Hogwarts Legacy klart akterseglade. Men samtidigt finns spel som Zelda: Tears of the Kingdom och Super Mario Bros. Wonder som jobbar runt begränsningarna med läckert resultat som följd. Det vackra sitter inte alltid i hur tekniskt kompetent spelet är.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vore kul! En av—för mig—få anledningar som fått mig att snegla mot Xbox. Håller tummarna för crossplay!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av DieZe:

Onödigt att ens kommentera men det är alldeles för roligt hur mycket du känner att du alltid måste försvara nintendo och deras konsol? Spelet kommer se ut som skit på switchen precis som alla andra spel, det är ju ren fakta att switchen är svag och inte kan hantera speciellt mycket så varför måste du försvara det?

Ja, det är en väldigt bra konsol, men visst det är konstigt att positiva kommentarer kan reta upp en del. 😆
Gott om snygga spel på Switch och antalet välfungerande multiplattformsspel också, tror du av misstag kollat spel på nån annan konsol som bara har fula spel? Både Sea of thieves och hi-fi rush känns som spel som skulle göra sig väldigt bra på Switch

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, det är en väldigt bra konsol, men visst det är konstigt att positiva kommentarer kan reta upp en del. 😆
Gott om snygga spel på Switch och antalet välfungerande multiplattformsspel också, tror du av misstag kollat spel på nån annan konsol som bara har fula spel? Både Sea of thieves och hi-fi rush känns som spel som skulle göra sig väldigt bra på Switch

Fast jag äger en switch, den står hemma vid TVn och jag kan inte spela på den av den simpla anledning att nästan alla spel flyter på dåligt men huvudsakligen just för att spelen inte ser bra ut. Det är så tydligt hur mycket utvecklarna hålls tillbaka av vad i grund och botten är en stor telefon om vi ska jämföra prestanda. Jag fattar att man kan tycka om spelen och ha roligt med sin Switch men försvara det grafiska och hur spelen ser ut känns bara fanboy.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nej, alla spel ser inte ut som skit på Switch. Förstås: den är klenare än diverse Xboxar och Playstations, och därmed blir spel som Hogwarts Legacy klart akterseglade. Men samtidigt finns spel som Zelda: Tears of the Kingdom och Super Mario Bros. Wonder som jobbar runt begränsningarna med läckert resultat som följd. Det vackra sitter inte alltid i hur tekniskt kompetent spelet är.

Du har så rätt, men å andra sidan är de spelen utvecklade specifikt med Nintendos hårdvara i åtanke.

Sea of Thieves kan ställvis *host* Port Merrick *host* vara intensivt även på PC och sjunka under 60 FPS när jag normalt har över 160. Jag tror att det skulle vara en gigantisk utmaning att porta det till Switch utan att konsolen blir en brandfara.

Min fromma förhoppning är att de håller på med en port till "Switch 2" istället. Det ryktas ju att Nintendos nästa maskin släpps redan till jul, så det är kanske inte alltför långsökt?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av DieZe:

Onödigt att ens kommentera men det är alldeles för roligt hur mycket du känner att du alltid måste försvara nintendo och deras konsol? Spelet kommer se ut som skit på switchen precis som alla andra spel, det är ju ren fakta att switchen är svag och inte kan hantera speciellt mycket så varför måste du försvara det?

Nu hejdar vi oss lite va? Har du ens spelat spel på en Switch? Bioshock-spelen, Doom 2016, Monster hunter, Alien Isolation, Xenoblade, Dragon quest 11, Hellblade, Donkey Kong, Mario Odyssey, Zeldaspelen, alla boomer shooters, Diablo 3, Quake Remaster, subnautica etc ser alla fantastiska ut. Switchen är "svag" men att den skulle vara oduglig på att rita upp spelen är en lögn. Spelbiblioteket till Switchen är dessutom otroligt stort.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast jag äger en switch, den står hemma vid TVn och jag kan inte spela på den av den simpla anledning att nästan alla spel flyter på dåligt men huvudsakligen just för att spelen inte ser bra ut. Det är så tydligt hur mycket utvecklarna hålls tillbaka av vad i grund och botten är en stor telefon om vi ska jämföra prestanda. Jag fattar att man kan tycka om spelen och ha roligt med sin Switch men försvara det grafiska och hur spelen ser ut känns bara fanboy.

Nu tonade du visst ned raljerandet, nästa gång skriver du att du spelar Switch ibland och några spel ser bra ut osv osv. 😆
Många snygga spel på Switch, och nej jag tror inte du kört "de flesta spel" till konsolen för att konstatera att de flyter dåligt. Några spel flyter dåligt på Switch och det använder du för att tramsa/raljera. Mest bara tröttsamt med totalt orimliga påståenden av den sorten som alla begriper är tagna ur tomma luften..:)

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nu tonade du visst ned raljerandet, nästa gång skriver du att du spelar Switch ibland och några spel ser bra ut osv osv. 😆
Många snygga spel på Switch, och nej jag tror inte du kört "de flesta spel" till konsolen för att konstatera att de flyter dåligt. Några spel flyter dåligt på Switch och det använder du för att tramsa/raljera. Mest bara tröttsamt med totalt orimliga påståenden av den sorten som alla begriper är tagna ur tomma luften..:)

Du kanske ska ta det lugnt med att klaga på folk som överdriver. För några månader sen menade du att en switch i dockat läge är i nivå med en Xbox series s.

Men jag tror sea of thieves kan göra sig bra på switch det är ett bra spel som är kul för både barn och vuxna grafiken borde se bra ut även i låg upplösning.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Du kanske ska ta det lugnt med att klaga på folk som överdriver. För några månader sen menade du att en switch i dockat läge är i nivå med en Xbox series s.

Men jag tror sea of thieves kan göra sig bra på switch det är ett bra spel som är kul för både barn och vuxna grafiken borde se bra ut även i låg upplösning.

Mindre överdrift än man kan tro, sett till beräkningskraft är ju Series S i princip i nivå med PS4, som i sin tur är väl man kan säga "en halv" konsolgeneration starkare än en dockad Switch

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mindre överdrift än man kan tro, sett till beräkningskraft är ju Series S i princip i nivå med PS4, som i sin tur är väl man kan säga "en halv" konsolgeneration starkare än en dockad Switch

Nu hittar du på.
1,84tflops är inte i princip 4.
Sen har du CPU delen i series/ps5 som är helt överlägsen det som sitter i one/ps4 (även PRO och x)

Jämför Jaguar arkitekturen mot zen2 och tänk även på den stora skillnaden i klockfrekvens 1,6 mot 3,4 GHz om du inte tror mig.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nu tonade du visst ned raljerandet, nästa gång skriver du att du spelar Switch ibland och några spel ser bra ut osv osv. 😆
Många snygga spel på Switch, och nej jag tror inte du kört "de flesta spel" till konsolen för att konstatera att de flyter dåligt. Några spel flyter dåligt på Switch och det använder du för att tramsa/raljera. Mest bara tröttsamt med totalt orimliga påståenden av den sorten som alla begriper är tagna ur tomma luften..:)

Fast du läser ju inte det jag skriver? Det stora problemet för mig personligen är att de flesta spel (nej jag säger inte att jag har spelat de flesta spel, jag har tillgång till internet däremot) helt enkelt inte ser bra ut. Jag påstår inte att Nintendo i stort är dåliga eller att de har skapat den sämsta konsolen någonsin, men de väljer en billigare lösning som jag anser har lett till att det inte blir en rolig konsol att spela på. Allt ser ut som gammal skåpmat imo, sen att du blint älskar Nintendo och tycker att de gör vackra spel är ju upp till dig, men det är helt omöjligt att säga att spel till switch ser bra ut. Kan de ha bra art direction? Visst, men Nintendo offrar för mycket här, det går att hitta en balans. Ett spel behöver inte vara låst till 30 fps och se ut som ett 360 lir för att konsolen ska vara "billig" (vilket den inte är för vad man får). Jag tycker bara det är konstigt att försvara Nintendos ovilja att lägga sig något närmre den nuvarande konsolgenerationen, tror de hade dragit in ännu fler spelare om de erbjöd en något starkare masikn men behöll sin approach till att "alla ska vara med" osv osv.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Som på Xbox One, ungefär, i lägre upplösning. Switchen kör ju mängder med betyyydligt mer tekniskt avancerade spel än bolibompa-spelet Sea of Thieves.

