Spel vi väntar 2024

Medlem
Spel vi väntar 2024

2023 var ett sanslöst bra spelår. Ett spelår så bra att det kan tåla att jämföras med det bästa spelåret någonsin… 1997.

Men nu är det 2024…

Vilka spel ser ni fram mot i 2024?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag skulle ha sagt "Falling Frontier" men då det blev flyttat ända till 2025 så är det just nu "Homeworld 3" som lockar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Unforetold: Witchstone släpps som Early Access på Steam denna månad.

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes som släpps i april.

Suikoden I&II HD Remaster Gate Rune and Dunan Unification Wars som släpps i år.

Streets of Rogue 2 släpps som Early Access på Steam i år.

It's not a lake, it's an ocean

2024 är så höjt i dunkel än så länge. Men Stalker II är definitivt ett av dem, så även Replaced. Ser också fram emot att äntligen få packa upp samlarutgåvan av och spela Alone in the Dark. Samt Hellblade II, förstås, trots att jag inte gillade det första spelet särskilt mycket.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
Suikoden 1+2 Remaster

dom spelen väntar jag på 2024

Ambassadör
Xbox
  • Hellblade 2

  • Avowed

  • S.T.A.L.K.E.R 2

  • Star Wars: Outlaws

  • Starfield: Shattered Space

2024 ser ut att bli ännu ett grymt bra spelår!


signatur

Jump in.

Medlem

Själv väntar jag framförallt på:

  • Dragon's Dogma 2 (mars)

  • Black Myth: Wukong (augusti)

Sen är jag lite småintresserad av Suikoden remastern då många snackar om att spelen är sjukt bra. Dock saknar jag förtroende för Konami som släppte en så kass Remaster av Metal Gear Solid...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Ponny

Jag får faktiskt komma med lite eko här:

  • Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes

  • Suikoden 1+2 Remaster

De kommer kanske inte toppa GOTY- och ÅS-listor, men jäklar vad jag längtar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hellblade 2 och Stalker 2 är enda jag kommer på för stunden.

Medlem

Stalker 2! Det var allt

Medlem

Avowed verkar najs! Combat ser lite trögt ut, men Obsidian brukar ändå få till det. Min största önskan är dock att switch 2 kommer i år, med ett par feta spel till!

Medlem

Homeworld 3 och Dragons Dogma 2 blir nog kul! Sen kanske man kan hoppas på Age of Mythology Retold.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Homeworld 3 och Dragons Dogma 2 blir nog kul! Sen kanske man kan hoppas på Age of Mythology Retold.

Kommer det ett nytt AOM! Det första är koncentrerad barndom för mig:)

Medlem

Överdriv mer att 2023 var bra. Typ remnant 2...? Lethal company och bg3 om man räknar early access

Medlem

2023 var ganska svagt med typ två titlar som stod ut. Men 2024 verkar vara på en betydligt högre nivå. Där jag bara under våren ser fram emot:
Final fantasy 7 Rebirth
Dragons Dogma 2
Alone in the Dark

Samt redan spelar det smått fantastiska Like A Dragon: Infinite Wealth.

Medlem

2023 går inte att slå.

Av det som utannonserats så här långt bland 2024 släpp är det bara Avowed som lockar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Kossan-Mu:

Kommer det ett nytt AOM! Det första är koncentrerad barndom för mig:)

De har bara utannonserats med en titel i stort sett, inget mer. Men det var några år sedan. Tror 100% att vi kommer få se något ifrån det i år, men tror egentligen inte att det släpps, det är bara jag som hoppas på det.

Samma här, första spelet jag blev medlem i en klan, NHAP - Northern heavily armed psychos. Namnet till trots en väldigt trevlig klan


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Rise of the Ronin
Star Wars: Outlaws
Indiana Jones (kanske)

Medlem

Osäkert om sista kommer ut i år men kastar in den ändå! Verkar galet bra! Sen hoppas visåklart på nytt 3D Mario till Switch 2 också!

1
Skriv svar