En Stardew Valley-utvecklares egna livssimulator ser riktigt lovande ut

Robot
En Stardew Valley-utvecklares egna livssimulator ser riktigt lovande ut

Ett namnlöst spel där man cyklar, badar i varma källor och tar hand om sin gård.

#Arthur-lee, #Stardew-valley


Fragtjuv

Det var ingen dålig cykeltur det! Påminner om de där galningarna som cyklar i 40 km/h överallt och prejar både människor, bussar och lastbilar!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Man ser verkligen likheten med Stardew Valley, hoppas det blir någon unik twist på det också.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Man ser verkligen likheten med Stardew Valley, hoppas det blir någon unik twist på det också.

Medhåll! Kan personligen inte få nog av sådana här spel, men man vill ju ha något som får det att sticka ut.


signatur

En Bamseponny av folket

Undrar jag vad ape tycker om detta .medskapare som snor hans stil


signatur

New life, New hope

Inaktiv
Skrivet av kalle.lindestrom:

Undrar jag vad ape tycker om detta .medskapare som snor hans stil

Tror nog att Ape bara tycker det är kul.
Han typ uppmuntrar till att folk gör sina egna saker till Stardew Valley så då tror jag inte att han ser några problem med att det görs liknande spel.

Hade det varit exempelvis Nintendo så hade de sett till att betala några miljoner för att stoppa det.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Undrar jag vad ape tycker om detta .medskapare som snor hans stil

Han kanske inte bryr sig, men jag skulle bli sjukt irriterad haha. Speciellt eftersom personen i fråga får mycket uppmärksamhet för att just ha jobbat på Stardew Valley.

Men men...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Medhåll! Kan personligen inte få nog av sådana här spel, men man vill ju ha något som får det att sticka ut.

Kan rekommendera "My Time at Sandrock".

Jag och dottern tokspelade det under julledigheten

Inaktiv
Skrivet av Lofa:

Kan rekommendera "My Time at Sandrock".

Jag och dottern tokspelade det under julledigheten

Håller med. Riktigt kul spel.
Dock finns det en bugg som kan göra så att det slutar funka och spara i Switch versionen. Min dotter och sambo har varit med om den buggen.
Så det är viktigt att komma ihåg att spara då och då förutom det med autosave så att man inte blir av med sparningen.
Men en uppdatering är på väg som ska fixa det.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Undrar jag vad ape tycker om detta .medskapare som snor hans stil

Ja för medskapare stämmer inte ens, då Ape "Barone" var ENSAM grundare och utvecklare av spelet, som visst i ett sent skede fick en publisher där han fick "hjälp" med diverse saker som mat på bordet och lite annat, men absolut INGEN annan än han är skyldig till dess stil och design. Så lite fult tycker även jag att någon "rider på" att "utvecklat stardew valley".

Men jag är biased då jag intervjuade Barone redan år 2013 gällande just Stardew Valley och hans på den tiden, rätt okända spel som var i utveckling.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lofa:

Kan rekommendera "My Time at Sandrock".

Jag och dottern tokspelade det under julledigheten

Nice! Köpte My Time at Portia på tokrea, så får bli tokspel av det först.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar