"Tufft år" för Kojima med OD, Death Stranding 2 och ännu mer

Robot
"Tufft år" för Kojima med OD, Death Stranding 2 och ännu mer

Tufft men också kul år, hoppas Hideo på.

#death-stranding-2, #hideo-kojima, #od


Medlem

Synd att Death Stranding hade så mycket fokus på item management. Det gjorde att jag inte klara av att spela ett annars fantastiskt spel

Medlem

Death Stranding 2 är nog mitt mest efterlängtade spel just nu. Hoppas på ett releasedatum inte allt för långt in på 2024.

Medlem
Skrivet av pazu:

Synd att Death Stranding hade så mycket fokus på item management. Det gjorde att jag inte klara av att spela ett annars fantastiskt spel

Vad var det med det du tyckte var jobbigt? Kanske kan komma med något klokt tips🙃. Synd om du missar den pärlan!

Medlem

OD tolkade jag först som Overdose och att han tagit något han inte borde lol.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Vad var det med det du tyckte var jobbigt? Kanske kan komma med något klokt tips🙃. Synd om du missar den pärlan!

Iom att jag inte vet vad jag kommer möta på vägen så vet jag inte vad jag ska ta med mig. Trial-and-error är inte min grej.

Medlem
Skrivet av pazu:

Iom att jag inte vet vad jag kommer möta på vägen så vet jag inte vad jag ska ta med mig. Trial-and-error är inte min grej.

Ok. Jag är ju definitivt ingen packa-rätt-mästare nu men har nog aldrig i DS känt att jag behövt starta om för att jag mött något/någon jag inte varit beredd på. Det är bara å köra på! Man lär sig ju ju mer man spelar och blir det jävligt fel så är man ju ändå en "repatriate" och kan simma tillbaka till sin kropp;).

Annars om uppdragets packning inte är så värst tung så kan man ju alltid gardera lite. Ett par extra blodpåsar och granater mot bt.s, ett par stegar och climbing anchors ifall det är bergigt där du ska traska så du kommer både upp och ner, MULES brukar man kunna springa ifrån relativt lätt ändå eller så kan man bara hålla de på avstånd och ta en längre rutt runt där de håller hus istället (man brukar ju kunna se deras baser på kartan med en orange ring runt deras område).
Tycker själv det är kul när man inte bara kör raka vägen till sitt mål, iaf lite senare i spelet när omgivningarna blir lite mer unika och varierade.
Bt.s är ju svåra att förutspå vart de kommer dyka upp och i början har man ändå inte så mycket man kan göra åt de mer än att hålla andan (bokstavligt talat) och smyga förbi.

Hur långt har du spelat btw?

1
Skriv svar