Dags för ny tv.

Medlem
Dags för ny tv.

Min nuvarande tv köpte jag i maj 2017 för runt 16000kr och det är en LG B6V, supernöjd fram tills för runt 3 år sedan när innebränningarna började komma.

Nu är de fruktansvärda. Youtube och Netflix loggorna syns, hela det röda sträcker från Netflix när man pausat, hela mittenpartiet av skärmen blir grön om färgen är beige eller gul så alla ser ut som att de ska spy. Min 10 år gamla Sony som jag köpte för 6500kr har bättre bild.

En 55QNED826RE 120hz. Tänkte jag att det skulle bli, inga innebränningar och halva priset ny, 8000kr 55 tum. Vågar inte köpa en tv för 20 papp när barnen är små, en dag kanske det flyger en boll rätt in i tvn.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Min nuvarande tv köpte jag i maj 2017 för runt 16000kr och det är en LG B6V, supernöjd fram tills för runt 3 år sedan när innebränningarna började komma.

Nu är de fruktansvärda. Youtube och Netflix loggorna syns, hela det röda sträcker från Netflix när man pausat, hela mittenpartiet av skärmen blir grön om färgen är beige eller gul så alla ser ut som att de ska spy. Min 10 år gamla Sony som jag köpte för 6500kr har bättre bild.

En 55QNED826RE 120hz. Tänkte jag att det skulle bli, inga innebränningar och halva priset ny, 8000kr 55 tum. Vågar inte köpa en tv för 20 papp när barnen är små, en dag kanske det flyger en boll rätt in i tvn.

Flyger det en boll rätt in i TV:n så har du hemförsäkring. Har du den i Folksam och har den stora har du dessutom nyvärdesskydd i fyra år. Köp en Oled - du kan inte gå från Oled till LCD

Medlem
Medlem
Skrivet av Tobhah:

Flyger det en boll rätt in i TV:n så har du hemförsäkring. Har du den i Folksam och har den stora har du dessutom nyvärdesskydd i fyra år. Köp en Oled - du kan inte gå från Oled till LCD

Min sambo tycker vi ska köpa en dubbel vagn för 20 papp så en dyr tv är hon nog inte så intresserad av, billigaste Oled jag hittat ligger på 13000kr, denna LG Qled tvn ligger på 8000kr. Så det är 5000kr skillnad 😑

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Min sambo tycker vi ska köpa en dubbel vagn för 20 papp så en dyr tv är hon nog inte så intresserad av, billigaste Oled jag hittat ligger på 13000kr, denna LG Qled tvn ligger på 8000kr. Så det är 5000kr skillnad 😑

Billigast är att inte köpa någon ny TV alls.

Medlem

Min Adhd grabb förstörde 2 platt tv apparater på samma dag. Tror att han sulade in PS4 handkontroller I dom....

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Billigast är att inte köpa någon ny TV alls.

Men att leva med grön färg över all annan färg är värre än att titta på en Anderssons tv 😅

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Min Adhd grabb förstörde 2 platt tv apparater på samma dag. Tror att han sulade in PS4 handkontroller I dom....

Det var bättre med tjock skärmar, då gick sakerna man slängde in i tvn sönder istället för tvn 😅

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Billigast är att inte köpa någon ny TV alls.

Exakt.

Min TV är ifrån 2008. Den används säkert 6-8h/dag. Den har inte gått sönder än.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Exakt.

Min TV är ifrån 2008. Den används säkert 6-8h/dag. Den har inte gått sönder än.

Min aovrumstv är en Sony 3d tv från 2013, köptes för 6500kr. Bilden är klart bättre på denna jämfört min Oled som har innbränningar, som jag köpte för 16000kr 2017. Galet att Sony tvn som är äldre och kostade 10000kr mindre är mer hållbar.

Medlem

Har en B6:a som jag köpte BF 2016, fick inbränningar och fick ny panel (en B7) innan reklamationsrätten gick ut. Fixade det i mars 2019. LG var ovanligt generösa, tror de gjorde om sin policy där i krokarna. Har fortfarande kvar den, men i sovrummet sedan ett halvår då jag köpte en C2 för löjligt bra pris. Inga inbränningar på B6:an efter snart fyra år med B7:panelen, peppar peppar.

C2 55" var nere på 9990:- i oktober, men de börjar nog bli sällsynta nu, priserna är inte heller ok.

Så, om det inte är tokbråttom skulle jag vänta till efter nyår och se vad som händer med priserna på C3

Inaktiv
Höjden på otur.
Skrivet av Siegfried:

Min nuvarande tv köpte jag i maj 2017 för runt 16000kr och det är en LG B6V, supernöjd fram tills för runt 3 år sedan när innebränningarna började komma.

Nu är de fruktansvärda. Youtube och Netflix loggorna syns, hela det röda sträcker från Netflix när man pausat, hela mittenpartiet av skärmen blir grön om färgen är beige eller gul så alla ser ut som att de ska spy. Min 10 år gamla Sony som jag köpte för 6500kr har bättre bild.

En 55QNED826RE 120hz. Tänkte jag att det skulle bli, inga innebränningar och halva priset ny, 8000kr 55 tum. Vågar inte köpa en tv för 20 papp när barnen är små, en dag kanske det flyger en boll rätt in i tvn.

TV apparater var tydligen bättre förr då.
Jag köpte en plasma tv 2006 och folk i min närhet förstod inte varför jag gjorde det eftersom det var känt att bilden kunde bränna fast på plasma apparater.
Jag somnade ifrån en DVD film en gång så att stillbilden på huvudskärmen fastnade men använde jag teven ett tag så försvann den inbrända bilden av sig själv.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

TV apparater var tydligen bättre förr då.
Jag köpte en plasma tv 2006 och folk i min närhet förstod inte varför jag gjorde det eftersom det var känt att bilden kunde bränna fast på plasma apparater.
Jag somnade ifrån en DVD film en gång så att stillbilden på huvudskärmen fastnade men använde jag teven ett tag så försvann den inbrända bilden av sig själv.

Var det inte något med att färgen kunde "ta slut" i plasma förutom att den kunde få inbränningar?

Inaktiv
Skrivet av Siegfried:

Var det inte något med att färgen kunde "ta slut" i plasma förutom att den kunde få inbränningar?

Det vet jag faktiskt inget om. Har aldrig hört talas om.

1
Skriv svar