Speltimmar per vecka?

Medlem
Speltimmar per vecka?

Hur många timmar spelar du i genomsnitt per vecka? Det kan va svårt att veta exakt. Sen varierar det ju.

Hoppas enkäten blev någorlunda bra nu med spannen på svarsalternativen. Normalt brukar man undvika överlappande svarsalternativ, men det i det här fallet tror jag det fungerar. Det ger en fingervisning.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Varierar stort men om jag skulle gissa på ett snitt så 10-14.
När jag är "inne" i ett spel så blir det betydligt mer men ibland går det flera veckor utan något alls.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ibland blir det mycket men är det fullt upp på jobbet så blir det mindre men snittar nog på 10-12h/v. Är jag helt uppe i ett spel som precis som Soulless så kan det bli en massa timmar tror jag körde igenom Pokemon Shield och Violet på 4 veckor och det tog nästan 170h totalt innan jag kände mig klar men att lira på switch blir så mycket enklare då den kan följa med överallt till jobbet, på tåget etc.

Redaktör
Ponny

Fick fnula lite, men landade på 22–26 timmar. Har inga barn att ta hänsyn till, så i regel blir det en hel del. Katterna är mer förstående och gillar ju rentav när jag spelar, då de kan chilla i knät. I perioder kan det bli mindre spel (eller faktiskt: mer). I helgen prioriterades faktiskt skidor + skidskytte.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag tog 42-46 timmar vilket är en grov uppskattning men ändå intressant att just det alternativet har fått 5 röster men dom flesta runt det 0 röster. Varför blev det just det alternativet tro? Jag räknade 5 timmar per vardag och 8 timmar per helgdag även om det nog är fler timmar på helgen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Enligt statistiken jag fick från Playstation och Xbox innan jul spelade jag 1149 timmar förra året, alltså ett snitt på 22 timmar i veckan. Det känns som att det stämmer bra. Det brukar bli drygt ett par timmar innan läggdags på kvällen, och mer på lediga helger.

Men sen varierar det en hel del också. Lovar att jag spelade 40 timmar i veckan när Baldur's Gate 3 släpptes, och i princip ingenting under andra perioder.

Testpilot

Har inte kollat upp några siffror själv men gissar på 14-18 i det här spannet. Ungefär två timmar per dag spelar jag, lite mer på vintern.

Medlem

2


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Kan variera lite, men ska man ta ett genomsnitt på genomsnittet blir det nog ca 8-10 timmar.

Medlem

Intressant normalfördelningskurva så här efter 90 röster.

2 av 3 (65%) spelar 3-18 timmar / vecka (eller 0,5-2,5 timmar / dag).
1 av 10 (9%) spelar i över 40 timmar / vecka (eller 5-6 timmar / dag).

Ta siffrorna med ett par nypor salt.
Det här är självuppskattade genomsnitt.
Det är inte alltid lätt att chansa rätt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Före barn 20-30h efter barn 0-5h


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Runt tio timmar. Valde 10-14. Ibland (mycket) mer, ibland långa perioder utan något spelande alls.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Före barn 20-30h efter barn 0-5h

Dra ner på sovtimmarna till 5-6 och du får in 1-2 timmar / dag


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Runt 20 timmar skulle jag tippa. Singel för tillfället och har inga barn.

Medlem

Har 3 barn i åldrarna 1-6 men får ändå in en del på kvällen. De lägger sig senast 19 så mest handlar de om att när man väl har tiden är man så trött. Saknar lite att bara kunna agera på suget oavsett vad det gäller.

Quake-konnässsör

Tror jag såg att jag fick ihop 120 timmar på Warframe under två veckor... det blir några timmar per dag det.

Medlem

Varierar stort beroende på hur mycket tid jag har och hur uppslukad jag är av de spel jag har men det har ibland blivit 10-12timmar per dag medans vissa dagar 0. När Diablo 4 kom så blev det inte mycket sova de 2-3 första dagarna om man säger som så...

Men skulle tro att i genomsnitt är det nog mer 2-4timmar per dag.

KoP
Medlem

Mellan 8-10 timmar i veckan hinner man nog med efter jobb och förpliktelser är avklarade.

Medlem
Skrivet av heady89:

Har 3 barn i åldrarna 1-6 men får ändå in en del på kvällen. De lägger sig senast 19 så mest handlar de om att när man väl har tiden är man så trött. Saknar lite att bara kunna agera på suget oavsett vad det gäller.

Kan identifiera mig helt med det där fast ändra "senast 19" till "senast 21" istället i mitt fall.😅 Suger bananer när man bara har tid när man är trött och egentligen inte längre sugen på spel. Slutar med att jag sitter och kollar på andra som spelar på youtube istället vissa kvällar, it's a sad sad life....

Ska dock säga att jag lyckades plöja ner några timmar i No man's sky nu i helgen, blir bättre och bättre så allt är inte grått och dystert.🤗

Medlem
Skrivet av addman:

Kan identifiera mig helt med det där fast ändra "senast 19" till "senast 21" istället i mitt fall.😅 Suger bananer när man bara har tid när man är trött och egentligen inte längre sugen på spel. Slutar med att jag sitter och kollar på andra som spelar på youtube istället vissa kvällar, it's a sad sad life....

Ska dock säga att jag lyckades plöja ner några timmar i No man's sky nu i helgen, blir bättre och bättre så allt är inte grått och dystert.🤗

Det är bara några år som barnen är helt beroende av dig.

Jag har tre knattar 1, 6 och 11.

1 åringen har redan somnat strax före 20.
11 åringen är självgående och läser manga till 21-22.
Jag läser för 6 åringen.

Alla barn ska va i säng efter 20:30 och samtliga brukar ha somnat omkring 21-21:30.
Sen ifrån 21:30-23:30 har jag möjlighet att spela (såvida jag inte somnar före knattarna).
Ibland händer det att jag somnar före 6 åringen i bokläsningen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Säg ca 1 timme om dagen, lite mer på helger och kanske ingenting någon dag. Men genomsnitt låter 7-10 eller 10-14 rimligt.

Medlem

Har en 2.5 åring, som sover från 19. Så har 3-4 timmar per kväll om jag vill. Men som många andra har man ibland andra förpliktelser, sambon vill kanske spela eller så vi ser en film/serie istället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kring 15-20 någonstans, vad gäller eget spelande.

Medlem

10 timmar kanske eller nåt, är ju mindre nu när man inte är 20 längre.

Medlem

I snitt blir det nog närmare 50h/vecka.
Ca 3-5h/kväll Mån-tors. Fredagar 5-8h. Lördag och söndag runt 10h/dag.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Spelar Kovaaks ungefär 8 minuter per dag. Så 1 timma per vecka.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

På vardagar spelar jag bara en stund på lunchrasten, kanske totalt 2h måndag-fred. Helgerna spelar ja mycket nu vintertid, säkert blir det 12-14h lör-sönd. Så kör ca. 15h på veckobasis, tror jag.

Medlem

Brukar bli runt 20 timmar i snitt. Lite för mycket för mig med det livspusslet man har.

Medlem

Tror väl på i snitt 32 - 40 timmar i veckan. 🤔 En del av dom timmarna beror på att jag tar pendeln till jobbet så switchen är min trogne följeslagare.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Dra ner på sovtimmarna till 5-6 och du får in 1-2 timmar / dag

Med barn i bilden är du så trött efter deras jäkla hallå att du känner dig som en stupad soldat när de väl är i säng. Folk utan barn förstår inte hur energikrävande det är med deras ständiga tjat, skrikande och fighter över blöjbyten. Det gjorde inte jag heller innan min son ploppade ut.
Jag lägger nog ish 3t i veckan, ibland mer om jag orkar.

PS. Jag älskar min son.

123
Skriv svar