Precis, blir i 240p då för att få det att flyta (HÄHÄ) Men kollar man hur switch spel ser ut överlag så borde dom ha slutat släppa spel till den för längesen och gjort en Switch 2, tycker jag.

Vad gör ett till "bolibompa-spel" när 90% är just sånt till Switch? 🤣

Medlem
Skrivet av cyppa:

Precis, blir i 240p då för att få det att flyta (HÄHÄ) Men kollar man hur switch spel ser ut överlag så borde dom ha slutat släppa spel till den för längesen och gjort en Switch 2, tycker jag.

Vad gör ett till "bolibompa-spel" när 90% är just sånt till Switch? 🤣

Sluta göra spel till konsolen som ser ut att bli den populäraste någonsin, ja det är väl logik det också😆

Medlem
Skrivet av Majoren:

Sluta göra spel till konsolen som ser ut att bli den populäraste någonsin, ja det är väl logik det också😆

Det tycker jag verkligen. Släpp en ny konsol istället så folk får spela sina spel utan massa lagg å fps drops🤣

Medlem

Jämför man konsoler/PC så är det såklart en tydlig skillnad och Switch halkar efter. Men är man van med Nintendo och bara spelar Switch så förstår jag att man inte märker att Switchen ligger efter i dessa aspekter. Jag älskar Switchen men när jag provade exempelvis Zelda TotK på en emulator för 60 FPS så var det sen omöjligt att gå tillbaka till Switchen och man insåg hur begränsad Switchen är.

Jag hoppas på att Switch 2 satsar mer på en grafisk och prestanda uppgradering så vi kan få 60 FPS till standard och finare spel.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Det tycker jag verkligen. Släpp en ny konsol istället så folk får spela sina spel utan massa lagg å fps drops🤣

Spel som hackar finns ju på Xbox Series X också som väl är det kraftigaste konsolen som finns just nu. Så det är nog inget man nödvändigtvis kommer undan, dåligt optimerade spel kommer lagga även på PC:n med 25.000 kronors grafikkort..
Trots Switchens ålder och bärbara formfaktor så fortsätter den ju få många snygga spel t.ex. Zelda, Pikmin 4, Mario Wonder etc. Nä, fortsätt släppa spel till den, "hatarna" kommer fortsätta gnälla ändå när nästa Nintendo konsol kommer.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Spel som hackar finns ju på Xbox Series X också som väl är det kraftigaste konsolen som finns just nu. Så det är nog inget man nödvändigtvis kommer undan, dåligt optimerade spel kommer lagga även på PC:n med 25.000 kronors grafikkort..
Trots Switchens ålder och bärbara formfaktor så fortsätter den ju få många snygga spel t.ex. Zelda, Pikmin 4, Mario Wonder etc. Nä, fortsätt släppa spel till den, "hatarna" kommer fortsätta gnälla ändå när nästa Nintendo konsol kommer.

Absolut, men inte i samma utsträckning som Switch. Det är en bra konsol, inget snack om saken. Men det har gjort sitt nu, om man ser till prestandan.
Jag hoppas nästa blir betydligt bättre än den nuvarande konsolen.

"Hatarna" kommer fortsätta hata å alla "fanboys" kommer prisa, även om det blir skit. Exakt som det ska vara 😆

Medlem
Skrivet av cyppa:

Absolut, men inte i samma utsträckning som Switch. Det är en bra konsol, inget snack om saken. Men det har gjort sitt nu, om man ser till prestandan.
Jag hoppas nästa blir betydligt bättre än den nuvarande konsolen.

"Hatarna" kommer fortsätta hata å alla "fanboys" kommer prisa, även om det blir skit. Exakt som det ska vara 😆

Den har varit kanon denna generation, de allra senaste multiplattformstitlarna kan man skippa att porta till den iom. den är så gammal nu, men fortsätt leverera exklusiva spel några år till, skulle säga att spel som Zelda, Pikmin 4, Mario Wonder etc är grafiskt snyggare än t.ex. Redfall, Starfield etc. Prestandan har rätt liten betydelse när konsoltillverkaren har de mest skillade spelutvecklarna och det bästa spelutbudet.

Menlöst lyssna ändå på tramsare som bara häver ut "allt ser ut som skit" etc, de är kvar i sandlådn dylika herrar, så det är bara att vifta bort 😉

1
Skriv svar