18 minuters nytt gameplay från Dragon's Dogma 2

Robot
18 minuters nytt gameplay från Dragon's Dogma 2
Medlem

Missade helt Dragons Dogma 1 men detta ser ju intressant ut.

Medlem
Medlem

Vill titta! Men vill åxå inte titta för att inte spolia mig själv -.-

Medlem
Skrivet av Purjolök:

Vill titta! Men vill åxå inte titta för att inte spolia mig själv -.-

Det är väldigt lite spoilers, dom visar olika karaktärer slåss mot lite stora monster.

Sen kan jag inte påstå att dom som nu spelar dom här karaktärerna inte är särskilt duktiga heller!

Jag tyckte de va ganska roligt å se.

Medlem

Verkar som att monstren inte påverkar miljön i allt för stor utsträckning. Ett stort monster med klubba borde ju skada träd när monstret svingar som en galning emot träden.

Jag vill gilla spelet men det verkar vara lite för spungy när det kommer till hur mycket hp monstren har.
Kan förstå att det delvis är för att det ska kännas mer episkt och visa på hur svåra monstren är att dräpa men för egen del är det inte speciellt upphetsande.

Damage numbers hade varit fint att se också.

Ni som gillade ettan, kan ni sälja mig på spelet trots det jag beskrivit som brister för mig ovan?

Medlem

Har funderingar kring vilket spel av Rise of the Ronin och Dragons Dogma 2 som jag ska spela först då de släpps samma dag! Måste ju säga att denna 18-minutaren var ju inte till Dragons Dogmas fördel i det valet🤣 Dessa individer som spelade var ju så dåliga så de fick ju spelet att se dåligt ut!🤣 Kan inte för mitt liv tänka att de kommer vara dåligt men tror fan de kommer bli Rise of the Ronin först TACK VARE dessa värdelösa spelare som spelade i detta klippet😅

Medlem

Känns som man är fast i animationer 80% av fighterna. Känns tungt och segt på något sätt.. Nä, det här imponerar inte alls.

Medlem

Gillar stilen, och gillar ettan, men rörelsemönster etc känns rätt janky - hur man hamnar i/under monster utan att något egentligen händer, hur monster/karaktärer interagerar med miljön under striderna etc.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ser makalöst bra ut. Glädjande att de inte ändrat något nämnvärt jämfört ettan, förutom att spelvärlden är mycket större.

Min enda oro är att det inte finns någon högre svårighetsgrad. Ettan var alldeles för lätt ("hard" difficulty infördes åratal efter release).

GOTY 2024.


signatur

Memento Mori

Medlem

Håller tummarna för Elden Ring-effekten kommer ta detta spel till nya höjder i popularitet då spelet är lite som en hybrid mellan Souls och Monster Hunter.

Medlem

SATAN vad frameraten var dålig. Såg ut som 30fps eller mindre. Fy fan.

Såna här spel med snabba karaktärs rörelser och attacker borde minst vara 60fps. Skruva ner grafiken lite CAPCOM annars kan ni få ha kvar erat dålig optimerade spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Känns som man är fast i animationer 80% av fighterna. Känns tungt och segt på något sätt.. Nä, det här imponerar inte alls.

30fps


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Undra hur många generationer man får vänta på spel där fiender reagerar på spelarens attacker.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Undra hur många generationer man får vänta på spel där fiender reagerar på spelarens attacker.

Så du har aldrig spelat souls spel med andra ord?

Finns säkert andra exempel också, udda kommentar.

1
Skriv svar